Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7240 - 03 iul 20:22

„Drumul de sub munte” a trecut de primul control al Inspectoratului de Stat în Construcţii

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 29 mai 2020

Nu mai puţin de 15 poduri şi 105 podeţe transversale intră în lucru

„Drumul de sub munte” a trecut de primul control al Inspectoratului de Stat în Construcţii

Inspectoratul de Stat în Construcţii a finalizat controlul de calitate pentru săpăturile la fundaţia nou peste râul Racoviţă din localitatea Recea, lucrări care fac parte din proiectul de modernizare a drumului interjudeţean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P, cunoscut și sub numele de „drumul de sub munte”. Acest control reprezintă o fază determinantă  în construcţia unui pod nou, pentru că, fără controlul de calitate, lucrările nu pot continua.
De altfel, pe lângă lucrările la acest pod, constructorul, SC Diferit SRL, are în derulare intervenţii şi la alte poduri şi podeţe.
Astfel, potrivit informaţiilor furnizate de Marius Man, şeful de şantier, până acum au fost finalizate nouă podeţe transversale noi cu deschiderea de 2 metri, un podeţ cu deschiderea de 4 metri, iar alte trei podeţe - unul cu deschiderea de 2 metri şi două cu deschiderea de 5 metri sunt în lucru. Acestea sunt situate pe tronsonul Ucea de Sus - Victoria - Viştea de Sus - Drăguş - Sâmbăta de Sus - Gura Văii.
De asemenea, sunt deschise lucrările la cinci poduri, respectiv cel din localitatea Sâmbăta de Sus - la care continuă reparaţiile capitale începute toamna trecută, cel de la Viştea de Sus, podul peste râul Racoviţă de la Recea. Totodată,  la podul de peste râul Berivoi de la Recea şi la podul peste râul Sebeş din satul Sebeş, au fost realizate reparaţii la infrastructură şi urmează etapa desfacerii suprastructurii (pe care este şi calea de rulare).
Constructorul analizează acum şi posibilitatea demarării lucrărilor pentru podul peste râul Copăcioasa, de la Hârseni, acesta fiind un alt pod nou.

Investiţie de peste 141 milioane lei, finanţată cu bani europeni
Reparaţiile capitale sau, după caz, refacerea în totalitate a celor 15 poduri şi 105 podeţe transversale situate pe drumul interjudeţean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P sunt primele tipuri de lucrări care se realizează în cadrul proiectului de modernizare a „drumului de sub munte”.
Pe măsura finalizării acestora, constructorul va continua cu refacerea părţii carosabile, a acostamentelor şi trotuarelor pe întregul traseu de aproximativ 50 de km, va executa reparaţii la 164 de podeţe care asigură accesul la drumuri laterale şi la 401 podeţe de acces. Tot prin acest proiect se realizează consolidări de maluri, amenajarea staţiilor de transport public în comun şi refacerea drumurilor laterale.
Lucrările de modernizare a drumului interjudeţean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P (format din DJ 104 A, km 0+000-45+000, DJ 105 C, km 6+300-3+800, DJ 105P, km 0+000-3+800), finanţate prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, au început la sfârşitul lunii septembrie 2019 şi au fost reluate în 17 martie 2020. Valoarea contractului de lucrări este de 141.594.653  lei (inclusiv TVA), iar antreprenorul are la dispoziţie 33 de luni pentru a realiza toate lucrările cuprinse în proiect.

Constructorul este în grafic
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat că lucrările la acest drum sunt în grafic. „Mă bucur că lucrările evoluează bine şi sunt convins că termenul contractual de finalizare a proiectului va fi respectat”, a declarat reprezentantul administraţiei judeţene. Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a mai declarat că „modernizarea infrastructurii rutiere din judeţul Braşov a fost şi rămâne o prioritate a noastră, alături de construirea Aeroportului şi de îmbunătăţirea condiţiilor de asistenţă medicală oferite la nivelul spitalelor pe care le avem în subordine. Sunt convins că Drumul «de sub munte», odată reabilitat şi modernizat, va genera o şi mai mare dezvoltare economică şi socială a localităţilor din Ţara Făgăraşului”.

+7 -1

Comentarii

alecs

2020-05-29 05:58:34


Brasovul are nevoie de o legatura rutiera cu occidentul,asa ca e nevoie urgenta de o autostrada Brasov-Sibiu.De asemenea Fagarasul trebuie sa aiba o centura ocolitoare.Tot in legatura cu traficul rutier,podurile din judet au nevoie de reparatii capitale.Unele au devenit pericole pentru participantii la trafic din cauza degradarii.Sunt multe de facut,dar vin bani europeni si trebuie investiti cu cap,asa cum nu s-a mai intamplat pana acum.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional