Curs BNR
1 EUR = 4.9769 RON
1 USD = 4.7307 RON
1 GBP = 6.0111 RON
1 XAU = 400.8676 RON
1 AED = 1.2879 RON
1 AUD = 3.0720 RON
1 BGN = 2.5446 RON
1 BRL = 0.7920 RON
1 CAD = 3.3714 RON
1 CHF = 5.3412 RON
1 CNY = 0.6504 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0951 RON
1 HUF = 1.2009 RON
1 INR = 0.0558 RON
1 JPY = 3.1484 RON
1 KRW = 0.3368 RON
1 MDL = 0.2574 RON
1 MXN = 0.2316 RON
1 NOK = 0.4269 RON
1 NZD = 2.7946 RON
1 PLN = 1.1598 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0445 RON
1 SEK = 0.4316 RON
1 TRY = 0.1362 RON
1 UAH = 0.1135 RON
1 XDR = 6.2199 RON
1 ZAR = 0.2603 RON
Publicat la 29 mai 2020
Nu mai puţin de 15 poduri şi 105 podeţe transversale intră în lucru
Inspectoratul de Stat în Construcţii a finalizat controlul de calitate pentru săpăturile la fundaţia nou peste râul Racoviţă din localitatea Recea, lucrări care fac parte din proiectul de modernizare a drumului interjudeţean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P, cunoscut și sub numele de „drumul de sub munte”. Acest control reprezintă o fază determinantă în construcţia unui pod nou, pentru că, fără controlul de calitate, lucrările nu pot continua.
De altfel, pe lângă lucrările la acest pod, constructorul, SC Diferit SRL, are în derulare intervenţii şi la alte poduri şi podeţe.
Astfel, potrivit informaţiilor furnizate de Marius Man, şeful de şantier, până acum au fost finalizate nouă podeţe transversale noi cu deschiderea de 2 metri, un podeţ cu deschiderea de 4 metri, iar alte trei podeţe - unul cu deschiderea de 2 metri şi două cu deschiderea de 5 metri sunt în lucru. Acestea sunt situate pe tronsonul Ucea de Sus - Victoria - Viştea de Sus - Drăguş - Sâmbăta de Sus - Gura Văii.
De asemenea, sunt deschise lucrările la cinci poduri, respectiv cel din localitatea Sâmbăta de Sus - la care continuă reparaţiile capitale începute toamna trecută, cel de la Viştea de Sus, podul peste râul Racoviţă de la Recea. Totodată, la podul de peste râul Berivoi de la Recea şi la podul peste râul Sebeş din satul Sebeş, au fost realizate reparaţii la infrastructură şi urmează etapa desfacerii suprastructurii (pe care este şi calea de rulare).
Constructorul analizează acum şi posibilitatea demarării lucrărilor pentru podul peste râul Copăcioasa, de la Hârseni, acesta fiind un alt pod nou.
Investiţie de peste 141 milioane lei, finanţată cu bani europeni
Reparaţiile capitale sau, după caz, refacerea în totalitate a celor 15 poduri şi 105 podeţe transversale situate pe drumul interjudeţean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P sunt primele tipuri de lucrări care se realizează în cadrul proiectului de modernizare a „drumului de sub munte”.
Pe măsura finalizării acestora, constructorul va continua cu refacerea părţii carosabile, a acostamentelor şi trotuarelor pe întregul traseu de aproximativ 50 de km, va executa reparaţii la 164 de podeţe care asigură accesul la drumuri laterale şi la 401 podeţe de acces. Tot prin acest proiect se realizează consolidări de maluri, amenajarea staţiilor de transport public în comun şi refacerea drumurilor laterale.
Lucrările de modernizare a drumului interjudeţean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P (format din DJ 104 A, km 0+000-45+000, DJ 105 C, km 6+300-3+800, DJ 105P, km 0+000-3+800), finanţate prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, au început la sfârşitul lunii septembrie 2019 şi au fost reluate în 17 martie 2020. Valoarea contractului de lucrări este de 141.594.653 lei (inclusiv TVA), iar antreprenorul are la dispoziţie 33 de luni pentru a realiza toate lucrările cuprinse în proiect.
Constructorul este în grafic
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat că lucrările la acest drum sunt în grafic. „Mă bucur că lucrările evoluează bine şi sunt convins că termenul contractual de finalizare a proiectului va fi respectat”, a declarat reprezentantul administraţiei judeţene. Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a mai declarat că „modernizarea infrastructurii rutiere din judeţul Braşov a fost şi rămâne o prioritate a noastră, alături de construirea Aeroportului şi de îmbunătăţirea condiţiilor de asistenţă medicală oferite la nivelul spitalelor pe care le avem în subordine. Sunt convins că Drumul «de sub munte», odată reabilitat şi modernizat, va genera o şi mai mare dezvoltare economică şi socială a localităţilor din Ţara Făgăraşului”.
Rezultatele primului tur al alegerilor prezidenţiale, care l-au indicat câştigător pe Călin Georgescu, au dat peste cap pieţele bursiere şi au determinat BNR să vândă din rezerva[...]
2024-12-04 citeste mai multPolitico: Pune gând rău multinaţionalelor. „În România, nicio privatizare nu este justificată”
2024-12-04 citeste mai multUn mesaj postat pe un cont de X atribuit ideologului lui Putin, Alexandr Dughin, afirmă că „România va fi parte a Rusiei”. Purtătorul de cuvânt al MAE a reacţionat tot pe[...]
2024-12-04 citeste mai multSe încearcă reluarea producţiei interne de uraniu brut
2024-12-04 citeste mai mult
alecs
2020-05-29 05:58:34
Brasovul are nevoie de o legatura rutiera cu occidentul,asa ca e nevoie urgenta de o autostrada Brasov-Sibiu.De asemenea Fagarasul trebuie sa aiba o centura ocolitoare.Tot in legatura cu traficul rutier,podurile din judet au nevoie de reparatii capitale.Unele au devenit pericole pentru participantii la trafic din cauza degradarii.Sunt multe de facut,dar vin bani europeni si trebuie investiti cu cap,asa cum nu s-a mai intamplat pana acum.