Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 05:29

Două dintre cele 10 puncte slabe ale reţelei feroviare din ţară se află pe raza judeţului Braşov

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 03 august 2020

Două dintre cele 10 puncte slabe ale reţelei feroviare din ţară se află pe raza judeţului Braşov

Când este vorba de căi ferate, modernizăm prea încet şi prea puţin, iar vitezele sunt de multe ori sub 50 km/h. Multe sunt zonele cu probleme pe reţeaua românească, fie că vorbim de magistrale unde timpii de parcurs au scăzut cu peste 25% în două decenii, fie de oraşe apropiate între care trenul ar fi avut mare succes, dacă s-ar fi dorit.
Hotnews a publicat punctele slabe din reţeaua feroviară românească şi costurile uriaşe de reparare. Două dintre acestea se află pe raza judeţului Braşov, iar viteza de deplasare a trenurilor pe aceste tronsoane a scăzut vizibil faţă de secolul trecut.

Braşov – Predeal
În zece ani s-a reuşit modernizarea a peste 350 km între Predeal şi Constanţa, dar rămâne un tronson de 27 km extrem de important şi de complicat, pentru care costurile estimate sunt de 500 milioane euro. Au fost şi planuri cu un tunel uriaş, dar nu erau realiste. Trenurile fac cu 20% mai mult decât acum două decenii, fiind multe restricţii de viteză. Probabil că mai repede de 6-8 ani nu va fi reabilitat tronsonul. Trenurile reuşeau să parcurgă distanţa în 28-30 de minute, acum ele o pot face în siguranţă doar în 35-39 de minute, din cauza unor restricţii şi de 50 km/h.

Braşov – Sighişoara
Pe tronsonul de 129 km s-au adăugat peste 50 de minute de parcurs în 15 ani, din cauza restricţiilor de viteză. Pe una dintre cele trei secţiuni au început lucrările de reabilitare, dar tot parcursul va fi gata probabil în 4-5 ani în cel mai bun caz. Costurile totale sunt de 1,5 miliarde euro.

+0 -0

Comentarii

'Lazar'

2020-08-03 06:40:55


'Ce faceti dragi guvernanti ?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie