Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7322 - 27 oct 11:12

Două dintre cele 10 puncte slabe ale reţelei feroviare din ţară se află pe raza judeţului Braşov

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 03 august 2020

Două dintre cele 10 puncte slabe ale reţelei feroviare din ţară se află pe raza judeţului Braşov

Când este vorba de căi ferate, modernizăm prea încet şi prea puţin, iar vitezele sunt de multe ori sub 50 km/h. Multe sunt zonele cu probleme pe reţeaua românească, fie că vorbim de magistrale unde timpii de parcurs au scăzut cu peste 25% în două decenii, fie de oraşe apropiate între care trenul ar fi avut mare succes, dacă s-ar fi dorit.
Hotnews a publicat punctele slabe din reţeaua feroviară românească şi costurile uriaşe de reparare. Două dintre acestea se află pe raza judeţului Braşov, iar viteza de deplasare a trenurilor pe aceste tronsoane a scăzut vizibil faţă de secolul trecut.

Braşov – Predeal
În zece ani s-a reuşit modernizarea a peste 350 km între Predeal şi Constanţa, dar rămâne un tronson de 27 km extrem de important şi de complicat, pentru care costurile estimate sunt de 500 milioane euro. Au fost şi planuri cu un tunel uriaş, dar nu erau realiste. Trenurile fac cu 20% mai mult decât acum două decenii, fiind multe restricţii de viteză. Probabil că mai repede de 6-8 ani nu va fi reabilitat tronsonul. Trenurile reuşeau să parcurgă distanţa în 28-30 de minute, acum ele o pot face în siguranţă doar în 35-39 de minute, din cauza unor restricţii şi de 50 km/h.

Braşov – Sighişoara
Pe tronsonul de 129 km s-au adăugat peste 50 de minute de parcurs în 15 ani, din cauza restricţiilor de viteză. Pe una dintre cele trei secţiuni au început lucrările de reabilitare, dar tot parcursul va fi gata probabil în 4-5 ani în cel mai bun caz. Costurile totale sunt de 1,5 miliarde euro.

+0 -0

Comentarii

'Lazar'

2020-08-03 06:40:55


'Ce faceti dragi guvernanti ?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional