Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 21:34

UN SCANDAL ASCUNS DIN 2006

Doar Braşovul a mai păstrat în circulaţie ramele de tren cu azbest

Autor:

Publicat la 10 iulie 2013

E vorba de 8 rame din cele 34 cumpărate cu de la fier vechi din Franţa cu 1,6 milioane de euro şi plătite de CFR de 15 ori mai scump.

Doar Braşovul a mai păstrat în circulaţie ramele de tren cu azbest
CFR Călători a cumpărat la preţuri uriaşe vagoane vândute în Franţa la fier vechi, după ce au fost trecute prin mai multe firme ca să se piardă originea acestora. Tunul s-a întâmplat în 2006, iar vagoanele s-au dovedit o adevărată povară pentru CFR, care a plătit peste 25 de milioane de euro.
Este vorba de 10 contracte prin care CFR Călători a cumpărat 34 de rame de tren produse în Franţa la preţ de fier vechi. Ramele de călători au fost cumpărate cu 1,6 milioane de euro în Franţa, iar CFR Călători a plătit pentru ele peste 25 milioane euro.
Cu toate acestea, dauna pentru CFR Călători nu se opreşte odată cu cumpărarea acestor rame. Acestea au fost cumpărate în perioada 2006-2010 şi circulă în continuare pe căile ferate din România. Din 34 de rame doar 13 sunt funcţionale, restul practic sunt imobilizate pentru că nu mai pot fi modernizate. În acest fel, CFR Călători are pagube mari din cauza acestor vagoane, pagube care ajung la sute de mii de euro într-un singur an.
„Din 34 de rame numai 8 funcţionează. Funcţionează numai pe Braşov. Celelalte 26 au fost scoase. Numai 8 vagoane, celelalte 26 nu funcţionează, e adevărat.  Trebuie mare atenţie. Din 2004 s-a discutat problema respectivă, în 2005-2006 au fost achiziţionate cele 34 de rame. Ăsta este adevărul. Sunt cumpărate din Franţa. În concluzie, nu trebuiau să fie cumpărate aceste vagoane”, a declarat, pentru România TV, Ion Popescu, de la confederaţia sindicală Meridian.
Întrebat dacă prezintă un risc pentru populaţie, mai ales că ramele sunt făcute din azbest, Ion Popescu a declarat că normele europene au interzis acest tip de vagoane. Mai mult, acesta susţine că Autoritatea Feroviară Română ar trebui trasă la răspundere pentru această achiziţie.

 

+0 -0

Comentarii

Nicolai Barbulescu

2013-07-10 06:01:07


Da,probabil atit au costat dar in acest pret sunt incluse si comisioanele,spagile pe care fiecare firma si cei din CFR.le-au bagat in buzunar impreuna cu politicieni care au inlesnit afacerea.Sa vedem de acum incolo jefuirea bugetului si capusarea statului daca noua lege a achizitiilor nu va fi corectata.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie