Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 04:13

DN73: 2,4 milioane lei, „taxa de restart”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 16 februarie 2021

CNAIR caută proiectant care să constate ce au lăsat spaniolii în urmă. Proiecte separate, pentru judeţele Braşov şi Argeş

DN73: 2,4 milioane lei, „taxa de restart”

După ce a anunţat că renunţă la contractul de modernizare a DN 73 (Piteşti – Braşov) încheiat cu spaniolii de la Azvi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat acum licitaţia pentru elaborarea documentaţiei tehnice pentru lucrările care au mai rămas de realizat la arteră. Pentru acest contract de servicii, cu o valoare estimată de 2.406.264 lei cu tot cu TVA, ofertele sunt aşteptate până în data de 19 martie, iar contractul va avea o valabilitate de 24 de luni. Consultantul stabilit în urma acestei licitaţii va trebui să realizeze o expertiză tehnică a drumului, să constate ce s-a efectuat şi ce lucrări mai trebuie licitate, să pregătească proiectul tehnic, să obţină autorizaţia de construire şi să asigure asistenţă tehnică pe perioada derulării lucrărilor (estimată la 18 luni).

Proiectanţii vor trebui să ia în calcul şi extinderea la 4 benzi pe un sector dintre Braşov şi Cristian
Obiectul contractului de servicii pentru care a fost lansată noua licitaţie vizează sectoarele de drum care nu au fost modernizate, iar motivul pentru care este nevoie de un nou proiect tehnic este că cel vechi nu mai respectă toate specificaţiile tehnice şi legislative în vigoare. De asemenea, reprezentanţii CNAIR susţin că va fi nevoie de o corelare cu situaţia din teren. De altfel, firma care va obţine contractul de servicii va trebui să proiecteze dublarea (de la două la patru benzi) unui sector din DN 73 cuprins între municipiul Braşov şi intersecţia cu drumul de legătură spre Autostrada Râşnov – Cristian.

Variantă posibilă: doi constructori
Pe de altă parte, în caietul de sarcini se arată că documentaţia tehnică va fi întocmită structurat în două părţi distincte, aferente celor două judeţe străbătute de DN 73, respectiv Argeş şi Braşov, asta pentru că, cel mai probabil, licitaţia de lucrări va fi împărţită în loturi.

Contractul pentru primul proiect tehnic, semnat în anul 2011
Potrivit documentaţiei licitaţiei, contractul pentru elaborarea primului proiect de modernizare a DN 73 a fost semnat în anul 2011 cu Asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel Engineering SA, iar documentaţia a fost finalizată în anul 2012. În anul 2015 a avut loc revizuirea proiectului, urmare a unor expertize tehnice la unele porţiuni de drum.
Lucrările propriu-zise au început în luna mai, iar în luna octombrie a anului trecut stadiul fizic al lucrărilor era de 50,26%. De altfel, anul trecut a fost recepţionat un sector modernizat de aproximativ 29 km (mai puţin două poduri), asta în condiţiile în care lungimea totală a arterei este de 103,5 km.

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie