Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 18:51

DN1, rămâne cum este: Deşi se va construi o centură la Comarnic, nu va fluidiza nimic

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 02 octombrie 2020

DN1, rămâne cum este: Deşi se va construi o centură la Comarnic, nu va fluidiza nimic

Specialiştii în infrastructură grupaţi în jurul Asociaţiei Pro Infrastructura susţin că documentaţiile licitaţiilor pentru pregătirea sau execuţia lucrărilor pe autostrada A3 Ploieşti-Comarnic-Braşov sunt vechi, iar Centura Comarnicului ar putea fi inutilizabilă în prima fază, dacă se va construi.
„În ultimele săptămâni CNAIR a lansat o serie de licitaţii pentru pregătirea sau execuţia lucrărilor pe Autostrada A3 Ploieşti-Comarnic-Braşov. Am analizat documentaţia din cadrul acestor licitaţii şi putem spune că lucrurile nu sunt la fel de roz precum încearcă guvernanţii să le descrie”, a explicat asociaţia Pro Infrastructura.
Specialiştii în infrastructură rutieră susţin că, în cazul în care Centura Comarnicului va fi construită, aceasta nu va putea fi utilizată în prima fază, pentru că nu va exista o descărcare a traficului în DN1, în partea de nord a Comarnicului. „Centura Comarnic în lungime de 5,2 km a fost scoasă la licitaţie pentru proiectare şi execuţie (305 milioane lei valoarea estimată) la finalul lui august, ofertele urmând să fie depuse pe 23 octombrie. Studiul de fezabilitate ce stă la baza acestui proiect datează din 2006. Discutăm despre un traseu ce merge de-a lungul râului Prahova prin albia acestuia, fiind incluse numeroase lucrări de regularizare ce nu au nicio legătură cu bunele practici prietenoase cu mediul înconjurător. O licitaţie similară a fost anulată în 2015 din lipsă de ofertanţi valizi. Chiar dacă acest proiect se va construi, el va fi inutilizabil în prima fază, neexistând o descărcare a traficului în DN1 în partea de nord a Comarnicului”, au precizat, pe Facebook, specialiştii în infrastructură.
Proiectarea nodului de descărcare la nord de Comarnic a fost licitată de CNAIR tot în luna august, fiind depuse la mijlocul lunii septembrie doua oferte. Urmează evaluarea lor, desemnarea câştigătorului, eventualele contestaţii, semnarea contractului proiectarea efectivă şi abia apoi licitarea execuţiei lucrărilor.

Soluţia traseului din 2006 rămâne viabilă
„Pe restul sectorului dintre Ploieşti şi Braşov, CNAIR a lansat la începutul lui septembrie (57 milioane lei valoarea estimată) o licitaţie pentru revizuirea studiului din 2006 amintit mai sus şi realizarea proiectului tehnic, obţinerea avizelor, a acordului de mediu şi a autorizaţiei de construire. Deşi declarativ se doreşte modificarea traseului din 2006 cu unul alternativ care să nu taie staţiunile de pe Valea Prahovei în două, care să nu presupună regularizarea râului Prahova şi care să nu demoleze zeci de imobile, caietul de sarcini spune că varianta din 2006 va fi calificată direct în finală analizei alternativelor de traseu. Existând deja această variantă studiată, va fi mai avantajos pentru viitorul prestator să proiecteze pe acelaşi traseu decât să analizeze o soluţie complet nouă ce ar presupune numeroase tunele şi viaducte scump de investigat. În plus, plăţile spre prestator vor fi realizate doar la finalul studiilor cu excepţia celor geotehnice unde se permit plăţi parţiale, creând premisele pentru aceeaşi modalitate lentă şi necalitativă de realizare a serviciilor în lipsa fluxului de numerar corespunzător”, a mai scris Pro Infrastructura.

+1 -4

Comentarii

'ella'

2020-10-02 07:27:02


'De dorit ar fi autostrada Brasov-Sibiu sa putem avea legatura rutiera optima pana la iesirea din tara spre vest.Apoi daca vom avea si aeroport,brasovenii nu vor mai apela atat de des la infrastructura care leaga Brasovul de Bucuresti.Nu suntem in stare sa avem o portiune de autostrada,in timp ce in alte tari circula tren sau metro pe sub mare,autostrazile strapung pe zeci de km munti,sau sunt suspendate la inaltimi ametitoare.Acum exista si masini speciale de mare performanta,problema e ca nu exista vointa si determinare.'

'cristian'

2020-10-02 05:24:05


'Dupa multe balbaieli si specialisti DOREL cu traseul Ploiesti-Brasov este de dorit ca Autostrada sa nu treaca prin statiunile montane poluand aerul si linistea,chemati specialisti din tarile cu experienta privind constructiile in relief muntos timpul trece si Tara sta pe loc.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie