Curs BNR
1 EUR = 4.9763 RON
1 USD = 4.7792 RON
1 GBP = 5.8884 RON
1 XAU = 422.7614 RON
1 AED = 1.3011 RON
1 AUD = 2.9949 RON
1 BGN = 2.5443 RON
1 BRL = 0.8043 RON
1 CAD = 3.3209 RON
1 CHF = 5.2704 RON
1 CNY = 0.6558 RON
1 CZK = 0.1979 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0950 RON
1 HUF = 1.2126 RON
1 INR = 0.0553 RON
1 JPY = 3.0564 RON
1 KRW = 0.3326 RON
1 MDL = 0.2567 RON
1 MXN = 0.2337 RON
1 NOK = 0.4234 RON
1 NZD = 2.7042 RON
1 PLN = 1.1800 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0482 RON
1 SEK = 0.4337 RON
1 TRY = 0.1341 RON
1 UAH = 0.1138 RON
1 XDR = 6.2314 RON
1 ZAR = 0.2574 RON
Publicat la 11 decembrie 2020
Constructorul a anunţat că renunţă la şantier. Noua estimare a CNAIR este că lucrările vor fi gata în 2023
După o perioadă în care se părea că lucrările de modernizare a DN 73 (Braşov - Piteşti) au intrat în normal, iar pe şantier se putea vedea mişcare, proiectul este acum în blocaj. Practic, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se pregăteşte să rezilieze contractul de lucrări semnat cu Asocierea Azvi SA - Straco Grup SRL - Piomar Development - Tractebel, asta după ce în 16 septembrie 2020 au fost recepţionaţi exact 28,85 km dintre cei 103,5 km care erau incluşi în proiect. Printre altele, în zona Râşnov, constructorul lăsat de izbelişte lucrările trecerea la nivel cu calea ferată, intervenţie care ar fi trebuit să fie încheiată în cursul acestui an. De asemenea, pe multe sectoare nu a fost turnat nici stratul final de asfalt, cel de uzură. Motivul? Firma constructoare intră în insolvenţă. Primarii localităţilor de pe traseul DN 73 au fost deja anunţaţi direct de către antreprenor că şantierul se blochează, că se vor termina lucrările începute, iar apoi se va renunţa la contract.
Încă o decalare
În acest moment, în documentul de pe site-ul CNAIR în care este prezentatul stadiul de implementare a proiectelor de investiţii se arată că lucrările la DN 73 sunt finalizate în proporţie de 49,82%. De asemenea, până acum, CNAIR a plătit 51% din valoarea contractului.
Având în vedere că acest contract va fi reziliat, termenul de finalizare a lucrărilor a fost decalat, încă o dată (în anii trecuţi se anunţa frecvent că modernizarea va fi gata în anul respectiv). Practic, potrivit datelor disponibile pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, data finalizării acestui proiect este luna decembrie 2023.
Care este „noul plan” de modernizare a DN 73
Conform datelor disponibile pe site-un Companiei Naţionale de Investiţii, „pentru restul sectorului (care nu a fost recepţionat - n.r.) se va lansa o procedura de licitaţie pentru atribuirea contractului având ca obiect rest de executat”. Pentru a se ajunge la acest punct, în primă fază, în cursul anului 2021, compania a anunţat că va fi revizuit revizuire proiect tehnic, apoi se va trece la „lotizarea sectorului rămas de reabilitat în două sectoare”. După ce se va trece de aceste etape compania va trece la relicitarea lucrărilor în baza proiectului tehnic reactualizat.
20 mai 2019: prima „rupere de contract”
Lucrările de modernizare a DN 73, proiect pentru care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a obţinut o finanţare europeană. Valoare totală a proiectului este de 275 milioane lei, iar lucrările propriu-zise au început în 19 mai 2014. Modernizarea a început în judeţul Argeş, iar în judeţul Braşov, şantierul a fost deschis în anul 2017. Anul 2018 a fost unul complicat atât pentru şoferi, care stăteau zeci de minute la semafoare, cât şi pentru constructor, care avea mari bătăi de cap cu ploile şi casetele de lărgire.
Anul trecut, în 20 mai, ministrul din acea perioadă al Transporturilor, Răzvan Cuc, a „rupt contractul” cu constructorul în faţa presei, dar rezilierea oficială a contractului n-a mai avut loc. S-a constatat că dincolo de a rupe nişte hârtii cu public, mai există şi nişte avocaţi în spate. Totuşi, după acest „avertisment”, constructorul şi-a schimbat atitudinea şi a luat în serios contractul, astfel că în vara anului trecut pe drum era mare „forfotă de utilaje”. Anul acesta, „mobilizarea” a scăzut de la o lună la alta.
'Gabi '
2020-12-12 14:24:11
'Problemele constructorului s-au văzut de la început. A fost prost organizat si a facut lucrări de calitate îndoielnică.Un exemplu ar fi rigolele de la ieșirea din Rasnov spre Cristian.Si l-au lăsat în pace atâta timp.Ba a si fost platit in avans.Din pacate si beneficiarul lucrării este vinovat.Nu a fost interesat să aibă o lucrare de calitate si la timp.Normal,nu erau banii lui.\n '
'cristian'
2020-12-11 06:49:19
'Nu va mai mirati in TARA LUI PAPURA VODA orice lucru este posibil,DOREII sunt angajatii STATULUI LA STAT,salarii,sporuri si prime pentru plimbat hartii.'
'Adi Popa'
2020-12-11 06:33:32
'Când te saturi , declari insolventa și fugi...ce draq de legi avem in țara asta , chiar nu mai înțeleg.....firma asta de construcții ( am înțeles ca sunt spanioli) și-a bătut joc de toată România.....o bătaie de joc cum nu vezi pe încaieri in lumea asta....au făcut 20 de km de drum in 5 ani....acum ca s-au saturat de construit ....insolventa....'
'Dan'
2020-12-11 03:56:40
'Vezi ce inseamna sa nu ai niste companii strategice. Cu actionari atat statul cat si privati. Dar cu reguli de functionare stricte. Am vazut ca in Anglia e asa. Si acolo drumurile mari se fac doar cu acea companie. Si nu au niciodata surprize neplacute. Si nici facturi umflate. Si cu angajati bine platiti. Toata lumea este fericita. La noi, tara fara stapan, vine orice firma obscura, cu sediul intr-un apartament, care spera sa dea lovitura licitand sume derizorii, dupa care constata ca nu pot sa faca lucrarea. Se dau loviti, intrand in insolventa si gata, au scapat. A doua zi infinteaza alta firma si o i-au de la capat. Asta inseamna o tara fara legi stricte. Ar trebui sa fie ca in occident, ai bagat o firma in faliment sau insolventa? Atunci 5 ani nu mai ai voie sa ai alta companie si nici sa lucrezi pe un post de conducere. '
Preşedintele Senatului, Ilie Bolojan, a prezentat, într-o conferinţă de presă, un plan de reorganizare a Parlamentului, care va implica o reducere semnificativă a personalului fără a afecta[...]
2025-01-24 citeste mai multPrima de pensionare a unui director de la Regia Naţională a Pădurilor Romsilva este echivalentul a 100.000 de euro, a dezvăluit ministrul Mediului, Mircea Fechet. Potrivit ministrului, directorii[...]
2025-01-24 citeste mai multCel mai vechi hotel de la poalele Tâmpei, Hotelul Coroana, are din vara lui 2023 un nou proprietar, după ce Aro Palace a luat decizia să îl vândă. Vechea unitate de cazare a fost[...]
2025-01-24 citeste mai multInvestiția de la Brașov este de 6 milioane de euro
2025-01-24 citeste mai multAvioanele Transavia nu vor ateriza anul acesta la Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav
2025-01-22 citeste mai mult
'lulu'
2020-12-12 17:21:09
'o porcarie'