Curs BNR
1 EUR = 4.9767 RON
1 USD = 4.7940 RON
1 GBP = 5.9683 RON
1 XAU = 441.7015 RON
1 AED = 1.3052 RON
1 AUD = 3.0134 RON
1 BGN = 2.5445 RON
1 BRL = 0.8320 RON
1 CAD = 3.3469 RON
1 CHF = 5.2859 RON
1 CNY = 0.6578 RON
1 CZK = 0.1984 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0953 RON
1 HUF = 1.2277 RON
1 INR = 0.0548 RON
1 JPY = 3.1515 RON
1 KRW = 0.3319 RON
1 MDL = 0.2561 RON
1 MXN = 0.2341 RON
1 NOK = 0.4271 RON
1 NZD = 2.7225 RON
1 PLN = 1.1872 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0495 RON
1 SEK = 0.4406 RON
1 TRY = 0.1331 RON
1 UAH = 0.1157 RON
1 XDR = 6.2615 RON
1 ZAR = 0.2601 RON
Publicat la 12 martie 2024
Pe sectorul din judeţul Braşov a început organizarea de şantier. În toamna anului viitor lucrările ar trebui să fie gata
După mulţi ani în care braşovenii şi turiştii au aşteptat ca de anul viitor să circule pe un drum impecabil spre zona turistică Bran - Moieciu, în toamna anului viitor acest lucru s-ar putea întâmpla, dacă firma care a obţinut contractul va respecta prevederile contractuale. Ordinul de începere a lucrărilor pentru sectorul din judeţul Braşov DN 73 a foste emis de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov în 11 martie.
Primele semnale transmise de constructor sunt încurajatoare, pentru că, a declarat directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, Tudor Duţu, firma care se ocupă de modernizarea arterei a amenajat deja organizarea de şantier, a adus primele utilaje în zonă şi în câteva zile va începe lucrările.
„Lucrările vor dura 18 luni şi prevăd aducerea drumului la parametrii normali de funcţionare şi fluidizarea valorilor de trafic”, a declarat Duţu.
Braşov – Cristian, 4 benzi
Conform explicaţiilor reprezentantului DRDP Braşov, pe lângă lucrările de ranforsare şi lărgire a carosabilului la minim 7 metri, proiectul prevede şi modernizarea podurilor, resistematizarea intersecţiilor, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale de pe traseu. De asemenea, investiţia vizează şi lărgirea la 4 benzi de circulaţie a sectorului cuprins între ieşirea din municipiul Braşov şi intersecţia cu drumul de legătură spre autostrada Râşnov – Cristian.
Lucrările se vor face pe un sector de 36 de kilometri, cuprins între ieşirea din municipiul Braşov şi localitatea Fundata. În judeţul Braşov, lucrările vor fi realizate de SC Viarom Construct SRL, iar valoarea lucrărilor se ridică la de 213,4 milioane de lei, iar potrivit directorului DRDP Braşov, Tudor Duţu, contractul a fost încheiat după o procedură îndelungată şi foarte complicată.
Argeşul mai are de aşteptat
Lucrările din Braşov trebuie continuate şi în judeţul Argeş, până la Câmpulung, însă data deschiderii şantierului este necunoscută. Pentru modernizarea acestui sector de drum a fost lansată o licitaţie, a fost desemnată Asocierea Groma Hold Eood & Evropeiski Patishta AD & SC Gott Strasse SRL & SC Perfect Consult Europe SRL, însă a fost înregistrată şi o contestaţie din partea uneia dintre firmele ofertante, astfel semnarea contractului se mai amână. Pentru lucrările de modernizare de pe acest sector de 38 de kilometri au fost depuse 6 oferte, valoarea contractului fiind de 406,7 milioane de lei.
Prima modernizare, abandonată la jumătate de drum
Acesta este al doilea proiect de modernizare a DN 73, primul fiind început în vara anului 2011, când a fost semnat un contract de lucrări cu spaniolii de la Azvi, pentru suma de 275,86 milioane de lei fără TVA. Pentru a putea deschide şantierul, spaniolii au avut nevoie de 3 ani. Apoi, au lucrat cu viteza melcului, invocând tot felul de motive, inclusiv că trebuie să lase pământul să se usuce, pentru a putea realiza nişte casete de lărgire. Consecinţa a fost că, mult timp, pe acest drum se circula din semafor în semafor. De asemenea, în Râşnov, spaniolii au ras asfaltul şi au avut nevoie de câteva luni pentru a turna un nou strat de asfalt, iar în toată această perioadă, pe drumul în lucru se formau nori groşi de praf. Tot de la spanioli a fost „moştenit” şi un sens giratoriu la Râşnov.
În anul 2019, ministrul de atunci al Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat că reziliază contractul, rupând chiar nişte foi în faţa presei. După acel episod, o perioadă, spaniolii s-au ţinut de treabă, până în anul 2020 când a fost reziliat contractul, la iniţiativa constructorului. La momentul respectiv lucrările erau realizate în proporţie de până la 50%, iar pe multe porţiuni nu era turnat stratul final de asfalt.
În prezent, cea mai mare parte a celor 4,56 de milioane de pensii este plătită de fiecare angajat cu un sfert din salariu, din care 4,75% merge la Pilonul II de pensii private obligatorii, adică[...]
2025-02-07 citeste mai multEgalitatea de şanse prinde rădăcini şi în România Numărul femeilor în poziţii-cheie a crescut constant, de la 178.027 în urmă cu zece ani, la 212.808 în urmă cu[...]
2024-03-12 citeste mai multGuvernul a aprobat, luni, 11 martie, calendarul acţiunilor din perioada electorală pentru alegerile europarlamentare şi locale, comasate în data de 9 iunie 2024. Astfel, până pe data[...]
2024-03-12 citeste mai mult4 din 5 români (82%) ar vrea ca mandatul şefului statului să fie redus la 4 ani, arată ultimul sondaj al INSCOP, realizat la comanda News.ro. 48.5% dintre români sunt de părere că este[...]
2024-03-12 citeste mai multLa sfârşitul lunii ianuarie 2025, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunţat că 18.999.438 de cetăţeni români cu drept de vot erau înregistraţi în Registrul Electoral,[...]
2025-02-07 citeste mai mult
'Lazar'
2024-03-12 07:54:18
'Incompetentilor drumari nu v-au fost de ajuns 13 ani pentru 36 de km sper sa nu treaca inca 10 ani pentru finalizare.Halal constructori halal conducatori ai DRDP Brasov toti ar trebuii destituiti si trasi la raspundere.'