Curs BNR

1 EUR = 4.9744 RON

1 USD = 4.5940 RON

1 GBP = 5.8371 RON

1 XAU = 345.4718 RON

1 AED = 1.2508 RON

1 AUD = 3.0372 RON

1 BGN = 2.5433 RON

1 BRL = 0.8930 RON

1 CAD = 3.3469 RON

1 CHF = 5.0203 RON

1 CNY = 0.6342 RON

1 CZK = 0.2013 RON

1 DKK = 0.6667 RON

1 EGP = 0.0974 RON

1 HUF = 1.2901 RON

1 INR = 0.0553 RON

1 JPY = 2.9258 RON

1 KRW = 0.3360 RON

1 MDL = 0.2592 RON

1 MXN = 0.2752 RON

1 NOK = 0.4322 RON

1 NZD = 2.8040 RON

1 PLN = 1.1671 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0510 RON

1 SEK = 0.4285 RON

1 TRY = 0.1427 RON

1 UAH = 0.1145 RON

1 XDR = 6.0783 RON

1 ZAR = 0.2496 RON

Editia 8187 - 27 mai 13:16

DN 1, zona Perşani: Curbele periculoase vor fi reconfigurate

Autor:

Publicat la 15 februarie 2023

DN 1, zona Perşani: Curbele periculoase vor fi reconfigurate

Compania de Drumuri a scos la licitaţie un contract de 38 de milioane lei pentru reparaţii capitale şi consolidări în zona dealurilor de la Perşani, pe DN 1 Braşov – Sibiu. Este un contract pentru reconfigurarea traseului DN 1 pe aproximativ un kilometru în judeţul Braşov, retrasarea virajelor periculoase şi execuţia unui viaduct cu o lungime de 143 de metri, o zonă cunoscută drept „punct negru” din cauza virajelor strânse. Contractul are o durată de 3 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţie.
„Sectorul de drum situat pe DN 1, între poziţiile km. 204+434 şi km. 205+546 metri prezintă o zonă de alunecare activă de teren, având drept consecinţe degradări ale terasamentului drumului şi structurii rutiere. Segmentul de drum este alcătuit dintr-o succesiune de două curbe strânse, cu două benzi, plus bandă pentru vehicule lente. Terenul coboară accentuat de la km. 204 până la km. 205. În această zonă a traseului există un punct negru unde s-au înregistrat accidente cu morţi şi răniţi”, arată documentaţia tehnică.
Pentru înlăturarea punctului negru de pe traseu se vor retrasa cele două curbe cu raze de 28,5 metri. Noile curbe vor avea raze de 55 de metri şi lungimi ale clotoidelor (curbă plană, a cărei curbură într-un punct este proporţională cu lungimea arcului cuprins între alt punct fix al curbei şi cel considerat) de minimum 45 de metri.
Cea mai dificilă lucrare va fi viaductul cu o lungime de 143 de metri, soluţie tehnică propusă ca urmare a „împingerii mare a pământului în zona alunecării active”. Viabilitatea structurii va fi de cel puţin 100 de ani, potrivit caietului de sarcini. (BizBraşov.ro)

+2 -0

Comentarii

'DOREL'

2023-02-15 14:24:48


'POATE VA UITATII PESTE DEAL LA VECHEA LINIE FERATA CUM STAU AN PICIOARE VIADUCTELE DE LA SINCA --PODUL NEGRI-,-PODUL ILII---FACUTE DE FERDINAND SI MARIA....LA ~1900 !! ACUM NU PUTEM NICI MATURA GRIBLURA CARE LA O VITEZA NEADAPTATA TE DUCE DIRECT AN PARAPET .fara avertizare ca parapetii angusteaza calea de rulare cu 40--50--cm????'

'Lazar'

2023-02-15 08:31:14


'Faceti autostrada Brasov-Sibiu incompetentilor lasati reconfigurarile.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie