Curs BNR
1 EUR = 4.9746 RON
1 USD = 4.4657 RON
1 GBP = 5.9056 RON
1 XAU = 368.9924 RON
1 AED = 1.2158 RON
1 AUD = 3.0299 RON
1 BGN = 2.5434 RON
1 BRL = 0.8144 RON
1 CAD = 3.2874 RON
1 CHF = 5.3003 RON
1 CNY = 0.6303 RON
1 CZK = 0.1985 RON
1 DKK = 0.6667 RON
1 EGP = 0.0920 RON
1 HUF = 1.2615 RON
1 INR = 0.0533 RON
1 JPY = 3.1538 RON
1 KRW = 0.3378 RON
1 MDL = 0.2558 RON
1 MXN = 0.2339 RON
1 NOK = 0.4222 RON
1 NZD = 2.7796 RON
1 PLN = 1.1644 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0486 RON
1 SEK = 0.4395 RON
1 TRY = 0.1309 RON
1 UAH = 0.1077 RON
1 XDR = 6.0359 RON
1 ZAR = 0.2542 RON
Publicat la 15 februarie 2023
Compania de Drumuri a scos la licitaţie un contract de 38 de milioane lei pentru reparaţii capitale şi consolidări în zona dealurilor de la Perşani, pe DN 1 Braşov – Sibiu. Este un contract pentru reconfigurarea traseului DN 1 pe aproximativ un kilometru în judeţul Braşov, retrasarea virajelor periculoase şi execuţia unui viaduct cu o lungime de 143 de metri, o zonă cunoscută drept „punct negru” din cauza virajelor strânse. Contractul are o durată de 3 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţie.
„Sectorul de drum situat pe DN 1, între poziţiile km. 204+434 şi km. 205+546 metri prezintă o zonă de alunecare activă de teren, având drept consecinţe degradări ale terasamentului drumului şi structurii rutiere. Segmentul de drum este alcătuit dintr-o succesiune de două curbe strânse, cu două benzi, plus bandă pentru vehicule lente. Terenul coboară accentuat de la km. 204 până la km. 205. În această zonă a traseului există un punct negru unde s-au înregistrat accidente cu morţi şi răniţi”, arată documentaţia tehnică.
Pentru înlăturarea punctului negru de pe traseu se vor retrasa cele două curbe cu raze de 28,5 metri. Noile curbe vor avea raze de 55 de metri şi lungimi ale clotoidelor (curbă plană, a cărei curbură într-un punct este proporţională cu lungimea arcului cuprins între alt punct fix al curbei şi cel considerat) de minimum 45 de metri.
Cea mai dificilă lucrare va fi viaductul cu o lungime de 143 de metri, soluţie tehnică propusă ca urmare a „împingerii mare a pământului în zona alunecării active”. Viabilitatea structurii va fi de cel puţin 100 de ani, potrivit caietului de sarcini. (BizBraşov.ro)
'Lazar'
2023-02-15 08:31:14
'Faceti autostrada Brasov-Sibiu incompetentilor lasati reconfigurarile.'
Familia fostului edil a anunţat că a obţinut o decizie în acest sens din partea Tribunalului Braşov
2023-02-15 citeste mai multFederaţia Română de Gimnastică îi reclamă pe părinţii care au „blocat” proiectul
2023-02-15 citeste mai multPropunerea a fost făcută de subprefectul judeţului Lucian Pătraşcu
2023-02-15 citeste mai multOrganizația Județeană Brașov a PSD își conturează lista pentru alegerile parlamentare din 1 decembrie. Astfel, președintele PSD Brașov, Marius Dunca, a anunțat că la aceste alegeri el[...]
2024-09-20 citeste mai mult
'DOREL'
2023-02-15 14:24:48
'POATE VA UITATII PESTE DEAL LA VECHEA LINIE FERATA CUM STAU AN PICIOARE VIADUCTELE DE LA SINCA --PODUL NEGRI-,-PODUL ILII---FACUTE DE FERDINAND SI MARIA....LA ~1900 !! ACUM NU PUTEM NICI MATURA GRIBLURA CARE LA O VITEZA NEADAPTATA TE DUCE DIRECT AN PARAPET .fara avertizare ca parapetii angusteaza calea de rulare cu 40--50--cm????'