Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 09:01

DN 1, un nou „drum al ruşinii” în Făgăraş

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 18 martie 2015

După iarnă, gropile s-au înmulţit, iar reprezentanţii Primăriei au făcut doar mici cârpeli „la rece”, însă au rămas şi o serie de porţiuni de-a dreptul ciuruite

DN 1, un nou „drum al ruşinii” în Făgăraş
Dacă până la Făgăraş şi după Făgăraş, DN1 arată impecabil, în municipiu, gropile şi denivelările se înmulţesc precum ciupercile după ploaie, ceea ce face ca traficul să se desfăşoare cu dificultate, iar şoferii să scoată din buzunar mai mulţi bani pentru repararea maşinilor.
În ultimii ani s-au mai pus mici plombe, însă acestea nu au rezistat prea mult timp, ţinând cont că traficul este intens, dar mai ales că drumul este tranzitat şi de foarte multe autovehicule de mare tonaj. După iarnă, situaţia s-a înrăutăţit şi mai tare, iar edilii făgărăşeni au reuşit să facă doar mici cârpeli „la rece” doar pe anumite porţiuni din şosea. Ministerul Transporturilor a preluat din proprietatea Primăriei Făgăraş, în 2004, acest tronson din DN1, pentru a-l reabilita complet, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Lucrurile au ajuns să se tranşeze în instanţă în privinţa administrării drumului, iar, anul trecut, şoseaua a revenit în administrarea Primăriei, fără să mai fi fost efectuate reparaţiile. 
 
Pasat de la Minister la Primărie
Reprezentanţii municipalităţii au spus de la bun început că nu au fondurile necesare să reabiliteze şoseaua şi au cerut ajutorul Ministerului Transporturilor, atât pentru repararea DN 1 cât şi pentru construcţia centurii ocolitoare însă, nu s-a concretizat nimic. În prezent, există o aşa-zisă ocolitoare de 4 kilometri, care ocoleşte prin Nordul municipiului, un proiect început în 1998 de Ministerul Transporturilor care a fost abandonat din faşă, ţinând cont că în realitate este un drum de pământ care este impracticabil. Astfel, tot traficul greu trece prin municipiu, iar edilii s-au gândit chiar să perceapă o taxă de tranzit pentru autovehiculele de mare tonaj numai că o astfel de măsură nu ar fi fost legală.
 
Se vor face doar reparaţii curente
Cum bani nu sunt de reparaţii capitale, cei care tranzitează Făgăraşul nu au altă soluţie decât să meargă cu prudenţă  (însă pe unele porţiuni nu prea mai au ce ocoli) şi să mai aştepte până când se vor mai face din nou „plombări”. Edilii făgărăşeni au estimat că pentru reabilitarea celor patru kilometri ai DN 1 care trec prin oraş ar fi nevoie de 3,3 milioane de lei. „Nu dispunem de o astfel de sumă, astfel că anul acesta vom realiza doar reparaţii curente în valoare de 1,1 milioane de lei. În ceea ce priveşte „centura de Nord”, deputatul Daniel Zamfir a discutat cu reprezentanţii Ministrului Transporturilor, care au spus că au demarat procedura de realizare a Studiului de Fezabilitatate pentru construirea acesteia şi au spus că dacă vor fi găsite surse de finanţare lucrările ar putea fi gata în şapte luni. Eu sunt sceptic în ceea ce priveşte acest scenariu şi aş fi mulţumit dacă lucrările ar începe, chiar dacă ar dura mai mulţi ani”, a precizat primarul Făgăraşului Sorin Mănduc. Totodată, anul acesta, în Făgăraş se vor reabilita o serie de străzi pe care s-au executat lucrări pentru modernizarea reţelelor de apă şi canal, aproximativ 20 de km, fiind prevăzute fonduri în acest sens în bugetul local.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie