Curs BNR

1 EUR = 4.9432 RON

1 USD = 4.3142 RON

1 GBP = 5.9246 RON

1 XAU = 252.8267 RON

1 AED = 1.1746 RON

1 AUD = 3.1360 RON

1 BGN = 2.5274 RON

1 BRL = 0.7803 RON

1 CAD = 3.4542 RON

1 CHF = 4.7342 RON

1 CNY = 0.6793 RON

1 CZK = 0.2018 RON

1 DKK = 0.6643 RON

1 EGP = 0.2750 RON

1 HUF = 1.3928 RON

1 INR = 0.0582 RON

1 JPY = 3.7872 RON

1 KRW = 0.3632 RON

1 MDL = 0.2394 RON

1 MXN = 0.2125 RON

1 NOK = 0.4965 RON

1 NZD = 2.9558 RON

1 PLN = 1.0895 RON

1 RSD = 0.0420 RON

1 RUB = 0.0567 RON

1 SEK = 0.4822 RON

1 TRY = 0.3183 RON

1 UAH = 0.1542 RON

1 XDR = 6.0756 RON

1 ZAR = 0.2813 RON

Editia 7616 - 14 ian 11:45

Directorul ANPC, Paul Anghel, soluţii pentru cei care au primit facturi uriaşe la energie şi gaze. Cazul Braşov

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 11 ianuarie 2022

Directorul ANPC, Paul Anghel, soluţii pentru cei care au primit facturi uriaşe la energie şi gaze. Cazul Braşov

Paul Anghel, director general ANPC, a explicat luni seară ce soluţii au românii care au primit facturi uriaşe la energie şi gaze.
Întrebat care sunt competenţele şi care sunt limitele în care Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) poate acţiona în cazul facturilor uriaşe la energie şi gaze, acesta a spus că deja „noi avem situaţii concrete la Braşov. Am întâlnit un caz în care un furnizor de energie electrică a facturat majorat consumul anumitor cetăţeni braşoveni. În situaţia respectivă aplicăm sancţiuni contravenţionale din Ordonanţa 21 privind practicile comerciale de pe piaţa operatorilor economice şi aici mă refer la afectarea interesului economic al consumatorului prin aplicarea prevederilor Ordonanţei 118”.
„Ceea ce poate face concret? Atunci când oferta sau factura pe care o primeşte nu concordă cu ceea ce a avut persoana în contract să trimită o sesizare către Protecţia Consumatorilor. Sigur că noi splituim competenţa cu Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) care să şi ocupă de formele de contract existente astăzi pe piaţă. În aceste situaţii consumatorul trebuie să facă o sesizare mai întâi către operatorului economic respectiv furnizor să găsească o soluţionare amiabilă acolo. În cazul în care nu găseşte această soluţionare amiabilă nu trebuie să plătească trebuie să se îndrepte şi către ANPC. Specialiştii noştri vor verifica exact modul de calcul în conformitate cu prevederile actuale legale. În cazul în care modul de calcul nu este corect cu celeritate se vor restitui sumele, dacă acestea s-au plătit, dacă nu s-au plătit se va refactura clientului respectiv", a explicat oficialul, la Antena 3.

Comentarii

'ella'

2022-01-11 08:16:44


'Problema e ca odata venita factura e fff greu sa o anulezi.Esti pus pe drumuri,astepti cu orele,trebuie sa aduci dosare de acte.Concluzia e ca trebuie sa ai nervi de otel si mult timp liber la dispozitie ca sa rezolvi problema.Ma intreb daca functionarii care au gresit calculele sunt pedepsiti cumva.'

'Zah Ioan'

2022-01-11 05:27:32


'Dar functionarul care intocmeste factura si vede ca a calculat,sa zicem 3000 de lei unui consumator care lunar platea cam 250-300 lei nu gandeste ca ceva nu este in regula? Nu-si da seama ca ceva nu este in regula la el, la functionarul Electrica? Mie mi se pare anormal cum reactioneaza acesti functionari.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional