Curs BNR

1 EUR = 4.8793 RON

1 USD = 4.8008 RON

1 GBP = 5.7839 RON

1 XAU = 272.7882 RON

1 AED = 1.3070 RON

1 AUD = 3.3341 RON

1 BGN = 2.4947 RON

1 BRL = 0.9292 RON

1 CAD = 3.7222 RON

1 CHF = 5.0325 RON

1 CNY = 0.7068 RON

1 CZK = 0.1985 RON

1 DKK = 0.6560 RON

1 EGP = 0.2504 RON

1 HUF = 1.2051 RON

1 INR = 0.0602 RON

1 JPY = 3.5491 RON

1 KRW = 0.3629 RON

1 MDL = 0.2495 RON

1 MXN = 0.2401 RON

1 NOK = 0.4944 RON

1 NZD = 3.0116 RON

1 PLN = 1.0329 RON

1 RSD = 0.0416 RON

1 RUB = 0.0798 RON

1 SEK = 0.4608 RON

1 TRY = 0.2674 RON

1 UAH = 0.1302 RON

1 XDR = 6.3214 RON

1 ZAR = 0.2877 RON

Editia 7761 - 19 aug 04:35

Directorul ANPC, Paul Anghel, soluţii pentru cei care au primit facturi uriaşe la energie şi gaze. Cazul Brașov

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 10 ianuarie 2022

Directorul ANPC, Paul Anghel, soluţii pentru cei care au primit facturi uriaşe la energie şi gaze. Cazul Brașov

Paul Anghel, director general ANPC, a explicat luni seară ce soluţii au românii care au primit facturi uriașe la energie şi gaze.
Întrebat care sunt competențele și care sunt limitele în care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) poate acționa în cazul facturilor uriașe la energie și gaze, acesta a spus că deja „noi avem situații concrete la Brașov. Am întâlnit un caz în care un furnizor de energie electrică a facturat majorat consumul anumitor cetățeni brașoveni. În situația respectivă aplicăm sancțiuni contravenționale din Ordonanța 21 privind practicile comerciale de pe piața operatorilor economice și aici mă refer la afectarea interesului economic al consumatorului prin aplicarea prevederilor Ordonanței 118”.
„Ceea ce poate face concret? Atunci când oferta sau factura pe care o primește nu concordă cu ceea ce a avut persoana în contract să trimită o sesizare către Protecţia Consumatorilor. Sigur că noi splituim competența cu Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) care să şi ocupă de formele de contract existente astăzi pe piață. În aceste situaţii consumatorul trebuie să facă o sesizare mai întâi către operatorului economic respectiv furnizor să găsească o soluționare amiabilă acolo. În cazul în care nu găsește această soluționare amiabilă nu trebuie să plătească trebuie să se îndrepte și către ANPC. Specialiștii noștri vor verifica exact modul de calcul în conformitate cu prevederile actuale legale. În cazul în care modul de calcul nu este corect cu celeritate se vor restitui sumele, dacă acestea s-au plătit, dacă nu s-au plătit se va refactura clientului respectiv", a explicat oficialul, la Antena 3.

+1 -4

Comentarii

'IOAN ACHIRILOAIE'

2022-01-17 20:48:40


'Cine a mai inventat si expresia: \"noi splituim\". Penibilul nu are margini!'

'Barbu Gh.'

2022-01-10 20:44:53


'Eeee.... așa-i că vedem, în sfârșit, „creșterea” aia „economică” a geniului finanțelor liberale, fostul P.M.? Avem o creștere care, dacă mai durează mult, ne termină cu totul. Dar pe bune, nu ca „lucovidul”....'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional