Curs BNR

1 EUR = 4.9443 RON

1 USD = 4.3840 RON

1 GBP = 5.9238 RON

1 XAU = 260.3177 RON

1 AED = 1.1936 RON

1 AUD = 3.1457 RON

1 BGN = 2.5280 RON

1 BRL = 0.8053 RON

1 CAD = 3.4884 RON

1 CHF = 4.7621 RON

1 CNY = 0.6934 RON

1 CZK = 0.2017 RON

1 DKK = 0.6644 RON

1 EGP = 0.2785 RON

1 HUF = 1.3742 RON

1 INR = 0.0585 RON

1 JPY = 3.8393 RON

1 KRW = 0.3662 RON

1 MDL = 0.2439 RON

1 MXN = 0.2131 RON

1 NOK = 0.4935 RON

1 NZD = 2.9346 RON

1 PLN = 1.0781 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0553 RON

1 SEK = 0.4739 RON

1 TRY = 0.3243 RON

1 UAH = 0.1523 RON

1 XDR = 6.1373 RON

1 ZAR = 0.2891 RON

Editia 7623 - 27 ian 18:35

Directorul ANPC, Paul Anghel, soluţii pentru cei care au primit facturi uriaşe la energie şi gaze. Cazul Brașov

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 10 ianuarie 2022

Directorul ANPC, Paul Anghel, soluţii pentru cei care au primit facturi uriaşe la energie şi gaze. Cazul Brașov

Paul Anghel, director general ANPC, a explicat luni seară ce soluţii au românii care au primit facturi uriașe la energie şi gaze.
Întrebat care sunt competențele și care sunt limitele în care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) poate acționa în cazul facturilor uriașe la energie și gaze, acesta a spus că deja „noi avem situații concrete la Brașov. Am întâlnit un caz în care un furnizor de energie electrică a facturat majorat consumul anumitor cetățeni brașoveni. În situația respectivă aplicăm sancțiuni contravenționale din Ordonanța 21 privind practicile comerciale de pe piața operatorilor economice și aici mă refer la afectarea interesului economic al consumatorului prin aplicarea prevederilor Ordonanței 118”.
„Ceea ce poate face concret? Atunci când oferta sau factura pe care o primește nu concordă cu ceea ce a avut persoana în contract să trimită o sesizare către Protecţia Consumatorilor. Sigur că noi splituim competența cu Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) care să şi ocupă de formele de contract existente astăzi pe piață. În aceste situaţii consumatorul trebuie să facă o sesizare mai întâi către operatorului economic respectiv furnizor să găsească o soluționare amiabilă acolo. În cazul în care nu găsește această soluționare amiabilă nu trebuie să plătească trebuie să se îndrepte și către ANPC. Specialiștii noștri vor verifica exact modul de calcul în conformitate cu prevederile actuale legale. În cazul în care modul de calcul nu este corect cu celeritate se vor restitui sumele, dacă acestea s-au plătit, dacă nu s-au plătit se va refactura clientului respectiv", a explicat oficialul, la Antena 3.

+1 -4

Comentarii

'IOAN ACHIRILOAIE'

2022-01-17 20:48:40


'Cine a mai inventat si expresia: \"noi splituim\". Penibilul nu are margini!'

'Barbu Gh.'

2022-01-10 20:44:53


'Eeee.... așa-i că vedem, în sfârșit, „creșterea” aia „economică” a geniului finanțelor liberale, fostul P.M.? Avem o creștere care, dacă mai durează mult, ne termină cu totul. Dar pe bune, nu ca „lucovidul”....'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional