Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 17:16

Din vechiul pasaj de la Fartec au mai rămas doar structurile din beton

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 04 iulie 2016

Trotuarele şi asfaltul au dispărut, iar unii piloni de susţinere au rămas la jumătate din diametrul iniţial

Din vechiul pasaj de la Fartec au mai rămas doar structurile din beton

Traficul rutier de pe Pasajul Independenţei a fost închis vineri noaptea, din cauza lucrărilor de reabilitare a pasajului vechi de la Fartec, care este deasupra capătului primului obiectiv. Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei, Sorin Toarcea, decizia privind închiderea circulaţiei a fost luată din cauza lucrărilor de demolare a unei porţiuni de trotuar de deasupra pasajului Independenţei, iar constructorul a considerat că exista riscul producerii unor accidente din cauza bucăţilor de beton care puteau cădea pe suprafaţa carosabilă de dedesubt.  Reprezentantul municipalităţii a precizat că nu vor mai fi alte întreruperi ale traficului rutier pe arterele din zonă.



Lucrările sunt finalizate în proporţie de 15%
Pasajul vechi de la Fartec a intrat în reparaţii capitale în a doua parte a anului 2015, iar în primăvara acestui an a fost închis. În momentul de faţă lucrările sunt finalizate în proporţie de 15%. Au fost demolate trotuarele şi s-a înlăturat tot covorul asfaltic de pe suprafaţa carosabilă, până la placa de beton. De asemenea, au fost consolidaţi pilonii de susţinere cu probleme.  
Reparaţiile capitale la vechiul pasaj Fartec sunt efectuate de Sopmet SA Bucureşti (lider de contract) împreună cu SC Consal SRL din Braşov, pentru suma de 8.286.192 lei, inclusiv TVA. Finanţarea lucrărilor este asigurată integral de la bugetul local, iar lucrările trebuie finalizate în 24 de luni de la data deschiderii şantierului.
Vechiul pasaj de la Fartec a fost construit în anul 1971, are o lungime de aproximativ 250 de metri şi o lăţime de peste 12 metri. Ultimele reparaţii la acest obiectiv au fost realizate la începutul anilor 2000.  
Potrivit expertizelor tehnice care au stat la baza deciziei efectuării reparaţiilor capitale, una dintre grinzi este serios fisurată, betonul a început să cadă de pe armături, care sunt ruginite, apa se infiltrează în placa de beton, iar stâlpii de susţinere au, la rândul lor, fisuri verticale. Apa şi substanţele chimice pe bază de cloruri, folosite iarna pentru deszăpezire, au fost principalii inamici ai pasajului, acestea infiltrându-se în beton care s-a degradat atât la suprafaţa de acoperire a armăturilor, cât şi în profunzime.


 

+2 -0

Comentarii

Gărbă Adrian

2016-07-04 11:00:49


Bună ziua, Romanii au construit poduri și viaducte care rezistă și azi. Oare betonul nostru e mai prost ca al lor, sau nimeni nu controlează respectarea rețetei la fabricarea betonului. Oare nu mai avem oameni de calibrul lui Anghel Saligny? Aproape totul trebuie să-l facem prost ca să avem ce muncii la anul sau peste câțiva ani? Nu am văzut niciodată în Brașov, o placă comemorativă fixată definitiv pe o lucrare să vedem cine a proiectat, cine a executat lucrarea unui pod, bloc, vilă, pasaj, etc, anul terminării construcției și garanția lucrării, așa cum făceau arhitecții și proiectanții secolului XX. Dle Primar și dvs dle Prefect, nu ați dorii așa ceva?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie