Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 18:15

Din 2023, vin trenuri noi

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 28 martie 2022

Rame electrice de lung parcurs, care vor asigura conexiunea dintre Bucureşti şi Arad, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Suceava, Craiova, Târgu Jiu, Galaţi şi Constanţa

 Din 2023, vin trenuri noi

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat vineri, 25 martie, un contract pentru achiziţia a 20 rame electrice de lung parcurs şi mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 ani. Noile trenuri vor asigura conexiunea dintre Bucureşti şi Arad, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Suceava, Craiova, Târgu Jiu, Galaţi şi Constanţa.
„Achiziţie aşteptată de mulţi ani în domeniul feroviar! Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat astăzi un contract pentru achiziţia a 20 rame electrice de lung parcurs şi mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 ani. Valoarea contractului de bază este de aproximativ 263 milioane de euro, fără TVA”, a scris Grindeanu, vineri, pe Facebook.   
Ministrul precizează că comanda iniţială poate fi suplimentată cu alte 17 trenuri la care se adaugă o perioadă de mentenanţă de 30 de ani. În acest caz valoarea contractului poate ajunge la aproximativ 748 milioane euro, fără TVA. Fiecare tren va avea în componenţă 6 vagoane care vor asigura 351 locuri pe scaune.  
Trenurile, care vor putea circula cu o viteză de 160 km/h, vor fi dotate cu: zonă pentru călători cu dizabilităţi, zonă destinată distribuirii automate de bilete şi aparate de compostat, zonă de bar sau bistro, sisteme de climatizare, conexiune wi-fi.
Proiectul este finanţat din fonduri europene, iar primul tren va putea intra în circulaţie la finalul anului 2023. Pachetul complet de 37 de rame poate fi livrat până la finalul anului 2024.

+0 -1

Comentarii

'Barbu Gh.'

2022-03-28 07:15:39


'Oare câți atârnători la buget „lucrează” la A.R.F.-ul lui „Pește Prăjit”??? De cîți ani ființează această hAutoritate? Ar fi interesant un articol despre această stațiune de odihnă denumită A.R.F. Acum despre contractul propriu-zis: unde sunt fabricate „ramele” și de către ce firmă? Avem structura propriu-zisă pentru ca aceste trenuri, nu „rame”, să circule după cum sunt ele proiectate? Că am auzit cu toții de „savanții” ăia care au luat trenuri de ziceai că-s T.G.V.-uri și ei aveau o structură feroviară ca a noastră.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie