Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 05:07

Din 15 noiembrie, vom circula pe ocolitoarea din Stupini

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 02 noiembrie 2013

Tronsonul III al şoselei de centură a Braşovului are o lungime de 6,3 km şi va scoate tot traficul greu din zona cartierului Bartolomeu, unde vor începe o serie de lucrări pentru repararea carosabilului

Din 15 noiembrie, vom circula pe ocolitoarea din Stupini

Amânată de la o lună la alta, deschiderea circulaţiei pe tronsonul III al ocolitoarei, care leagă DN 13 (zona Stupini) de DN 1 (ieşirea spre Ghimbav) va avea loc, cel mai probabil, peste două săptămâni, după cum au fost înştiinţaţi reprezentanţii Primăriei de către Compania de Drumuri. Lucrările sunt în mare întârziere ţinând cont că şantierele au fost deschise la finele lui martie 2012, iar cel târziu în primăvara acestui an, şoferii ar fi trebuit să poată circula deja pe cei 6,3 km de drum. Muncitorii mai au acum puţin de lucru la montarea parapeţilor de protecţie laterali, executarea semnalizării rutiere şi finalizarea lucrărilor de artă. După ce se va inaugura acest tronson traficul greu va fi scos complet din zona cartierului Bartolomeu, iar edilii vor demara lucrări de asfaltare a străzilor pe care până acum circulau camioanele şi care necesită reparaţii din cauza denivelărilor formate. Tronsonul III are o lungime totală de 6,3 km şi se desprinde cu un pasaj superior din DN 13 Braşov – Târgu-Mureş, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103C (strada Lânii) cu un pasaj suprateran, intersectează drumul de acces la Institutul Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată şi DN 1 Braşov – Sibiu cu un pasaj superior şi, mai departe, strada Clopoţel cu un sens giratoriu care va permite accesul din şi înspre DN 1 Braşov – Sibiu şi DN 73 Braşov – Piteşti.

Tronsonul I rămâne „îngheţat”
Deocamdată, Compania de Drumuri nu a făcut nici un demers în vederea selectării unui nou constructor pentru primul tronson al ocolitoarei, după ce firma Alpine a intra în insolvenţă şi s-a reziliat contractul, lucrările rămânând la stadiul de 56%, din luna iulie de când firma şi-a strâns toate utilajele şi a plecat. Practic, s-au realizat segmentele de drum dintre poduri, pe care a fost turnat şi covor asfaltic. Cel mai mult de lucru a rămas la pasajul suprateran peste DN 11 şi linia de cale ferată Braşov - Sf. Gheorghe, unde nu au fost ridicaţi decât o parte dintre piloni. În schimb, circulaţia a fost deviată de mai mult timp pe bretelele, care leagă noul tronson de DN 11 şi tronsonul II de ocolitoare, fiind amenajat un sens giratoriu provizoriu, iar din cauza faptului că nu s-a turnat şi stratul de asfalt final au început să apară şi gropile. Pentru lucrările derulate de Alpine au fost achitate sume de 46.088.979,13 lei fără TVA. Pentru finalizarea tronsonului de 7,2 km mai sunt necesare încă 83,59 de milioane de lei, fără TVA, o parte din bani urmând să intre tot în contul Alpine pentru lucrările executate şi încă neachitate.
În cele două tronsoane de ocolitoare se vor investi în total 227 de milioane de lei (fără TVA), lucrările fiind finanţate din fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial Transport, cu cofinanţare de la Guvern. 69,25% din valoarea ambelor contracte reprezintă contribuţia nerambursabilă a Uniunii Europene şi 30,75% de la bugetul de stat.

Drumuri noi făcute pe banii Primăriei
Edilii au început câteva lucrări de sistematizare la intersecţia Căii Cristianului (DN 73) cu strada Ioan Clopoţel. Strada era destul de puţin tranzitată până acum, dar ţinând cont că va face accesul în tronsonul III al ocolitoarei dinspre Piteşti au fost necesare câteva resistematizări ale intersecţiei. Astfel, din DN 73 pe sensul de mers spre Cristian a fost amenajată o bandă de decelerare (la dreapta) spre Ioan Clopoţel, astfel ca să nu se creeze blocaje în trafic. Totodată, şi la ieşirea din Ioan Clopoţel spre Cristian a fost amenajată o bandă de accelerare, astfel ca şoferii care vin dinspre ocolitoare să nu fie nevoiţi să aştepte pentru a ieşi în DN 73. Nu în ultimul rând, pentru a fi evitate ambuteiajele sau chiar accidentele, pe Calea Cristianului dinspre Piteşti, a fost amenajată o bandă pentru virat la stânga, urmând să fie trasate şi marcaje în acest sens. „Am fi vrut ca şi pe Calea Cristianului să amenajăm un sens giratoriu, pentru ca traficul să se fluidizeze, însă structura şoselei nu ne permitea. Nu puteam să ne extindem prea mult, din cauza zonei de protecţie feroviară”, a precizat primarul George Scripcaru.
 

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie