Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 22:45

Dilema începerii lucrărilor la Autostrada Comarnic - Bra­şov

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 02 iulie 2014

După ce de la începutul anului s-au lansat public mai multe termene în vederea deschiderii şantierului la această şosea de mare viteză, acum autorităţile spun despre demararea lucrărilor, în cel mai bun caz, „anul acesta”, iar Compania de Drumuri se fereşte să lanseze vreo dată certă

Dilema începerii lucrărilor la Autostrada Comarnic - Bra­şov
Autostrada Comarnic - Bra­şov, prima şosea din România care ar urma să fie construită în conce­­siune, a avut de la înce­putul anului mai multe termene de începere a lucrărilor: aprilie, iunie, iar acum autor­i­tăţile vorbesc generic despre dema­rarea construcţiei „anul acesta“. Aceste termene succesive vin în contextul în care finanţarea autostrăzii nu este încă asigurată. 
Premierul Victor Ponta şi Dan Şova s-au întâlnit la jumătatea lunii ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentanţii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a câştigat licitaţia pentru construcţia acestui tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov, prilej cu care cele două părţi au semnat un memorandum de înţelegere. Ponta afirma atunci că autostrada Comarnic-Braşov, în lungime de 53 kilometri, va fi finalizată în 2017, la un cost estimat de 1,8 miliarde euro, iar taxa de utilizare avută în vedere va fi de 5,7 lei plus TVA. Atunci, începerea lucrărilor era programată pentru finele lunii aprilie, dar la sfârşitul lunii martie, ministrul Transporturilor, Dan Şova, anunţa că acordul pentru construcţia autostrăzii va fi semnat în iunie, nu cum se anunţase iniţial, amânarea termenului fiind un lucru „eminamente pozitiv”, întrucât statul a reuşit să obţină angajamentul ferm din partea BEI, BERD şi Băncii Mondiale pentru susţinerea proiectului.
 
Analiza „due diligence” a băncilor
Acum, începerea lucrărilor la acest obiectiv rămâne o dilemă. Reprezentanţii Companiei de Drumuri nu pot estima când va demara efectiv acest proiect şi răspund evaziv când sunt chestionaţi cu privire la acest subiect. „Lucrările de construire a Autostrăzii Comarnic – Braşov vor fi demarate după semnarea Contractului de Concesiune şi a contractelor de finanţare. Obţinerea finanţării în cadrul unui proiect de concesiune presupune un proces laborios, cu multe etape care include analiza de tip «due diligence» (o analiză detaliată asupra riscurilor pe care le poate ascunde o tranzacţie comercială – n.r.) din partea băncilor interesate de finanţarea proiectului şi care se concretizează prin încheierea unor contracte de finanţare”, se precizează într-o adresă transmisă presei braşovene. 
 
Se aşteaptă, întâi de toate, acordul de mediu
Deocamdată, demararea lucrărilor este blocată de birocraţie, una dintre procedurile care ţine în loc întreaga investiţie este şi revizuirea acordului de mediu. Acordul de mediu pentru această şosea de mare viteză a fost emis în 2007 şi nu mai corespunde ţinând cont că traseul autostrăzii s-a schimbat, dar au mai apărut şi unele modificări ale graniţelor ariilor protejate din zonele străbătute de autostradă. „În urma derulării procedurii de dialog competitiv pentru atribuirea «Contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti – Braşov, tronsonul Comarnic – Braşov», aliniamentul autostrăzii Comarnic – Braşov a suferit modificări, astfel în conformitate cu prevederile legale este necesară actualizarea Acordului de Mediu”, au precizat reprezentanţii Companiei de Drumuri.
 
În conformitate cu prevederile caietului de sarcini, CNADNR nu exclude faptul că vor exista unele întârziere cauzate de observaţiile sau cerinţele speciale ale autorităţilor de mediu, ca urmare a întocmirii noului studiu. În prezent, Compania de Drumuri evaluează ofertele primite de la firmele de specialitate pentru întocmirea noii documentaţii de mediu.
+4 -1

Comentarii

comsa nicolae

2014-07-27 10:35:39


Lipsa totala de seriozitate din partea guvernantilor oricare ar fi ei, fara fermitate si un plan serios si bine stabilit tehnic si financiar nu vom avea in curand o autostrada care sa lege doua capete!!!!!Daca Comarnic- Brasov nu este o prioritate atunci care este??? , sa mearga ,,miticii' pe litoral s-au facut autostrada si trenuri de viteza,restul nu conteaza???!

california

2014-07-02 14:18:11


e ceva de genul povestii "prostia omeneasca"; lucrarea va costa bugetul nu 1,8 miliarde ci aproximativ 4-5 miliarde Euro, atat va trebui platit anteprenorului pe durata celor aprx. 30 ani, aici intrand dobanzile bancare la creditul luat de constructor; de ce trebuia musai parteneriat public - privat, cand autostrada se putea face cu banii din fondul de dezvoltare regionala, la un cost de 3 ori mai mic, lasand parteneriatele pt. lucrari de mai mica anvergura; stiu ca banii europeni sunt limitati, dar de ce nu se face intai tot ce se poate face pana la consumarea fondurilor europene alocate si apoi sa vorbim de alte solutii; adica ingrop comarnic - brasov, ca sa pastrez banii pt. bacau - brasov, bani care probabil in final se vor pierde; ponta vrea sa faca atatea autostrazi deodata, incat nu-i mai ramane timp sa faca nici macar una de samanta ! datorita proatei gandiri, guvernul (vezi ex-ministrul sova), insista cu autostrada sibiu - brasov in detrimentul autostrazii sibiu - pitesti, intentia fiind de a directiona tot traficul pe brasov - comarnic, pt. ca prin plata taxei de autostrada, sa diminueze din costurile exorbitante pt. constructia acesteia din urma; au fost si sunt atatea povesti cu sibiu - pitesti, dar daca exista o gandire logica si nu grija satisfacerii orgoliilor unor baroni locali (vezi dragnea sau oprisan), se putea cel putin incepe cu portiuni din aceasta autostrada ( de exp. sibiu - boita de aprox. 18 km), traseu care nu e mai dificil decat cel dintre sibiu si sebes; stim ca toate zonele tarii au nevoie de autostrazi, dar trebuie sa existe totusi niste prioritati, functie de rolul si importanta autostrazilor respective si de banii de care dispunem; in final un alt exemplu de gandire ciudata: daca se face autostrada pitesti - craiova, dealtfel necesara, in continuarea lui bucuresti - pitesti, ce rost mai are o alta autostrada paralela bucuresti - craiova (prin alexandria)? are guvernul prea multi bani si nu stie ce sa mai faca cu ei?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie