Curs BNR

1 EUR = 4.9771 RON

1 USD = 4.6576 RON

1 GBP = 5.9174 RON

1 XAU = 347.5083 RON

1 AED = 1.2680 RON

1 AUD = 3.0788 RON

1 BGN = 2.5447 RON

1 BRL = 0.8685 RON

1 CAD = 3.3854 RON

1 CHF = 5.2114 RON

1 CNY = 0.6419 RON

1 CZK = 0.2011 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0976 RON

1 HUF = 1.2500 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9651 RON

1 KRW = 0.3364 RON

1 MDL = 0.2589 RON

1 MXN = 0.2503 RON

1 NOK = 0.4360 RON

1 NZD = 2.8549 RON

1 PLN = 1.1388 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0522 RON

1 SEK = 0.4422 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1145 RON

1 XDR = 6.1360 RON

1 ZAR = 0.2532 RON

Editia 8203 - 18 iun 06:00

Deutsche Welle: Logo-ul Brașovului, o imagine sărăcăcioasă, care nu spune nimic

Autor:

Publicat la 10 mai 2017

Deutsche Welle: Logo-ul Brașovului, o imagine sărăcăcioasă, care nu spune nimic

În contextul aprobării logo-ului Bucureștiului, jurnaliștii de la Deutsche Welle fac o analiză a logo-ului Brașovului, aprobat în 2011, arată BizBrasov.ro. „Orașul Brașov, de pildă, a primit și el după deliberări în Consiliul Local un  logo, un zig zag cu contur ușor rotunjit imaginând creasta Muntelui Tâmpa desprinsă din pelungirea literei finale V. E o imagine sărăcăcioasă, care nu spune nimic tocmai pentru că refuză istoria. Edilii au vrut cu tot dinadinsul să uite de Piața Sfatului, de Biserica Neagră, de Șcheii cu străduțe întortocheate și Biserica Sfântul Nicolae și să pună în prim plan prezentul și actualitatea. Înțelegem ușor că despre industria de tractoare a epocii comuniste nici nu mai putea fi vorba. De altfel în sprijinul acestei abordări a fost invocat un sondaj din care reiese că abia 10% din cetățenii Brașovului mai cred că trecutul istoric are vreo relevanță. E clar că funcționează aici imaginea prezentului trepidant și prejudecata după care trecutul este necesarmente întunecat, iar viitorul încărcat de așteptări luminoase. Un logo este expresia vieții de azi și prin urmare trebuie să fie «original», să povestească isprava momentului, nu să evoce imagini «triste» și prăfuite. Prin urmare Brașovul, care se putea defini cu naturalețe prin locurile sale istorice sau care ar fi putut cultiva stema cu rădăcina încoronată, a preferat un grafism aproape asbtract trimițând vag la un peisaj de munte; nu istorie, nu cultură, ci natură pur și simplu. Se va obiecta că una e stema și alta e logo-ul și că cele două imagini nu sunt niciodată substituibile, pentru că au funcțiuni diferite. Într-adevăr, logo-ul nu este un substitut de stemă, nu e o altă emblemă mai nouă, mai «actuală»,  dar o legătură există prin negație. Un logo este un simbol al unei identități pe «orizontala» lumii globale, al unei identități fără identitate, adică o anti-stemă”, se arată în comentariul jurnaliștilor germani.



 

+0 -2

Comentarii

CityZen

2017-05-10 10:22:59


doi moldoveni calare pe un tren (Foamea) imbracati cu helanca, evazati si tenisi in picioare, strigand: "sarmaaaa!" = cel mai nimerit logo

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie