Curs BNR

1 EUR = 4.9726 RON

1 USD = 4.5313 RON

1 GBP = 5.7463 RON

1 XAU = 296.8710 RON

1 AED = 1.2339 RON

1 AUD = 3.0003 RON

1 BGN = 2.5424 RON

1 BRL = 0.9302 RON

1 CAD = 3.3338 RON

1 CHF = 5.1634 RON

1 CNY = 0.6357 RON

1 CZK = 0.2047 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.1466 RON

1 HUF = 1.3150 RON

1 INR = 0.0544 RON

1 JPY = 3.0662 RON

1 KRW = 0.3506 RON

1 MDL = 0.2543 RON

1 MXN = 0.2641 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7852 RON

1 PLN = 1.1455 RON

1 RSD = 0.0424 RON

1 RUB = 0.0510 RON

1 SEK = 0.4374 RON

1 TRY = 0.1566 RON

1 UAH = 0.1245 RON

1 XDR = 6.0543 RON

1 ZAR = 0.2445 RON

Editia 8075 - 29 noi 23:06

Demolare spectaculoasă la Voila. Podul de pe peste râul Olt a fost „împuşcat”

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 25 sepembrie 2023

Demolare spectaculoasă la Voila. Podul de pe peste râul Olt a fost „împuşcat”

După aproximativ doi ani de amânări, podul de peste râul Olt, de pe DJ 105, dintre Voila şi Cincşor, a fost demolat prin implozie vineri, 22 septembrie. Pentru „împuşcarea” lui s-au folosit 95 de kilograme de exploziv, iar lucrările pregătitoare au durat aproximativ două săptămâni. Operaţiunea a fost una impresionantă şi a avut parte de numeroşi spectatori, mulţi locuitori din satul Cincşor mergând să vadă cum este demolat podul.
Odată podul demolat, firma care trebuie să îl construiască pe cel nou va trebui să adune molozul din canalul de fugă al lacului de acumulare, o condiţie impusă de Hidroelectrica în momentul în care şi-a dat acordul pentru demolarea obiectivului prin implozie.
În etapa următoare va începe construcţia noului pod, pentru care Consiliul Judeţean Braşov a obţinut o finanţare prin Planul Naţional de Dezvoltare Locală.
Conform proiectului, noul pod va avea o lungime de 93,95 metri, o durată de exploatare de 100 de ani şi va suporta o greutate de 100 de tone (solicitată de Ministerul Apărării Naţionale, pentru ca pe acest pod să poată trece tehnica militară).

Noul pod, gata în 2024
Noul pod va fi construit de Asocierea SC Con-A SRL - SC Con-A Operations SRL - SC Drum Inserv SRL, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în luna ianuarie a anului 2021. De atunci au fost căutate soluţii de demolare, pentru că, iniţial, Hidroelectrica nu a fost de acord cu implozia, motivând că ar fi afectat canalul de fugă de la lacul de acumulare care trece pe sub pod. După aproape un an, Hidroelectrica a aprobat această soluţie. Ulterior, proiectanţii şi constructorul nu au căzut de acord asupra fundaţiilor pilonilor, fiecare dintre cele două părţi venind cu propria soluţie tehnică. Într-un final, a fost aleasă soluţia propusă de constructor, care presupune refacerea complete a fundaţiilor pilonilor.
Potrivit estimărilor Consiliului Judeţean Braşov, lucrările la noul pod vor fi gata în toamna anului viitor, un termen considerat realist de Şerban Todorică, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, care a precizat că mare parte din structura podului este metalică, iar componentele au fost aduse de mult timp pe şantier.

Durata de funcţionare a vechului pod, depăşită încă din anul 2006
Vechiul pod de la Voila a fost construit în anul 1956, durata normală de funcţionare de maxim 50 ani. Practic, el ar fi trebuit să fie demolat încă din anul 2006. Iniţial, podul era mai lung, pentru că pe unul dintre maluri era continuat cu un viaduct, umplut ulterior cu pământ, după ce albia râului a fost regularizată, odată cu amenajarea hidrocentralei din zonă.
DJ 105 este unul extrem de important, având în vedere că asigură transportul echipamentelor speciale folosite la baza militară de la Cincu, unde se desfăşoară numeroase aplicaţii NATO.

 

+4 -0

Comentarii

'BOIERIU'

2023-09-25 11:10:25


'Usor e sa distrugi. Ce vor pune in loc? cand vor pune in loc?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie