Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 15:12

De sâmbătă, nu mai circulă tramvaiul

Autor: Cristina BÃILÃ

Publicat la 15 noiembrie 2006

Tramvaiul circulă prin Brașov din data de 23 august 1987. După mai bine de 19 ani de funcționare a venit momentul ca acest mijloc de transport să meargă pe ultimul său drum

Tramvaiul circulă prin Brașov din data de 23 august 1987. După mai bine de 19 ani de funcționare a venit momentul ca acest mijloc de transport să meargă pe ultimul său drum. Conducerea Primăriei Brașov și cea a RAT au decis ca din data de 18 noiembrie, de la orele 6.30, tramvaiele să rămână în depou. „De la înființare și până acum linia de tramvai, care a fost făcută fără un proiect inițial, nu a fost niciodată reparată așa cum ar fi fost nevoie. Iar la acest moment, o reparație capitală ar necesita foarte mulți bani. Tramvaiul circulă cu doar 10 km/oră, iar dacă vatmanii ar mări viteza, există pericolul real ca vagoanele să deraieze”, a arătat ieri primarul George Scripcaru. După desființarea acestei linii, se va trece la scoaterea dalelor și a șinelor. Călătorii vor putea circula pe linia de troleibuze nr. 8, care va fi reînființată, mijloacele de transport fiind deja achiziționate din Elveția. „Dintre cele 28 de tramvaie, o parte le vom vinde la licitație. Deja câteva societăți similare din țară s-au arătat interesate de acestea. Iar câteva le vom opri, poate pentru o mică expoziție peste ceva timp”, ne-a declarat directorul general al RAT Brașov, Augustin Pulpea. Începând cu prima zi a ultimei luni din an, multe din traseele RAT din Brașov se vor modifica, altele vor dispărea și vor fi înființate altele. Vor mai rămân în circuit doar 5 linii de troleibuze, pe liniile 1B (linie nou înființată), pe traseul Triaj – Stadionul Tineretului, linia 7, pe traseul Rulmentul – Roman SA, linia 30, între Valea Cetății și Rulmentul, linia 33, între Valea Cetății și Roman SA și linia 5B pe traseul Roman SA – str. Carpaților – Stadionul Tineretului. Troleibuzele vor circula doar în timpul săptămânii, urmând ca în zilele de sâmbătă și duminică să fie folosite doar autobuze. Autobuzele care vor circula prin oraș vor fi de trei dimensiuni. În Centrul Istoric vor circula doar autobuze mici, de 9 metri lungime și cu o capacitate de 60 de călători. În rest vor mai exista autobuzele medii, de 12 metri lungime, cu capacitatea de 98 de călător,i și cele mari, de 18 metri lungime, care pot transporta 150 de călători. În prezent, parcul auto al RAT este compus din 15 troleibuze de mare capacitate second-hand, 28 autobuze noi de capacitate mică, 56 autobuze noi de capacitate medie și 25 autobuze noi de mare capacitate. Troleibuze noi pe toate liniile RAT Brașov va înlocui troleibuzele care circulă pe linia 1 (Triaj - Livada Poștei) și pe linia 32 (Răcădău - Gară) cu autobuze noi. Totodată, vor întoarce în Livada Poștei autobuzele care circulă pe linia 2 (din Rulmentul), linia 4 (de la Gară), linia 12 (de la Stadionul Tineretului), liniile 14 , 14 barat (de la Răsăritul, Fabrica de Var), liniile 15, 15 barat (de la Depozite, Avicola Măgurele), linia 16 (de la Depozite) și linia 34 (de la CET). În plus, se înființează un traseu inelar, Linia 50, cu autobuze de mică capacitate, pe traseul: Livada Poștei, str. Mureșenilor, str. Brâncoveanu, Piața Unirii, str. Prundului, str. Poarta Schei, str. N. Bălcescu, Prefectură, B-dul Eroilor, str. Agrișelor, str. Iuliu Maniu, str. N. Iorga și traseul inelar Linia 50 barat cu autobuze noi de mică capacitate, care în plus față de linia 50 va circula până în zona str. Învățătorilor - str. Podul Crețului, preluând călătorii actualei linii 19. Abonamentele pentru o linie ale traseelor 1, 2, 4, 12, 14, 14 barat, 15, 15 barat, 16 și 34 vor fi valabile și pe liniile 50 și 50 barat. Pe de altă parte, se studiază posibilitatea ca pensionarilor și elevilor să li se ofere mai multe facilități. În acest sens, de la IȘJ Brașov se așteaptă o listă reală a elevilor care au nevoie de facilități la prețul biletului. Afișaje electronice în fiecare stație Înnoirea parcului auto al RAT, prin intermediul împrumutului BERD, aduce și o altă noutate în sistemul de transport în comun brașovean. Este vorba despre un dispecerat modern, care va monitoriza fiecare mașină aflată în traseu cu ajutorul sistemului GPS, iar în fiecare stație RAT va fi montat un panou cu afișaj electronic, care va arăta câte minute mai sunt până la sosirea următoarei mașini. Investiția costă aproximativ 500.000 de euro și se află în stadiul de achiziție, fiind deja 6 firme înscrise la licitație. Trasee externe, până la Hărman și Sânpetru În următoarea ședință a Consiliului Local, care va avea loc la sfârșitul acestei luni, va fi supusă discuțiilor propunerea înființării a două linii RAT din Brașov spre comunele Hărman și Sânpetru. Primarul George Scripcaru spune că este necesar ca și Consiliile Locale ale acestor două localități să își dea acordul și mai ales să acopere o parte din subvenția prețului biletului de călătorie. În prezent, prețul unui bilet este de 12.000 de lei pentru o călătorie, dar prețul real, fără subvenția de la municipalitate este de 20.000 de lei. „Vom face o analiză a acestor trasee, dacă sunt eficiente și dacă se va demonstra că este nevoie de ele, ne vom gândi la înființarea și a altor asemenea linii, către comuna Cristian, orașul Ghimbav și poate chiar până în Predeal”, a spus Scripcaru.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie