Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 23:45

De pe Sfinx au dispărut turiştii

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 28 octombrie 2019

Un apel la „bun simţ” lansat de o braşoveancă s-a transformat încampanie naţională şi a bifat prima reuşită: protejarea unuia dintre cele mai importante obiective turistice ale României

De pe Sfinx au dispărut turiştii

Lansat la finalul lunii august, apelul la „Bun - Simţ Turistic”, iniţiat de braşoveanca Cristina Predoiu, a devenit viral şi s-a transformat într-o campanie care a coalizat mii de români. Mai mult, dincolo de obiectivul de a atrage atenţia asupra comportamentului unor turişti, iniţiatoarea campaniei a reuşit să facă ce nu s-a reuşit timp de mulţi ani: să-i determine pe turişti să nu se mai caţere pe Sfinx pentru a face poze.
În primă fază, la finalul lunii august, în jurul Sfinxului, unul dintre cele mai importante obiective turistice ale României, dar şi extrem de accesibil, a fost format un lanţ viu, însă „mesajul” nu i-a sensibilizat pe turişti. Practic, după această acţiune, drumeţii au continuat să se urce pe Sfinx. Cum această acţiune nu a avut succes, în cadrul campaniei, în 20 octombrie, în jurul Sfinxului a fost realizat un gard. Nu unul asemănător celui montat în jurul Babelor, ci unul discret, cu stâlpişori, frânghie şi mesaje de avertizare, astfel încât să nu-i deranjeze pe cei care fac poze de la distanţă, pentru a prinde în cadru tot Sfinxul. Practic, rolul lui este de a delimita zona.



Concert la baza Sfinxului
La evenimentul din 20 octombrie, în semn de respect pentru acest simbol al României, au participat şi membrii trupei Zdob şi Zdub care au şi susţinut un scurt concert la baza  Sfinxului. „Membrii trupei au transmis un apel la bun-simţ. Ei s-au alăturat şi susţin îndeaproape campania civică «Bun-Simţ Turistic»”, ne-a declarat Cristina Predoiu.
Iniţiativa pare a fi avut succes. Cel puţin sâmbătă, 26 octombrie, când pe platou erau numeroşi turişti, în „zona de protecţie” a Sfinxului nu era nici un turist.   
„Escaladarea acestei formaţiuni geologice nu numai că o poate degrada în timp, dar produce şi accidente. Recent, a fost nevoie de intervenţia Salvamontului pentru a prelua un copil accidentat. Acum mă bucur că oamenii au înţeles să nu mai treacă de acest «gard». Cred că în România oamenii cu bun simt sunt mai mulţi decât nesimţiţii, dar, cei din cea de-a doua categorie sunt mai vizibili pentru că «lasă urme»”, ne-a declarat Cristina Predoiu.
Pe de altă parte, ea a declarat că, în cazul în care „experimentul Sfinxul” va avea succes, va încerca să obţină demontarea gardului de sârmă din jurul Babelor, instalat în urmă cu mulţi ani, tot ca urmare a faptului că turiştii încercau să le escaladeze.


 
„Bunul - Simţ Turistic” se extinde, inclusiv în judeţul Braşov  
„«Bun - Simţ Turistic» este o campanie-apel la bun-simţ şi comportament responsabil faţa de natură care îşi propune o alianţă între societatea civilă, instituţiile Statului, persoane publice, artişti şi vedete din România,  care militează împreună pentru o natură curată prin mesaje educative şi printr-o serie de acţiuni concrete ce au ca scop conştientizarea populaţiei de a avea un comportament adecvat fata de comorile naturale ale ţării noastre”, a declarat Predoiu. Ea a afirmat că acest proiect se va extinde prin evenimente şi acţiuni  viitoare care au ca scop transmiterea către public a unui apel coerent la bun-simţ şi comportament responsabil în natură. Deocamdată, Cristina Predoiu a precizat că se lucrează la acest proiect, în acest moment fiind în etapa de identificare a problemelor din teren, inclusiv din Braşov, pentru a putea elabora un plan de acţiune unitar pentru toate ariile protejate şi oraşele turistice din România.
„Am pornit campania «Bun-Simţ Turistic» din revoltă, iar acum văd că, dacă se implică şi oamenii, se pot face lucruri bune”, a încheiat Cristiana Predoiu, administrator al grupului „România Turistică”, cu peste 45.000 de membri acum pe Facebook, şi fost membru al echipei cotidianului „Bună Ziua, Braşov”.



 

Comentarii

S Z

2019-11-02 06:29:04


Foarte frumos din partea doamnei Cristina Predoiu de gestul si initiativa Anul acesta am vizitat de doua ori Sfinxul si am avut aceeasi revolta si suparare cum de nu exista un pic de respect fata de natura. Am reactionat vazand asa numiti turisti care escaladau Sfinxul in prima faza rugandui sa coboare chiar erau oameni in varsta si am primit refuz chiar sau apucat de fumat fara cel mai mic stres iar la coborare ma amenintau.. Chiar am intrebat daca nu pot citii semnele care sunt in jur de a nu escalada au venit si insultele la adresa mea. Din pacate nu toti stiu ce inseamna respect ptr natura

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie