banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8543 - 10 noi 04:06

De la rulmenţi, la muncitori-roboţi. „Schaeffler va integra roboţi umanoizi în producţia sa până în 2035”

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 06 noiembrie 2025

De la rulmenţi, la muncitori-roboţi. „Schaeffler va integra roboţi umanoizi în producţia sa până în 2035”

Foto: Andreas Schick - Chief Operating Officer of Schaeffler AG), David Reger - CEO and founder of Neura Robotics şi Klaus Rosenfeld - CEO of Schaeffler AG.

Producătorul de utilaje şi piese auto Schaeffler AG, prezent şi la Braşov, cu fabrica de la Cristian, a anunţat că a încheiat un acord de parteneriat cu Neura Robotics pentru a dezvolta împreună şi a furniza componente cheie pentru roboţi umanoizi industriali. „Schaeffler va integra roboţi umanoizi în producţia sa până în 2035”, se arată într-un comunicat al grupului german.
Parteneriatul include atât partea de dezvoltare, cât şi partea de furnizare de componente. Spre exemplu, Schaeffler ar urma să vină cu actuatoarele integrate la nivelul articulaţiilor viitorului robot umanoid.
Totodată, până în 2035, planul prevede şi introducerea pe liniile de producţie Schaeffler a unor astfel de roboţi (pentru a avea şi un ordin de mărime, Schaeffler anunţă „un număr de roboţi de valoare medie format din patru cifre”).
 Mai mult, anul trecut Schaeffler a anunţat o investiţie minoră în Agility Robotics, companie care dezvoltă un robot biped pe care compania germană ar vrea să-l introducă în uzinele sale.

Pentru cine
În ceea ce priveşte constructorii auto, Mercedes-Benz, BMW şi Audi sunt trei reprezentanţi care testează astfel de soluţii în uzine. Mercedes-Benz testează un robot umanoid industrial dezvoltat de americanii de la Apptronik capabil să realizeze operaţii repetitive (transportul componentelor pe linia de producţie/controlul calităţii). BMW testează astfel de produse la uzina din Spartanburg, Carolina de Sud, iar Audi explorează domeniul în cadrul joint-venture-ului cu FAW din China. 

Reprofilare: apărare, decolare verticală electrică şi roboţi umanoizi
Industria auto din Europa este sub presiune, din cauza taxelor vamale americane, a cererii mai reduse de maşini şi a intensificării concurenţei din partea producătorilor auto din China. În acest context, Schaeffler a anunţat, în septembrie, că se aşteaptă ca până la 10% din vânzările grupului în 2035 să provină din sectoare pe care le explorează în mod activ, inclusiv apărare, decolare verticală electrică şi roboţi umanoizi. În plus, compania va vinde afacerea de turbocompresoare din China, care a generat anul trecut venituri de aproximativ 100 milioane de euro. Pe fondul sporirii interesului în optimizarea şi eficienţa determinate de inteligenţa artificială (AI), multe companii şi-au majorat investiţiile în acest sector.

„În industria auto mediul operaţional rămâne dificil”
„Deşi nu dăm o cifră privind valoarea investiţiilor, vedem o creştere a dorinţei de a explora oportunităţile din acest sector. Acest tip de investiţii are două finaluri: eficienţa internă şi potenţialul suplimentar de afaceri, de exemplu roboţii umanoizi realizaţi cu ajutorul AI. În privinţa evoluţiei afacerii, trimestrul patru este de obicei mai slab decât celelalte trimestre, iar în industria auto mediul operaţional rămâne dificil. Dar roboţii umanoizi vor deveni o activitate extrem de interesantă pentru Schaeffler", a afirmat directorul general Klaus Rosenfeld, pentru Reuters.
Referitor la vânzarea afacerii din China, Rosenfeld a spus: „tranzacţia este menită să eficientizeze portofoliul şi de asemenea renunţăm la activităţile care nu sunt strategice sau nu au un nivel ridicat de performanţă".
În pofida dificultăţilor cu care se confruntă în prezent sectorul auto, Schaeffler a avut o evoluţie relativ bună în primul semestru din 2025. Vânzările au înregistrat un declin anual de 4,6%, la 11,8 miliarde de euro, iar profitul înainte de taxe, impozite şi elemente speciale a scăzut cu 49 milioane de euro, ajungând la 482 milioane de euro.

+2 -6

Comentarii

'VAX POPULI'

2025-11-06 18:54:27


'Altii care-s pe alta planeta.Pana una alta,va bagati unghia in gat pentru un furtun de lichid hidraulic,pentru propriile utilaje care va fac productia, dar tineti o armata de pensati in camasi albe si flota de masini premium.In ce priveste ovinele sclave,pe salariul minim pe economie,RUSINE !!! Toti,ma,da\' TOTI,aveti aceeasi boala INCURABILA: LACOMIA.'

''

2025-11-06 14:37:00


''

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie