De la o pânză de bonfaier la exporturi de ascensoare în Israel și Polonia
Autor: Ovidiu VRÂNCEANU
Publicat la 20 iunie 2012
Compania brașoveană Elmas Brașov a inițiat preluarea unei fabrici de construcții metalice aflată în insolvență
Compania brașoveană Elmas SRL, specializată în producția și distribuția sistemelor de ridicat, a trecut de criză extinzându-se în țările vecine, în prezent operând companii în Ungaria, Bulgaria și Moldova
Compania brașoveană Elmas Brașov a inițiat preluarea unei fabrici de construcții metalice aflată în insolvență
Compania brașoveană Elmas SRL, specializată în producția și distribuția sistemelor de ridicat, a trecut de criză extinzându-se în țările vecine, în prezent operând companii în Ungaria, Bulgaria și Moldova. „În 2008, când am văzut că piața din România se reduce ca volum, am luat decizia de a pătrunde pe piețele vecine”, ne-a declarat Geza Marton, directorul general al companiei și cel mai important acționar al societății, cu 40% din titluri.
Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de 18 milioane de euro și o rată a profitului de 4% și estimează că în acest an va ajunge la afaceri în creștere cu 20 - 25%, iar rata profitului va urca la 5%. În prezent, compania exportă ascensoare în Israel și Polonia, dar se află în negocieri avansate cu parteneri din Libia și Nigeria. „Anul trecut, exporturile noastre au sărit de un milion de euro”, a mai spus directorul general al Elmas Brașov.
Vor să cumpere o fabrică de confecții metalice
Comenzile fiind în creștere, conducerea Elmas SRL a demarat discuțiile pentru preluarea unei fabrici de construcții metalice din Brașov. „Vom finaliza preluarea în câțiva ani, dar avem de gând să o scoatem din insolvență și să achităm datoriile creditorilor. Este o fabrică cu o capacitate de 500 de tone de confecții metalice pe lună, ceea ce ne-ar ajuta foarte mult în ceea ce facem, deoarece hala noastră nu are capacitatea aceasta”, a explicat Marton.
De asemenea, în acest an cei de la Elmas doresc să finalizeze investiția în show-room-ul și punctul de lucru de la Târgu Mureș. „Aici pe 20.000 de metri pătrați se va întinde un centru modern de servisare și distribuție”, a mai explicat sursa citată. Acționarii Elmas mai doresc să înființeze o companie specializată pe antreprenorat. „Sunt foarte multe lucrări preluate de antreprenori generali, iar noi considerăm că acesta este drumul nostru pe viitor”.
A dezvoltat cercetarea
Compania și-a angajat recent patru persoane în cadrul departamentului de cercetare. „Este important ca produsele noastre să aibă suflet și asta așteptăm de la acești oameni, să pună puțin suflet în produsele noastre”, a mai spus Marton, care a ținut să ne arate și că sediul companiei este într-o clădire „verde”. „Avem panouri solare, apa de la ploaie o tratăm și o folosim pentru noi. Apa pentru dușuri este încălzită cu panouri solare”, arată sursa citată. Clădirea în care își desfășoară compania a fost construită între 2004 și 2008 cu o investiție de 2,2 milioane de euro.
De altfel, conducerea companiei încearcă să își fidelizeze angajații tineri, proiectând investiția într-o grădiniță de 40 de locuri. „Așa oamenii vor veni la muncă mai cu plăcere. Știind că copiii lor sunt într-un mediu plăcut. În plus, vor putea vedea tot timpul pe monitoare ce se întâmplă în grădiniță”.
În plus, compania le asigură angajaților săptămânal vizite medicale la sediul firmei, cu medic generalist internist și chiar psiholog. „Credem că e important să ne ocupăm de oamenii noștri. Am investit mult în ei și vom mai investi, pentru că și datorită lor am ajuns unde suntem”, a mai spus directorul Elmas.
„Toți cei care rămăseseră în firma de stat râdeau de noi că ei avea salarii duble cât noi”
Compania a fost înființată în 1990. „Când Iliescu a dat voie oamenilor să facă întreprinderi mici cu până la zece angajați, 12 din cei 24 de colegi care lucram la firma de stat care servisa ascensoare am decis să plecăm și să facem o firmă. A urmat o perioadă grea, când toți cei care rămăseseră în firma de stat râdeau de noi că ei avea salarii duble cât noi, iar în plus noi lucram și sâmbăta și duminica”.
Capitalul social al firmei era în 1990 de 100.000 de lei. „Puteam să venim cu 60% aport în natură, iar restul să îi depunem la bancă. Am reușit noi cumva să adunăm banii aceia, într-o perioadă în care salariul mediu era de 3.000 de lei, iar apoi, ca aport în natură, fiecare și-a adus sculele – aveam o lampă pe benzină, o pânză de bonfaier, ciocane etc”, povestește Geza Marton.
În 1991, cei 12 oameni servisau patru lifturi din Brașov. „Atâta reușisem să atragem de la asociațiile de locatari. Dacă rămâneam doar pe servisare închideam firma. Așa că am luat decizia să ne ocupăm și de poduri rulante. Ne-am atras doi ingineri de specialitate și care au început să ne deschidă ochii ce înseamnă podul rulant. În 1993 am scris o scrisoare către liderul mondial în domeniul - Demag Germania - propunându-le o colaborare pe piața românească. La început germanii au fost foarte nemulțumiți de faptul că ne desfășuram activitatea într-o sală foarte mică și a durat un an de zile să îi convingem să încheiem un contract de reprezentare și colaborare. Astfel, aveam venituri mai mari, posibilitate de investiții și să creștem, după care firme de renume mare mondial ne-au propus ei colaborări și reprezentări exclusive”, mai povestește Geza Marton.
În 1996, compania devenit importator unic al Linde, producător de echipamente de ridicat și stivuit, iar din 2010 este partener al John Deer Forestry, asigurând distribuția și servisarea utilajelor forestiere produse de cunoscutul concern american.
Comentarii
nu este nici un comentariu
Adaugă un comentariu