Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 18:07

De la Braşov, la mare: 103 lei la stat, 81 – la privat

Autor:

Publicat la 08 iulie 2022

De la Braşov, la mare: 103 lei la stat, 81 – la privat

Trenurile sunt lente, în multe cazuri nu funcţionează aerul condiţionat, iar întârzierile apar şi ele des. Şi în vara lui 2022 călătoria cu trenul este plină de complicaţii şi nu s-a îmbunătăţit mai nimic faţă de anii trecuţi. Biletele s-au scumpit cu 20%, însă trenul rămâne pentru multă lume singura alternativă de călătorie şi este mare păcat că totul este dominat de neprevăzut când este vorba de trenurile româneşti.
Este cerere mare de bilete pe trenurile către Litoral, la unele rute epuizându-se locurile chiar şi cu o lună înainte. La mare căutare sunt rute precum Bucureşti – Constanţa şi Braşov – Constanţa.
Un lucru bun pentru pasageri este că în ultimii doi ani o parte dintre trenurile ce aveau rang de IR au devenit RE (Regio Express), adică trenuri la tarif de Regio la care însă plăteşti şi supliment de loc. Multe dintre trenurile care aveau rang de IR rulau cu viteze medii de sub 55 km/h pe parcurs, astfel că tariful ridicat de IR nici nu se justifica.
Diferenţa de preţ dintre IR şi RE este mare: spre exemplu, pe Bucureşti – Constanţa costă 72 de lei la IR şi 39 de lei la RE.
Pe Braşov – Mangalia biletul costă 103 lei la IR al CFR Călători, iar la Regio Călători preţul este de 81 de lei.
Partea tristă este că românii ar merge în număr mai mare cu trenul, dar imaginea acestui mijloc de transport este la pământ. Se văd cei 30 de ani în care s-a investit o zecime din cât ar fi fost nevoie ca să fim la nivelul Poloniei, Cehiei şi Ungariei. Călătoria cu trenul este la noi plină de neprevăzut: poţi să ai ghinionul de o întârziere record, poţi să călătoreşti în „saună” câteva ore sau să constaţi că priza nu funcţionează în vagonul de clasa 1.
Faţă de alte ţări din Europa Centrală, nici vagoane restaurant nu avem, unul sau două mai erau rar folosite de CFR Călători, aşa că nici nu ai ce să-ţi cumperi într-o călătorie mai lungă.

+1 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie