Curs BNR

1 EUR = 4.9753 RON

1 USD = 4.5970 RON

1 GBP = 5.8238 RON

1 XAU = 298.9173 RON

1 AED = 1.2516 RON

1 AUD = 3.0160 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.9260 RON

1 CAD = 3.4081 RON

1 CHF = 5.2177 RON

1 CNY = 0.6386 RON

1 CZK = 0.1960 RON

1 DKK = 0.6675 RON

1 EGP = 0.1488 RON

1 HUF = 1.2807 RON

1 INR = 0.0554 RON

1 JPY = 3.0499 RON

1 KRW = 0.3451 RON

1 MDL = 0.2557 RON

1 MXN = 0.2688 RON

1 NOK = 0.4359 RON

1 NZD = 2.8441 RON

1 PLN = 1.1492 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0483 RON

1 SEK = 0.4451 RON

1 TRY = 0.1481 RON

1 UAH = 0.1200 RON

1 XDR = 6.1006 RON

1 ZAR = 0.2384 RON

Editia 8128 - 23 feb 12:08

De ce să nu nu fii loial patronului

Autor:

Publicat la 06 noiembrie 2023

Şi de ceri niciodată o mărire de salariu. Sfaturi de la un director de Resurse Umane

De ce să nu nu fii loial patronului

Potrivit profilului său de LinkedIn, Chris Williams (foto) a fost timp de trei ani director de Resurse Umane, apoi vicepreşedinte HR la Microsoft, unde a fost responsabil pentru 32.000 de angajaţi, salarii de 2,2 miliarde de dolari pe an şi a lucrat direct cu Bill Gates şi Consiliul de administraţie al companiei. Într-un articol pentru Business Insider, acesta dezvăluie ce greşeli fac cei mai mulţi angajaţi şi explică de ce nu trebuie să le facem niciodată.

1. Nu oferi şi nu aştepta loialitate din partea companiei
„Nu sunt sigur că s-a întâmplat vreodată ca firmele să răsplătească cu adevărat loialitatea şi, cu siguranţă, nu este cazul în zilele noastre. Chiar şi atunci când loialitatea este recunoscută, este de obicei la nivel de individ, iar cum oamenii îşi schimbă locul de muncă atât de des, acest tip de loialitate persistă rareori. Nu vă aşteptaţi ca o companie să vă recompenseze vechimea printr-o mărire de salariu, să vă promoveze doar pe baza longevităţii în firmă sau să fie înţelegătoare când vine vorba de restructurări. Va face doar un calcul la rece şi vă va întreba: «Ce ai făcut în ultima vreme?». Aşa că nu vă aşteptaţi la loialitate din partea companiei şi nu fiţi loiali. Garantat nu veţi fi dezamăgiţi”, a spus Chris Williams.

2. Nu cere o mărire de salariu
„În momentul în care ceri o mărire de salariu, porneşti dintr-o poziţie de slăbiciune. Ceri o favoare pentru tine. Conversaţia pe care ar trebui să o aveţi trebuie să fie despre un schimb de valori. Oferiţi companiei această valoare, iar compania ar trebui să răspundă. Nu vorbiţi despre valoarea de piaţă, despre salariile pentru joburi similare în alte companii. Nu cere o mărire pentru că ai o familie de întreţinut. Calculaţi cât mai bine valoarea pe care o generaţi pentru companie, veniturile pe care le generaţi, economiile pe care le realizaţi şi aşa mai departe. Prezintă-i aceste rezultate şefului tău dintr-o poziţie de forţă, conştient de contribuţia ta în firmă. Apoi discutaţi despre modul în care compania vă poate returna o parte echitabilă din acea valoare”, a explicat consultantul.

3.  Nu face ameninţări nejustificate
„Nu faceţi niciodată o ameninţare pe care nu intenţionaţi să o urmaţi pe deplin. Nu ameninţaţi că plecaţi la un alt loc de muncă, dacă nu este o opţiune sigură. Nu ameninţaţi cu procese dacă nu aţi verificat ce înseamnă din punct de vedere legal, dacă nu aveţi un avocat dispus să preia cazul, precum şi onorariul pentru acesta. Nu vă ameninţaţi şeful sau compania în niciun fel, decât dacă intenţionaţi să fie ultimul lucru pe care îl faceţi acolo. Aşa că ameninţă că demisionezi sau luptă pentru drepturile tale doar dacă vrei acest lucru cu-adevărat. Şi aşteptaţi-vă la ce este mai rău”, a mai spus expertul.

4. Nu cere ajutor decât dacă ai epuizat toate soluţiile pentru rezolvarea unei probleme
„Când apelezi la cineva pentru ajutor, fii bine pregătit. Acest lucru este valabil pentru orice fel de ajutor, fie că este ajutor pentru îndeplinirea sarcinilor, de ajutor în luarea unei decizii sau chiar ajutor din partea managerului pentru a rezolva o situaţie dificilă. Înţelege problema, documentează-te, schiţează posibile rezolvări. Fă o cerere clară, nu o cerere vagă de ajutor. Nu sunt un mare fan al replicii pe care o folosesc mulţi manageri: «Nu veni la mine cu probleme, vino la mine cu soluţii». Pe de altă parte, toată pregătirea şi documentarea nu numai că te ajută să fii mai clar atunci când ceri ajutor, dar, uneori, îţi poate oferi chiar rezolvarea problemei, astfel că nu vei mai fi nevoit să ceri ajutor şi vei lua o decizie pe cont propriu”, a concluzionat Chris Williams.



 

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie