Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 09:59

De ce e bine să circulaţi cu 30km/h, luaţi aminte de la Coliban. Următorul pas, străzi doar pentru „maşini de domiciliu”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 08 octombrie 2021

De ce e bine să circulaţi cu 30km/h, luaţi aminte de la Coliban. Următorul pas, străzi doar pentru „maşini de domiciliu”

După ce Comisia de Circulaţie a municipiului Braşov a avizat favorabil limitarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor la 30 Km/h, pe străzile din Centrul Vechi şi Şchei, iar reacţiile braşovenilor nu au fost tocmai favorabile, primarul Braşovului, Allen Coliban, a încercat să prezinte avantajele acestei măsuri.

În plan: se interzic maşinile de tot pe anumite zone, cu excepţia riveranilor
„În primul rând vorbim despre calmarea traficului într-o zonă aglomerată, într-o zonă predispusă traficului pietonal, şi este o măsură pe care mulţi braşoveni au salutat-o. Este o măsură care se aliniază unor tendinţe europene. S-a constatat că vitezele mari, urmate de frâne bruşte, creează probleme şi o creştere a particulelor aflate în suspensie în aer. Cred că măsura va contribui inclusiv la creşterea fluenţei traficului - evident, în momentele în care se produc blocaje nici nu contează dacă ai 30 sau 50 la oră limita vitezei. Cred că toate măsurile acestea trebuie bazate pe date şi cu analize foarte atente. Un alt pas ar putea fi restricţionarea accesului în anumite zone din oraş, mai ales în zona veche, în zona cartierului Şchei, cu excepţia riveranilor”, a precizat Coliban.

Primarul promite: mai puţină poluare, mai puţine accidente şi mai mulţi biciclişti
Conform, sursei amintite, la baza propunerii de limitare a vitezei au stat o serie de analize (studiul de trafic, planul integrat privind calitatea aerului etc) privind necesitatea reducerii poluării în zona centrului istoric şi creşterea siguranţei pentru toţi participanţii la trafic.
Decizia fost implementată deja în multe oraşe europene, măsura dovedindu-şi eficienţa. „Astfel, reducerea vitezei la 30 de km/h are ca efect, conform unei analize efectuate în Belgia şi Germania, reducerea numărului de accidente, iar cele care se produc sunt mult mai puţin grave. Reducerea de la 50 de km/h la 30 de km/h are ca efect reducerea cu cel puţin 20% a accidentelor şi reducerea cu 30% a accidentelor grave. În acelaşi timp se reduce semnificativ riscul de accidentare a copiilor, având în vedere pentru că maşinile au nevoie de mai puţin spaţiu de frânare”, a explicat Coliban.
Un alt efect benefic al acestei decizii este reducerea poluării fonice, primarul afirmând că „10 maşini care merg cu 30 de km/h produc acelaşi nivel de zgomot ca 5 maşini care merg cu 50 de km/h”.
În ceea ce priveşte reducerea poluării, el susţine că introducerea unei astfel de limite are un efect benefic asupra mediului: „Simpla reducere a vitezei duce la reduceri mari de CO2, NOx şi monoxid de carbon. Singura excepţie sunt hidrocarburile, care cresc foarte puţin”.  
Această măsură are ca efect şi încurajarea mersului cu bicicleta, deoarece cicliştii pot circula, în condiţii de siguranţă, în comun cu autoturismele, în zone unde nu este spaţiu pentru amenajarea de piste pentru biciclete, cum este centrul istoric şi Şcheiul, a argumentat primarul.  
„Federaţia Europeană pentru Transport şi Mediu a realizat o analiză a impactului acestei măsuri asupra mobilităţii şi mediului în Europa, analiză în care a introdus şi o secţiune în care o serie de mituri legate de efectele negative ale unei astfel de măsuri sunt «demolate» prin studii efectuate în mai multe oraşe europene care au introdus o astfel de măsură”, a continuat Allen Coliban.
Totuşi, din argumentaţia lui Allen Coliban nu rezultă că va fi redus numărul de maşini din Centrul Istoric sau că va fi mai puţină aglomeraţie. De altfel, fie că vor circula cu 10 km/h, cu 30 km/h sau cu 50 km/h, maşinile tot vor fi pe străzile Mureşenilor sau Nicolae Bălcescu.

Comentarii

'Oras sufocat'

2021-10-08 14:10:03


'Cat timp tranzitarea orasului Brasov se face mai rapid prin oras decat pe ocolitoare orasului, toti soferii aleg varianta oras. Str. LUNGA e ca o autostrada, plina de masini. Foarte putine autoturisme urca pe ocolitoare dinspre Pitesti, Sibiu. Asta e problema Brașovului! solutia? Semafoare la intrararile in oras!'

'Willy'

2021-10-08 12:32:49


'Domne, una e sa faci lucrurile treptat, sa creezi variante atragatoare din care sa aleaga omul, iar alta e sa intri asa cu barda in viata omului, sa ii impui niste treburi, sa il restrictionezi, ca asa crezi tu ca e bine, ca ai vazut pe nu stiu unde, nu stiu ce. Lucrurile bune vazute in alte tari exista pentru ca acolo a existat o continuitate, un firesc, care a permis trecerea de l auna la alta. De pilda, treaba cu parcarile: e aiurea in Romania s afaci niste parcari in numar limitat caci mai multe nu iti permite terenul, in jurul unor blocuri care din start au fost inghesuite si care au fost construite pentru niste oameni despre care ultimul lucru la care te puteai gandi e ca o sa isi ia toti o masina sau doua per familie. Acum sunt blocuri cu 3 scari si patru etaje, adica cu 60 de familii dar 30-40 locuri de parcare \"rezidentiale\". Restul, se descurca cum pot, pe zone versil la platforme, pe trotuare. Poate au incercat unii sa le duca pe balcon dar nu au reusit din cate se pare. In alte tari, de l abun inceput s-au construit ansambluri de locuit pe principiul o familie, o masina (ca de aia munceau). La noi, cel putin in Brasov, masina si azi e vazuta ca un moft, ca o fudulie, de unde si atitudinea autoritatilor fata de proprietarii de autoturisme. Dar cand ai o strada numai a ta si pazita de politist local in fata Primariei unde sa parchezi, plus ca mai si parchezi pe zebra cand ai treaba, ca tu esti primar, atunci degeaba plangem. Stam si ingitim in sec, numaram zilele si asteptam alegerile ca sa repetam schema la vot: votam sa scapam de actualul primar, nu pentru alt primar. Ca asa-i la noi: votam \"sa nu iasa ala\".'

'Oxigen'

2021-10-08 11:03:57


'Se va regla și circulația , nimănui nu-i convine să facă o tură de 30 min degeaba pe Mureșenilor , Poarta Schei , Balcescu. Altceva cred că e important : să se interzică parcarea pe trotuare in tot orașul iar acestea sa fie dimensionate conform traficului din zona! Pentru ce mai sunt făcute, n-ai loc sa treci cu un cărucior cu copil mic din cauza mașinilor urcate pe trotuar'

'jean'

2021-10-08 10:35:34


'Pai i-l deranjeaza masinile ca nu mai poate ajunge la lucru! Eu zic sa muti liceele alea centrale, scolile centrale, doar vedem ca fara scoala se poate ajunge departe (in romania). Avem exemplul lui!'

'Eu'

2021-10-08 09:17:04


'Abia astept sa isi termine mandatu\' .... cine l-o mai vota vreodata'

'Melos Negros'

2021-10-08 07:04:10


'În sfârșit, un lucru bun...'

'Rammstein'

2021-10-08 06:21:21


'Normal nu trebuia să circule nici o mașină începând de la rectorat, nicio o parcare pana la poarta schei,în weekend interzis complet circulația rutieră!!..'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie