Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 03:22

De ce are nevoie Braşovul de o cale ferată de 300 de milioane de euro până la Aeroport?

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 24 martie 2021

Investiţia va fi finanţată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă şi nu e gândită numai ca „autobuz” pentru pasageri

De ce are nevoie Braşovul de o cale ferată de 300 de milioane de euro până la Aeroport?

Foto: Consultantul care lucrează la documentaţia tehnică pentru calea ferată Braşov - Aeroport a făcut primele măsurători în teren.

Legătura feroviară Braşov - Aeroportul Internaţional Braşov la reţeaua naţională de căi ferate a fost cuprinsă în secţiunea „Transport şi Mobilitate Urbană” a fost inclusă în forma Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) discutată în primă lectură de Guvernul României în şedinţa din 19 martie. Această investiţie, considerată esenţială în perspectiva operaţionalizării viitorului aeroport de la Ghimbav, urmează să fie realizată cu fonduri europene, ceea ce va însemna o degrevare a bugetului Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA cu aproximativ 300 de milioane de euro, valoare la care este estimată lucrarea.
Noua cale ferată, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, va „asigura accesul rapid al călătorilor atât spre Braşov, cât şi spre alte destinaţii din zona noastră. Însă, pe lângă faptul că vom avea un terminal care permite un trafic de 1,2 milioane de pasageri pe an, ne propunem ca judeţul Braşov să devină şi din punct de vedere logistic un important centru de cargo la nivel naţional. Din acest punct de vedere, legătura feroviară reprezintă o etapă obligatorie în viabilizarea Aeroportului pentru transportul de mărfuri, iar conectarea acestuia de magistrala feroviară 300, în zona localităţii Bod, va putea conduce, în perspectivă, la dezvoltarea unui centru intermodal în zona Feldioara. Vreau să mulţumesc pe această cale conducerii CFR-SA pentru profesionalismul şi promptitudinea cu care a venit în sprijinul proiectului nostru şi totodată doresc să le mulţumesc oficialilor guvernamentali că au înţeles necesitatea realizării acestei investiţii şi au inclus-o în componenta «Tranziţia verde - transport feroviar şi mobilitate urbană verde» din cadrul Planului Naţional de Relansare şi Rezilienţă”.
La rândul său,  directorul general CFR-SA, dr. ing. Ioan Pintea, a declarat că „proiectul Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav implementat de Consiliul Judeţean Braşov, o investiţie de referinţă, unică în perioada postrevoluţionară în construcţia de aeroporturi în România, era firesc să beneficieze de sprijinul administratorul infrastructurii feroviare române. Ne bucurăm că Braşovul va avea asigurată, în viitorul apropiat, accesibilitatea directă la aeroport prin intermediul unei legături feroviare, fapt care va genera un flux de călători important pentru ambele modalităţi de transport”.  

Planuri pentru calea ferată Braşov-Aeoport au existat din anul 2018
Conform Consiliului Judeţean Braşov, proiectul căii ferate este rodul colaborării iniţiate de Consiliul Judeţean Braşov cu Sucursala Regională de Căi Ferate Braşov din cadrul Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA. Planuri pentru conectarea Aeroportului de la Ghimbav la reţeaua de căi ferate au existat încă din anul 2018, când au fost iniţiate discuţii concrete între conducerea administraţiei judeţene şi cea a Regionalei braşovene de Căi Ferate. Încă de atunci, Regionala CFR Braşov a realizat un studiu de traseu preliminar care a scos în evidenţă mai multe soluţii de realizare a racordului feroviar pentru Aeroport.
La începutul anului 2020, Divizia Investiţii din cadrul Sucursalei Regionale CFR Braşov a anunţat că studiul de prefezabilitate şi cel de fezabilitate pentru linia de cale ferată spre Aeroportul de la Ghimbav sunt cuprinse în lista obiectivelor de investiţii finanţate din surse proprii, solicitând Consiliului Judeţean Braşov documentaţii care să facă referire la această investiţie sau în care să fie evidenţiată realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul, astfel încât să se treacă direct la întocmirea studiului de fezabilitate, având în vedere că necesitatea şi oportunitatea investiţiei sunt evidente.
După o tentativă de achiziţie eşuată, în toamna anului 2020 Regionala CFR Braşov a atribuit contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate (SF) privind conexiunea feroviară a Aeroportului, document care în prezent se află în etapa de elaborare. Totodată, Regionala CFR Braşov a primit aviz favorabil de la Primăria Braşov şi de la Primăria Ghimbav pentru realizarea acestei investiţii.

Proiect în două etape
În cadrul SF-ului sunt analizate două variante de traseu. De comun acord cu Consiliul Judeţean a fost agreată linia de cale ferată dezvoltată pe ruta Braşov – Bartolomeu – Ghimbav, din care la ieşirea din staţia Ghimbav se va desprinde pe un traseu nou de aproximativ 2,5 km, până în dreptul aerogării. În acest sens, la începutul lunii martie 2021 au fost efectuate măsurători topografice în incinta şi în imediata apropiere a Aeroportului. Linia de racord va avea accesibilitate directă în aeroport şi dinspre Făgăraş, oferind astfel posibilitatea de conectivitate la aeroport şi a pasagerilor din zona Sibiu şi Ţara Făgăraşului. Studiul de fezabilitate include într-o fază ulterioară dublarea şi electrificarea acestei linii, precum şi realizarea conexiunii feroviare a Aeroportului cu Magistrala 300, în zona staţiei Bod. Costurile exacte ale acestor investiţii vor rezulta în urma finalizării studiului, însă estimările merg spre 300 de milioane de euro.

Comentarii

'Haracic'

2021-03-25 19:51:48


'Bani aruncati de pomana.w'

'barney'

2021-03-25 19:29:36


'Degeaba!'

'Alexandru Bogdan'

2021-03-25 12:13:27


'300 de milioane euro????? !!!!!! Pt.ce????? Pt.aproximativ 5-6km de cale ferata si poate cine stie,vreun depozit de 9000-10000mp??? :)))))))) Se fura si la BV mai rau ca in codru!!!! Vin cele 30-32mld euro de la UE,sa vedeti furaciuni si japca la drumu\' mare!!!! Or sa construiasca km de cale ferata cu 50-60 de mil euro,de parca l ar face pe Marte!! Infiferent de partid ,toti fura la greu!!! Acum e randul PNL istilor si USR istilor sa se imbogateasca, ca dupa nu mai pupa la putere 8-9 ani!!! PSDistii crapa de ciuda si aia,ca nu sunt la butoane sa si traga si ei partea leului.'

'Willy'

2021-03-24 19:23:01


'barbulache ai inceput sa te bagi singur in seama? Ca in afara sa te trimita lumea la plimbare nu vad sa iti raspunda careva. Ham? Ham?'

'Barbu Gh.'

2021-03-24 16:36:57


'@rammstein, \nDar când au avut vreodată ăștia rușine? De ce crezi că au dosare penale? '

'Barbu Gh.'

2021-03-24 13:50:47


'@Adrista,\nNu vă este clar de ce ar costa așa scump??? Păi este nevoie de bani la partid, de dat înapoi la cotizanții din campanii, de prăduit. Nu e „putred” deloc. Lătrăii cu probleme de retenție a salivei deja au început propaganda, laudă „mărețele împliniri”. Ce „putred”? Nu, este politichia oficială. 300 de milioane. La așa ceva să ne așteptăm de acum încolo.'

'Adrista'

2021-03-24 12:17:21


'Norvegia va construi primul tunel pentru vapoare din lume, care va străpunge munții Stadhavet, va costa 330 de milioane de dolari și va dura între trei și patru ani, urmând să înceapă în 2022.\nIar noi, pentru o cale ferata, am plati acelasi pret, investitie realizata in zeci de ani. Clar, ceva e putred.'

'Willy'

2021-03-24 12:03:38


'Foarte bine ca face cale ferata. Legaturi cat mai diverse, functionaliate extinsa. Da-i bice nea Vestea, nu te lua dupa toti disperatii care vad ca sunt specialisti in toate: medicina, coronavirus, poluare, aeroport, cale ferata. Tramvaisti, trompetisti, claxonari... La cizamrie se pricepe vreunul? Ca si asa multi cretini il regreta pe Ceausescu, poate candideaza vreun cizmar la presedintie. In orice caz, previziunea mea la alegerile urmatoare este: Vestea primar. Punct. De ce? Coliban e pe tobogan (sau in tramvai), PNL nu se mai risca cu Scripcaru, deci pe cine va aduce in postura de candidat la Primarie? Pe vreun neica nimeni? Nu! Pe unul apreciat, cu notorietate, care a facut ceva notabil. Si cine ar fi ala? Biensur, nea Vestea stimati cititori. Scoateti comentariul la imprimanta si puneti-l in rama sa stiti ce aveti de facut la alegerile locale urmatoare. E doar o chestiune de timp. #hehehe #aeroport P.S. Astia care mereu comentati aiurea contra aeroportului sau a dotarilor sale, mai plimbati ursul.'

'Barbu Gh.'

2021-03-24 09:39:53


'@Lazar,\nMăi băiatule, du-te la un control la mansardă. Tu ai habar ce înseamnă un tramvai? Că de cale ferată nici nu mai pomenesc. '

'rammstein'

2021-03-24 07:32:29


'nu va e rusine !!..pai 10 km de cale ferata costa mai mult decat aeroportul ??..nu mai stiti cum sa furati nenorocitilor..ce ba, cale aferata o faceti din haur >>??>...'

'Kemény'

2021-03-24 06:59:56


'Intre ceea ce va propuneti VOI si ceea ce isi doresc oamenii este o cale atat de lunga, vorba poetului. Este o mare discrepanta intre cum isi imagineaza brasovenii viitorul si viziunea voastra. Asta se intampla cand discutiile au loc in spatele usilor inchise cu investitorii germani sau suedezi (caci ei isi doresc un aeroport de marfuri,viziunea fiind a lor, nicidecum a liderilor din Bv. Firma unde sunt actionar foloseste camioanele si mai rar CFR marfa. Nimeni nu ne-a intrebat vreodata despre ce nevoi avem, cum putem fi ajutati sa ne dezvoltam etc.In fine!) Foarte bine, faceti cale ferata, DOAR dupa ce se rezolva prioritatile brasovenilor si anume spitalele noi, scoli noi, gradinite noi, autostrada pana la Fagaras (necesara datorita faptului ca pe acest tronson de drum sunt foarte multe accidente, unde oamenii mor cu zile, mutilati si pagube materiale enorme, iar pentru fiecare mort, voi sunteti responsabili), finantarea corecta a educatiei (nu ca acum, cand este subfinantata intentionat, iar parintii trebuie sa contribuie, ilegal, cu bani pentru a sustine scoala), proiectare moderna a drumurilor. Cu faptul ca nu sustineti capitalul autohton, ne-am obisnuit. Bine ca fac altii camioane si autobuze electrice, ca noua nu ne trebuiesc bani multi. Nu, noi facem curele, centuri si servim mancare la restaurante (bineinteles cu ingrediente din import). O publicatie de specialitate a aratat ca in judetul Bv sunt doar 6200 de salarii peste 10000 RON/lunar. Majoritatea la stat. Asta arata mizeria si saracia in care ne scaldam. Macar in ceasul al 12-lea sa inteleaga CJ Bv ca brasovenii isi doresc un standard de viata mai ridicat, nu ceea ce ne serviti de 30 de ani. Are Brasovul un viitor? Sigur ca are! Dar cat de stralucitor va fi acel viitor? Nu prea stralucitor. '

'Barbu Gh.'

2021-03-24 06:59:52


'Sunt reabilitate căile ferate Brașov-Sighișoara, Brașov-Predeal sau spre Făgăraș? Este gata aeroportul? Că mai este mult de lucru la el. Și nu e uriașă suma? Terminalul modal?\nDoar ca fapt divers, s-a returnat suma datorată către U.E. pentru ajutorul dat de stat C.F.R.-ului? Cât o fi prețul mediu de construcție cale ferată pe kilometru în alte țări?'

'fritz walter'

2021-03-24 06:47:24


'Dorele, ai făcut școala online sau la specială?'

'Cristi'

2021-03-23 20:14:26


'Am crezut ca in celalat articol era o greseala: cum se poate sa fie estimata investitia la 300 de milioane de euro cand pretul mediu pe plan mondial e de 1 milion de dolari pe km de cale ferata? Aici vorbim de vreo 25 de km, intre Ghimbav, aeroport si Bod. Probabil ca vor fi pasaje de facut, dar tot miroase a o mare magarie!'

'DOREL'

2021-03-23 19:46:11


'SINCER!Mai bine nu scriatii cum sa masoare acum DOAR?ce au dormit pe LINIE pana acum se vor TREZI acum ca gasesc vreo linie electrica sau teava de gaz care trebuie mutata si de accea nu vor putea face an timp INUNDAVAR BARSA de INCOMPETENTII santetii ca-n filmele cu prosti. na-tii fost an Brasov pana acum?mergetii la SINCA si luatii lectii de cale ferata pe Viaducte anca an picioare facute de Regina\nMaria acu o suta de ani.(Podul Negri,Podul Ilii)\ns-au predeal unde nu santetii an stare sa mai facetii un tunel \nerau o data:SNCFR:ICIM:DjDRP,,care Construiau nu se jucau.Trans-Fagarasanu?-acu plombatii la Varianta?\n\n'

'Lazar'

2021-03-23 17:37:27


'D-le Vestea,acum sa se faca dublarea si electrificarea liniei ferate care sa lege aeroportiul de gara Brasov si nu intr-o faza ulterioara.Acum cand exista sustinere financiara si puteti solicita sprijinul ministrului dezvoltarii care sper sa nu se opuna unei legaturi directe ale secuilor cu aeroportul.Multi vad ca nu inteleg si nu cunosc ca tramvaiul circula nu numai in orase ci face legatura si intre orase cum ar fi Brasovul de Codelea ,Ghimbav,Zarnesti,Sfantu Gheorghe,Feldioara ect.si ca cu un bilet de autobuz,troleibuz poti circula si cu tramvaiul pe aceste linii.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie