Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 18:34

De ce a luat foc autobuzul? 6 zile de cercetări şi nu s-a aflat cauza

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 30 iunie 2022

Problema a fost „izolată” la lotul de 42 de maşini alimentate în curent alernativ. Celelalte 18, alimentate în curent continuu, sunt repuse în circulaţie, după „ok-ul” inginerilor

De ce a luat foc autobuzul? 6 zile de cercetări şi nu s-a aflat cauza

23 iunie 2022: Incidentul de pe strada Hărmanului, aproape de intersecţia cu bulevardul Victoriei din Braşov.

RATBV a anunţat că de azi, 30 iunie, va reintroduce în circulaţie cele 10 autobuze electrice SOR cu lungimea de 8 metri, autovehiculele primind certificări din partea tuturor specialiştilor care le-au verificat că pot fi utilizate în condiţii de siguranţă. Acestea fac parte din lotul de 60 de vehicule care au fost retrase din circulaţie după ce unul dintre autobuze a luat foc în 23 iunie. La momentul respectiv, operatorul local de transport a început o anchetă tehnică şi a solicitat prezenţa la Braşov a reprezentanţilor firmei producătoare (SOR), a societăţii importatoare (Anadolu), precum şi a reprezentanţilor producătorului acumulatorilor (EVC).
„Chiar de a doua zi după producerea incidentului, respectiv pe 24 iunie, s-a constituit un aparat de lucru, format din 5 ingineri RATBV, specializaţi în mentenanţa autobuzelor electrice, şi din 12 tehnicieni de la cele trei firme. În strategia de lucru convenită, flota de 60 autobuze electrice SOR a fost împărţită în loturi de analiză, funcţie de tipul bateriilor ce echipează vehiculele: 10 autobuze de 8 metri, 8 autobuze electrice de 12 metri ce se încarcă în curent continuu, 42 de autobuze de 12 metri ce se încarcă în curent alternativ. În urma verificărilor tehnice realizate până la acest moment, specialiştii au constatat că cele 10 autobuze electrice SOR de 8 metri se prezintă în condiţii tehnice şi de siguranţă bune, primind avizul tehnic favorabil din partea SOR şi EVC”, a explicat miercuri, 29 iunie, purtătorul de cuvânt al RATBV, Silviu Ştefan.
Acesta a menţionat că în următoarele zile se va finaliza şi analiza pentru cele 8 autobuze electrice de 12 metri, alimentate în curent continuu, iar în cazul în care se constată că pot fi exploatate în condiţii de siguranţă vor fi scoase în circulaţie. „Toate celelalte 42 de autobuze electrice (alimentate în curent alternativ – n.r.) vor rămâne în garaje şi vor fi puse în circulaţie doar după ce fiecare modul de baterie va fi verificat de specialişti şi vor exista certificări ale faptului că pot fi exploatate în siguranţă”, a continuat Silviu Ştefan.

Cauza incendiului: scurtcircuit la o celulă a acumulatorului
Din verificările preliminare efectuate asupra autobuzului implicat în incidentul de joia trecută - vehicul din lotul de 42 de autobuze alimentate în curent alternativ - EVC a confirmat ipoteza iniţială de lucru, conform căreia „o celulă din modulul nr. 20 a intrat în scurtcircuit, producând o creştere a temperaturii şi, pe cale de consecinţă, o degajare de fum”. Producătorul bateriilor continuă analizele de stabilire a cauzelor ce a determinat respectiva celulă să intre în scurtcircuit.

+6 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie