Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 14:50

De 5 ani, nereparat: Podul-capcană de pe Drumul CET-ului

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 10 august 2022

De 5 ani, nereparat: Podul-capcană de pe Drumul CET-ului

Să traversezi un pod în România e ca şi cum ai juca ruleta rusească. Nu ştii niciodată când se poate prăbuşi aşa cum recent s-a întâmplat cu podul de la Luţca în Neamţ. În Braşov, de exemplu, un pod din care s-a rupt o bucată întreagă în urmă cu cinci ani… e tot nereparat. Sute de şoferi îl traversează zilnic. Şi asta deşi, pe un întreg tronson de drum, între viaţă şi moarte stă doar un parapet de plastic.
O întreagă grindă din beton s-a prăbuşit din această secţiune a podului în luna februarie a anului 2017. Au trecut de atunci cinci ani şi jumătate, podul este nereparat, iar bucata lipsă a fost delimitată cu simple parapete de plastic
Podul de aproape 150 de metri de pe Drumul CET-ului a făcut parte, până în 2016, din şoseaua ocolitoare a oraşului Braşov. A rămas, însă, şi astăzi extrem de circulat, chiar şi după ce un tronson nou construit a fost dat în folosinţă. Sute de şoferi traversează zilnic podul-capcană.
Urmele degradării sunt vizibile cu ochiul liber. Balustrada care a mai rămas e ciuruită de rugină, iar crăpături adânci traversează podul pe toat lungimea.
Cine trebuie să refacă podul? O întrebare la care a încercat să-i găsească răspuns și cei de la Antena 3. Potrivit actelor, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Doar că podul nu mai face parte, acum, dintr-un drum naţional, aşa că e nevoie de o Hotărâre de Guvern, prin care să fie transferat de la CNAIR la Primăria Braşov.
„Aşteptăm ca CNAIR să termine procedura şi documentaţia necesară pentru aprobarea Hotărârii de Guvern, iar după aceea să facem această trecere de la CNAIR către municipalitate, astfel încât municipalitatea să poată să realizeze lucrări acolo”, a declarat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.
„În timpul procedurii de  predare către Primăria Braşov s-a schimbat legislaţia, aşa că trebuie reluată documentaţia, şi nu este o documentaţie tocmai simplă. Sperăm că se vor finaliza până la sfârşitul acestui an. Să sperăm că în decursul unui an să vedem schimbări acolo”,  a spus Robert Elekes, purtător de cuvânt al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov.

+0 -4

Comentarii

'cristian'

2022-08-10 05:48:26


'Si care este PROBLEMA si PODURILE PESTE BARSA SI VULCANITA DE PE DJ112 intre Codlea si intersectia cu DN 73 A arata la fel poti cadea in apa fara probleme nu mai sant BALUSTRADE,MONTATI PARAPETI METALICI SUNT MAI REZISTENTI,dar CINE SA AUDA SALARIATI DRDP BRASOV SAATU LA BIROU SI HABAR NU AU CE ESTE PRIN JUDET.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie