Braşovenii au admirat sâmbătă cea de-a doua ediţie a expoziţiei „Dacia Clasic”, la care au participat aproape 70 de proprietari din toată ţara
În urmă cu aproape 50 de ani, pe 11 mai 1968, la uzina Dacia începea construcţia primului autoturism. Coincidenţă sau nu, sâmbătă, cu doar două zile înainte de data „aniversară”, la Braşov a avut loc parada bătrânelor maşini româneşti, „Dacia Clasic”. Aproape 70 de maşini au făcut spectacol în Piaţa Sfatului sub privirile a câtorva sute de braşoveni. Pentru nostalgici, toate maşinile expuse au fost ca nişte bijuterii şi au stârnit amintiri, însă între vedetele reuniunii s-au numărat şi câteva maşini de Miliţie, Cristian Ozon, un bucureştean care a făcut parte din trupele DIAS în anii ’90, prezentându-ne un astfel de exemplar: „E Dacia 1300, cu an de fabricaţie 1972. Eu am şi un vechi IMS, o altă maşină a Epocii de Aur şi la o vorbă cu un prieten mi s-a spus că îmi lipseşte o Dacie de Miliţie. Am luat-o în 2011, albă, simplă, am branduit-o şi i-am ataşat toate echipamentele, girofarul, goarna, telefonul portabil, timp de 6 luni. De fapt aşa proceda şi Miliţia şi chiar şi Poliţia din zilele noastre cu Loganurile. Le iau albe şi le duc la un atelier specializat din Bucureşti. Deci am făcut totul ca la carte”, ne-a spus bucureşteanul care a investit aproape 5.000 de euro în echipamentele autoturismului său. Are 5 maşini, pe aceasta folosind-o doar pentru expoziţii şi astfel de evenimente. Dacia sa are 90.000 de kilometri şi se comportă încă foarte bine, având piese franţuzeşti, ca un veritabil Renault 12, „o maşină mai bună chiar decât Audi 80 la vremea fabricaţiei”.
Cristian Ozon, lângă Dacia sa, „o maşină mai bună chiar decât Audi 80 la vremea fabricaţiei”.
La Braşov a ajuns, pe platformă, şi micuţul „Lăstun”.
Mult suflet pentru o Dacie de competiţii
Pilotul braşovean Dan Spuderka a venit în piaţa sfatului cu o adevărată „bijuterie”, o Dacie pe care a transformat-o în maşină de competiţii şi cu care va concura în toamnă la etapa din Poiana Braşov a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă. Ideea i-a venit acum 3 ani, însă mai multe luni a şovăit dacă să înceapă sau nu proiectul. „În mai 2013 am luat-o şi m-am apucat de treaba. Am vrut neapărat un «1972», din motive sentimentale. Am investit foarte mult suflet. Cuprins de toată nebunia, însă, era să îmi pierd fericirea, bine că am reuşit să o termin şi totul a revenit la normal”, ne-a explicat pilotul care a mai transformat două Dacii în maşini de competiţie la finalul anilor ’70.
Un „1972”, pregătit de pilotul Dan Spuderka pentru raliul din Poiană.
Pe străzile Londrei
Alexandru Enache este un bucureştean stabilit de ani buni la Londra şi a găsit în Regatul Unit, într-o grădină, o Dacie care stătea acolo de 14 ani, într-o stare deplorabilă. „Proprietarul a mutat-o apoi într-un hangar de război şi a durat 4 ani până să îl conving să mi-o vândă. Am trimis-o la Suceava, la singurul mecanic pe care îl ştiam în stare să facă ce vroiam din maşină. Este gata în proporţie de 80%, iar apoi o voi aduce la Londra şi voi circula cu ea, în cel mai rău caz doar în weekenduri. Avem o parcare la biroul unde lucrez şi colegii mei abia o aşteaptă”, ne-a spus românul stabilit în capitala Marii Britanii.
O Dacie venită tocmai de peste Ocean, înmatriculată la New York.
Alexandru Enache, lângă dacia lui, importată şi în curând exportată în Marea Britanie.
Adaugă un comentariu