Curs BNR
1 EUR = 4.9746 RON
1 USD = 4.6864 RON
1 GBP = 5.7433 RON
1 XAU = 282.2442 RON
1 AED = 1.2759 RON
1 AUD = 3.0414 RON
1 BGN = 2.5434 RON
1 BRL = 0.9310 RON
1 CAD = 3.4896 RON
1 CHF = 5.1446 RON
1 CNY = 0.6418 RON
1 CZK = 0.2041 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.1517 RON
1 HUF = 1.2709 RON
1 INR = 0.0564 RON
1 JPY = 3.1424 RON
1 KRW = 0.3485 RON
1 MDL = 0.2600 RON
1 MXN = 0.2691 RON
1 NOK = 0.4418 RON
1 NZD = 2.8303 RON
1 PLN = 1.0726 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0481 RON
1 SEK = 0.4329 RON
1 TRY = 0.1707 RON
1 UAH = 0.1269 RON
1 XDR = 6.1616 RON
1 ZAR = 0.2497 RON
Publicat la 22 august 2023
Soluţia pentru dirijarea traficului aerian de pe Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav a fost anunţată de fostul consilier local Christian Macedonschi
Deputatul german Gunther Krichbaum a vizitat însoţit de soţia lui, braşoveanca Oana Krichbaum (consilier local în oraşul Pforzheim) au vizitat zilele în 17 august Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav, ei fiind însoţiţi de preşedintele Asociaţiei Smart City Braşov, Christian Macedonschi (fost membru al Consiliului Local Braşov) .
Conform unui comunicat transmis de Christian Macedonschi, oficialii din Germania au avut o întâlnire cu prefectul judeţului Braşov, Cătălin Văsii, cu preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Şerban Todorică, dar şi cu directorul Regiei Autonome Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, Alexandru Anghel.
Christian Macedonschi a declarat că în timpul discuţiilor, Gunther Krichbaum, care este şi preşedinte al Forumului Germano-Român din Berlin, l-a asigurat pe directorul aeroportului că va sprijini dezvoltarea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav şi va promova cursele din şi spre oraşele şi destinaţiile germane, în special pentru dezvoltarea economică a Braşovului, dar şi din punct de vedere turistic.
Ce a recomandat oficialul german
Conform sursei amintite, deputatul German a recomandat o mai bună prezenţă online a Aeroportului în special cu prezentarea orarului de zbor, a destinaţiilor şi desigur în principalele limbi de circulaţie internaţională. În plus, Gunther Krichbaum a atras atenţia că programul prelungit al aeroportului este extrem de important pentru eficienţa şi atractivitatea acestuia şi recomandă un program de minim 18 ore de la ora 06.00 la ora 24.00, dacă nu este posibil un program non-stop
„Programul unui aeroport este extrem de important pentru companiile aeriene astfel ca acestea sa poată opera eficient. Un program de 12:00 ore nu este suficient ca un aeroport să fie atractiv şi recomand directorului Alexandru Anghel să facă tot ce este posibil să prelungească acest program măcar pâna după miezul nopţii astfel încât să fie atractiv atât pentru companiile de linie cât şi pentru companiile low-cost. Dacă controlul de trafic aerian prin intermediul turnului de control de la Arad nu permite acest lucru din varii motive ar putea fi mutat controlul de trafic aerian spre un aeroport din Germania, care ar putea oferi serviciile necesare iar în acest sens mă gândesc la Aeroportul din Leipzig cu care s-ar putea începe discuţii în acest sens”, a declarat deputatul german Gunther Krichbaum.
Propunerea privind preluarea traficului aerian de la Aeroportul Internaţional Braşov nu a fost detaliată şi nici nu se explică dacă un astfel de demers este sau nu permis de legislaţia românească.
Christian Macedonschi se gândeşte la extinderea Aerogării
Pe de altă parte, fostul consilier local braşovean a declarat că va fi nevoie de mai multe curse aeriene către Germania. „Pentru vacanţe ajunge un zbor pe săptămână la şi de la Braşov. Pentru turismul de city-break şi pentru zboruri de business e nevoie de minim două frecvenţe pe săptămână astfel încât firmele să poată beneficia de rutele oferite de companiile de zbor de la Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav. Sunt convins de succesul Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav. Odată cu schimbarea programului de funcţionare sunt convins că vom ajunge relativ rapid la 2.500 de pasageri pe zi, număr de care avem nevoie să atingem prima bornă propusă de un milion de pasageri pentru a pregăti extinderea terminalulului”, a declarat Christian Macedonschi
Pe de altă parte, Oana Krichbaum care este şi preşedintele Societăţii Româno-Germană din Pforzheim a subliniat importanţa aeroportului pentru relaţia cu diaspora şi a purtat discuţii cu deputatul Valentin Făgărăşian (PNL) care a fost şi el prezent la întâlnire şi care reprezintă diaspora în parlamentul român.
Referitor la întâlnirea cu oficialii germani, nici prefectul Braşovului, nici preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, dar nici reprezentanţii Regiei Autonome Aeroportul Internaţional Braşov nu au comunicat nimic, nici măcar prin postări pe reţelele de socializare.
'Barbu Gh.'
2023-08-22 08:13:44
'OSAKA NU SE OFERĂ? SAU CANBERRA?'
Odată cu construcţia Sălii Polivalente în locul fostului Stadion Municipal, zona începe să devină mai atractivă din punct de vedere imobiliar pentru diverşi dezvoltatori. Astfel, dezvoltatorul[...]
2023-08-22 citeste mai multCea mai spectaculoasă creştere a fost a turiştilor proveniţi din Bulgaria, de peste 3 ori mai mulţi decât anul trecut
2023-08-22 citeste mai multDeşi piaţa de curierat a explodat în pandemie, multe dintre serviciile Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR) sunt depăşite. Actuala conducere a anunţat încă din 2021 un amplu[...]
2023-08-22 citeste mai multPrimarul Braşovului, Allen Coliban, a convocat pentru data de 02 octombrie 2023, ora 10.00, o şedinţă de îndată a Consiliului Local, pe ordinea de zi fiind incluse două puncte, respectiv[...]
2023-10-03 citeste mai multVa avea 12 peroane, acoperiş verde, dar şi 7 locuri de parcare
2023-10-03 citeste mai mult
'Observator '
2023-08-22 11:50:26
'Asta e o fantezie pura ; in primul rand nici o autoritate competenta din Romania nu va avea curajul sa aprobe asa ceva din foarte multe motive printre care si faptul ca un aeroport e un obiectivul strategic si la nevoie e folosit ca aeroport militar; in al doilea rand ni s-a spus ca pentru pregatirea unui controlor de zbor-instructor e nevoie de o perioada destul de lunga ; in cazul controlorilor de la Leipzig acest lucru nu mai e valabil ? ; vor putea ei sa dirijeze zborurile de la Brasov asa ad-hoc,peste noapte fara a cunoaste procedurile de zbor si spatiul aerian de la Brasov ?'