Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 06:02

Cum vor arăta troleibuzele noi care vor ajunge la Braşov în primăvară. Acestea vor circula şi în zonele în care nu există linii de contact

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 14 ianuarie 2020

Cum vor arăta troleibuzele noi care vor ajunge la Braşov în primăvară. Acestea vor circula şi în zonele în care nu există linii de contact
Primăria Braşov a anunţat că toate cele 26 de troleibuze pe care firma poloneză Solaris Bus & Coach SA le va livra municipiului Brașov au intrat în producție. Firma poloneză lucrează în prezent la partea de caroserie, iar în luna februarie va începe producția și montajul componentelor electrice, produse de Skoda Electric (din Cehia).
Potrivit reprezentanților Solaris, primele troleibuze din contract vor ajunge la Brașov în lunile aprilie-mai, anul acesta, iar până la finalul lunii iulie vor fi livrate toate cele 26. Acestea sunt model „Solaris Trollino 18“, de 18 metri, articulate.
Troleibuzele Solaris Trollino 18 au o capacitate de 137 de călători, dintre care 40 pe scaune, și vor veni dotate cu sistem de informare a pasagerilor cu tracking GPS și anunțarea stației următoare, două unități de aer condiționat pentru pasageri și una pentru șofer, două display-uri pentru anunțuri și reclame, patru validatoare, prize USB pentru încărcarea telefoanelor și altor dispozitive mobile, wifi.
Troleibuzele sunt dotate cu acumulator, care oferă o autonomie de minimum 5 kilometri în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le va permite vehiculelor să folosească energia din baterii în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară. Vehiculele oferă accesibilitate persoanelor cu handicap locomotor, prin înclinare laterală (spre dreapta) cu o diferență de nivel de 7 centimetri. Articulația este controlată electronic, iar sistemul de propulsie este furnizat de Skoda, motorul având minimum 240 kW (aproximativ 320 cai putere). Viteza maximă a fiecărui troleibuz poate fi de 75 km/h, dar fiecare vehicul va avea un limitator de viteză ajustabil (ASL) astfel încât să nu depășească viteza de 55 km/h. troleibuzele vor avea culoarea verde, la fel ca autobuzele noi din flota RATBV.

Pe ce linii vor circula troleibuzele
Cele 26 de troleibuze care vor fi achiziţionate în cadrul proiectului vor deservi liniile 1, 2, 6 şi 31 din municipiu. Alegerea acestor trasee are la bază necesitatea extinderii transportului electric pe rute care nu sunt 100% electrificate, urmărind să se realizeze diminuarea poluării în zona centrală a oraşului (până în Livada Poştei), unde se înregistrează cele mai mari volume de trafic, iar transportul public este asigurat în prezent exclusiv cu autobuze Diesel. De asemenea, va fi activat un tronson de reţea aeriană neutilizat în prezent (Str. Zizinului) şi va creşte gradul de utilizare a altor tronsoane slab deservite de troleibuze (Str. Hărmanului, Bd. Muncii). Totodată, odată cu introducerea acestor troleibuze, se va diminua costul ridicat de operare al transportului cu troleibuze (12,49 lei/km).
Valoarea achiziției este de peste 92 milioane lei inclusiv TVA, din care 2% reprezintă contribuția Municipiului Brașov și 98% fonduri nerambursabile.
Finanţarea nerambursabilă pentru achiziţia celor 26 troleibuze este asigurată prin POR 2014-2020, urmare a aprobării proiectului „Achiziţia de mijloace de transport public- troleibuze” depus de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) în parteneriat cu Municipiul Braşov.

În aprilie va ajunge la Braşov şi primul lot de autobuze electrice
Primarul Braşovului a precizat că „aceste troleibuze vor asigura legătura centrului orașului cu patru dintre cartierele Brașovului, Astra - zona Saturn, Valea Cetății, Triaj și Tractorul. Pe lângă aceste troleibuze, din aprilie vor începe să vină și primele autobuze electrice produse în Cehia. La acestea se adaugă alte 20 de autobuze electrice, pentru care avem termen pentru depunerea ofertelor în 22 ianuarie, precum și cele 25 de troleibuze și 10 autobuze hibrid, la care așteptăm semnarea contractului de finanțare nerambursabilă, cu fonduri de la Uniunea Europeană. Odată cu finalizarea acestor achziții, cartierele orașului vor fi legate între ele cu un transport modern și prietenos cu mediul”.
La data semnării contractului de furnizare (1 iulie 2019) reprezentantul firmei Solaris în România, Daniel Ciolan, director general Solaris România, declara: „acesta este primul contract derulat de MDRAP cu o primărie din țară, în care noi suntem furnizori. Autobuzele vor fi dotate cu toate sistemele și gadgeturile de la acest moment, ce vor furniza informații care să permită gestionarea și eficientizarea activității de transport: număr de călători, corelat permanent cu traseul, stația, ora etc, astfel încât activitatea de transport să fie eficientizată la maximum tot timpul zilei”.


 

Comentarii

'Sorin'

2021-02-10 20:47:19


'Brașovul, după București, era orașul cu cea mai bună și extinsă rețea de troleibuz. Aproape că nu exista stradă principală pe care să nu fie montată rețea de contact. Astăzi observ tendința de a fi eliminată această rețea, pr considerentul — absurd — că este inestetică, precum și înlocuirea troleibuzelor cu jucărioare din astea nefiabile, cu autonomie de 5 km, sau cu autobuze hibrid sau electrice. Motivul? Menținerea, în continuare, a autobuzelor Diesel cât mai mult timp posibil, deoarece se trăiește excelent din furtul de motorină.'

Fabrizzio

2020-01-14 16:30:12


Despre transportul metropolitan in cartier Izvor, Tarlungeni, nu se stie nimic despre data din care s-ar incepe folosirea autobuzelor/troleibuzelor RAT? Sau nu se va efectua transport RAT in acest cartier?

rammstein

2020-01-13 18:54:41


rau am ajuns !!!,,..inainte polonezii cumparau de la noi autobuze si acum ....!!!...asta-i efectul criminalului Walter Roman.."un morman de fiare vechi""....tara de cacat...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie