Curs BNR

1 EUR = 4.9766 RON

1 USD = 4.6290 RON

1 GBP = 5.9031 RON

1 XAU = 344.3470 RON

1 AED = 1.2602 RON

1 AUD = 3.0616 RON

1 BGN = 2.5445 RON

1 BRL = 0.8626 RON

1 CAD = 3.3670 RON

1 CHF = 5.1619 RON

1 CNY = 0.6382 RON

1 CZK = 0.2016 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2612 RON

1 INR = 0.0554 RON

1 JPY = 2.9425 RON

1 KRW = 0.3365 RON

1 MDL = 0.2618 RON

1 MXN = 0.2481 RON

1 NOK = 0.4339 RON

1 NZD = 2.8443 RON

1 PLN = 1.1476 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0518 RON

1 SEK = 0.4422 RON

1 TRY = 0.1428 RON

1 UAH = 0.1143 RON

1 XDR = 6.1111 RON

1 ZAR = 0.2490 RON

Editia 8200 - 13 iun 14:44

Cum se va dezvolta Braşovul?

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 22 mai 2024

Integrat, împreună cu localităţile învecinate, este răspunsul fostului primar al Braşovului, George Scripcaru, care şi-a lansat programul pentru un nou mandat. Are şi o provocare pentru Coliban: să pornească semafoarele din giratorii înainte de 9 iunie

Cum se va dezvolta Braşovul?

Mandatul 2024 – 2028 va fi unul al investiţiilor, promite fostul primar al Braşovului, George Scripcaru, care încearcă să obţină un noi mandat la conducerea Primăriei Braşov, fiind candidatul Alianţei PNL – PSD. Principalele investiţii, atât în domeniul rutier, cât şi cele în domeniul sanitar sau sportiv au fost prezentate marţi, 21 mai, după amiază, de fostul edil.

„Deblocăm Braşovul”
Practic, în următorii patru ani, Scripcaru vrea să revigoreze proiecte care ajunseseră în anul 2020 într-un stadiu destul de avansat însă el a precizat că după schimbarea administraţiei, acestea „au rămas în sertarele instituţiei şi peste care s-a aşezat praful userist”. El s-a referit atât la proiecte ce vizează proiecte de dezvoltare a infrastructurii, cât şi la investiţii în domeniul educaţional sau sanitar.
Programul pentru noul mandat e numit „Deblocăm Braşovul”, iar în ceea ce priveşte infrastructura rutieră, George Scripcaru a prezentat 20 de soluţii, începând cu proiectul ocolitoarei mari a Braşovului, continuând cu dublarea unor drumuri, construcţia de pasaje sau realizarea unei legături rutiere între diferite zone ale oraşului.

„Avem nevoie urgentă de legături mai bune cu localităţile Cristian- Râşnov - Bran, Feldioara, Hărman şi obligatoriu cu Sânpetru”
Toate aceste proiecte, a spus fostul primar, „fac parte dintr-o strategie integrată privind dezvoltarea Braşovului şi a localităţilor învecinate. Discutăm de poduri, pasaje, drumuri de legătură, lărgiri la patru şi 6 benzi, în interiorul şi în exteriorul oraşului. Am acordat o atenţie mare accesului în oraş din zona metropolitană. Avem nevoie urgentă de legături mai bune cu localităţile Cristian- Râşnov - Bran, Feldioara, Hărman şi obligatoriu cu Sânpetru. Toate aceste proiecte trebuie realizate printr-un efort colectiv din partea Braşovului, a localităţilor adiacente şi a Consiliului Judeţean, plus CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, n.r.). Rolul nostru este să aducem confort şi o viaţă mai bună oamenilor. Nu mai putem pedepsi lumea care stă blocată în trafic pentru că noi nu suntem în stare să facem”, a declarat Scripcaru.
El a amintit, printre altele, de ocolitoarea mare a Braşovului, care va include inclusiv sectoare din autostrăzile care vor trece prin judeţul Braşov. „Va trebui ca, împreună cu Consiliul Judeţean Braşov, Compania Naţională de Investiţii, dar şi cu primăriile localităţilor învecinate, să facem toate demersurile pentru ca lucrările să se deruleze cât mai repede”, a spus fostul primar.

Două „DN-uri” trebuie lărgite
De asemenea, el a menţionat va fi nevoie de dublarea DN 13, la ieşirea din Braşov, până în zona Hanul din Ardeal. „Este nevoie şi de reconstruirea podului peste Ghimbăşel, pentru că cel actual nu face faţă în perioadele cu precipitaţii abundente, apa nu se poate scurge, astfel că se produc inundaţii în Stupini”, a continuat primarul. Lucrările la DN 13 trebuie completate, în opinia lui, cu resistematizarea unor intersecţii.
La ieşirea din Braşov spre Ghimbav, edilul a amintit de proiectul de lărgire la patru benzi a DN 73, dar şi de reamenajarea zonei peste calea ferată, în zona Schaeffler Romania. „Această intersecţie se leagă cu strada Cucului, apoi Cărămidăriei şi apoi cu acces până în Poiana Braşov”, a mai spus Scripcaru.
Lucrările la cele două drumuri naţionale, a mai spus fostul primar al Braşovului, se vor realiza cu sprijinul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Tunel pe sub Tâmpa şi parcare pentru Centrul istoric
Fostul primar a amintit că este nevoie şi de soluţii pentru fluidizarea traficului rutier în zona istorică a Braşovului. Acest lucru, a menţionat el, va fi realizat prin amenajarea unei parcări subterane care să deservească Centrul istoric al oraşului. El nu a specificat clar unde ar urma să se realizeze această parcare.
Un alt proiect amintit de fostul primar a fost cel al unui tunel pe sub Tâmpa, care să lege centrul istoric al Braşovului, din zona Star, de cartierul Valea Cetăţii. „Acest tunel a fost gândit în momentul în care a fost proiectată Valea Cetăţii. La vremea respectivă, proiectul tunelului a fost premiat la concursurile de arhitectură”, a argumentat Scripcaru, care a oferit ca exemplu pentru un astfel de tunel localitatea austriacă Salzburg.  
Tot pentru a rezolva problema parcărilor, George Scripcaru a spus că înainte de anul 2020 a fost pregătită documentaţia pentru o parcare în Centrul Civic, cu o capacitate de 600 de locuri. Tot pentru zona Centrului Civic, fostul primar precizat că este nevoie de preluarea de către municipalitatea braşoveană a pasajului subteran pietonal din zona Bisericii de lemn (care acum este proprietate privată), închis de mai multe luni, după ce a fost afectat de un incendiu.

Revin în actualitate pasajele hobanate
Alte două proiecte prezentate de Scripcaru au fost pasajele hobanate (asemănătoare noului pod de peste Dunăre de la Brăila) de la Gară şi din cartierul Astra. Primul ar urma să asigure legătura cartierului Tractorul cu restul oraşului, iar cel de-al doilea ar urma să asigure accesul rutier la cimitirele din zona Micşunica, dar şi la viitoarele proiecte rezidenţiale din zonă, pentru care există planuri urbanistice. Tot pentru facilitarea accesului la cimitirele de la Micşunica, el a precizat că urmează a se realiza un pasaj subteran pietonal.
Printre proiectele amintite de Scripcaru au mai fost strada Narciselor (care va lega Braşovul de Sânpetru), extinderea străzii Institutului (pentru a facilita accesul la viitorul Spital Regional).

Garajul RATBV, finalizat în proporţie de 8%, parcarea de la Stadionul Tineretului, blocată
De altfel, fostul primar a spus că înainte de alegerile locale din anul 2019 – 2020 a lăsat contracte cu finanţare europeană de aproximativ 140 milioane de euro, iar pentru multe dintre ele au fost pierduţi banii europeni. „Proiectul garajului RATBV a fost întârziat, iar valoarea proiectului a crescut de la 16 milioane de euro, la 30 milioane de euro. Trebuia să fie gata în anul 2023, iar acum lucrările sunt finalizate în proporţie de 8%, iar banii europeni sunt pierduţi”, a declarat fostul primar.
Totodată, el a spus că în cazul parcării multietajate de la Stadionul Municipal lucrările sunt sistate. „După ce au început săpăturile, Inspectoratul de Stat în Construcţii a făcut un control, iar acum lucrările au fost întrerupte. Acolo era nevoie de piloţi foraţi, care nu au fost prevăzuţi în proiect”, a mai spus George Scripcaru.

„Programul Rabla” pentru lifturi
Pe lângă soluţiile pentru descongestionarea traficului, el a venit şi cu alte propuneri, una dintre ele fiind „Programul Rabla” pentru lifturi. Propunerea fostului primar este ca în blocurile vechi în care sunt lifturi, municipalitatea braşoveană, împreună cu proprietarii, să găsească o cale prin care, de la bugetul local, să fie cofinanţată schimbarea lifturilor. „În aceste blocuri locuiesc multe persoane în vârstă, cu venituri mici, care nu pot acoperi costurile pentru montarea unor noi lifturi”, a explicat fostul primar al Braşovului.

Gratuitate RATBV în weekend
Un alt program propus de el este gratuitatea totală pentru transportul în comun în zilele de weekend.

„Să vedem ce se întâmplă”
Scripcaru s-a referit şi la un alt proiect pentru care a fost obţinută finanţare europeană înainte de 2020, respectiv cel privind managementul traficului rutier. „Acest proiect prevedea amenajarea unui centru integrat privind managementul traficului, amenajarea unor benzi dedicate transportului în comun şi instalarea unor semafoare. Când a trecut la implementare, actuala administraţie a pus căruţa înaintea boilor, adică au fost montate semafoare. Acum, aceste semafoare sunt nefuncţionale. De altfel, eu îl provoc pe primar să le pornească  înainte de 9 iunie şi să vedem ce se întâmplă”, a încheiat George Scripcaru.

CELE 20 DE SOLUŢII PENTRU TRAFIC:
1. Ocolitoarea mare a Braşovului;
2. Lărgirea drumului naţional DN 73, către Cristian;
3. Lărgirea străzii Institutului;
4. Realizarea complexului de străzi Cucului-Bazaltului-Carierei-Cărămidăriei şi drumul de legătură spre Poiana Braşov;
5. Lărgirea străzii 13 Decembrie;
6. Lărgirea DN 13, până la Hanul din Ardeal;
7. Pasaj suprateran Tractorul – Griviţei (Dedeman);
8. Pasaj suprateran strada de Mijloc – strada Borzeşti, peste calea ferată Braşov – Sibiu;
9. Pasaj pietonal zona Micşunica şi pasaj hobanat peste calea ferată, în zona policlinicii Astra;
10. Pasaj hobanat zona Gării Braşov;
11. Parcarea din faţa Gării şi pasajele pietonale subterane pe Bulevardul Gării şi Bulevardul Victoriei;
12. Parcare subterană Centrul Civic;
13. Preluarea pasajului subteran de la Biserica de lemn;
14. Parcare subterană Centrul Istoric;
15. Tunelul Magazinul Star – Valea Cetăţii;
16. Pasaj pietonal Calea Bucureşti – str. Poienelor;
17. Pasaj pietonal Calea Bucureşti – str. Berzei;
18. Resistematizare intersecţie Bulevardul Saturn – str. Uranus;
19. Resistematizare intersecţie Toamnei-Zizinului-Calea Bucureşti (Trei Alimentare);
20. Resistematizare intersecţie Calea Bucureşti – strada Uranus.

Comentarii

'Debu Gheorghe '

2024-05-23 06:09:25


'Despre spital nu se spune nimic.Cred că e cel mai important deoarece odată cu construcția unui spital mare se dezvolta universitatea vezi exemplu Clujul.'

'@Bigbrader'

2024-05-22 21:16:33


'Arhitectural vorbind corect este într-adevăr „piloți”, nu „piloni”. Cât despre semafoare total de acord. E de noaptea minții ce a facut tov. Coliban, va fi moartea aerului din Brașov! Unde există semafoare nu mai au sens giratoriile și vice-versa. Ba chiar giratoriile permit un flux cu 25% mai mare față de semafoare.'

'Alegătorul care votează'

2024-05-22 20:51:11


'Dacă firmele de specialiști elaborează proiectele, atunci primarul care face, ce mai face ?'

'Un proiect în 14 minute'

2024-05-22 20:24:18


'Cel puțin câte o bancă în fiecare stație RAT BV ! Azi, pe Independenței după pod , mi-am odihnit sfintele moaște pe treapta de la intrarea unui bloc in așteptarea unui mijloc de transport RATBV. Și mai vreți să renunțe lumea la mașinile personale. Mai e mult, pănă departe !'

'Oscar'

2024-05-22 18:00:56


'Foarte bune solutiile lui Scripcaru.\nColiban e varza.'

'Iulian Damait'

2024-05-22 10:24:44


'Slaba rau de tot aceasta propunere. Este in raspar cu directia in care se dezbolta toate orasele importante. Probabil, domnul Scripcaru, a vrut sa dea motive pentru a nu il vota.'

'Gogoși cu nutella fistic'

2024-05-22 09:56:51


'Dacă în 15 minute a făcut un proiect, vă dați seama cât timp îi mai rămâne pentru alte chestii ?'

'Gladiator'

2024-05-22 08:33:29


'Vorbe frumoase ca de obicei...dar de unde atatia bani? Proiecte europene...cam greu ca se verifica...bani de la seici si de la turci conform noi directi de dezvoltare a Romaniei?!'

'Bigbrader '

2024-05-22 07:48:58


'Și asta e cu \'piloți forați\'! Piloni, vitejilor! Semaforizare orașului la toate trecerile de pietoni! Sa ții \'oile\' lui Willy sa nu Sara pe zebra! Semaforizare fara unda verde e o prostie! Nu rezolvi nimic! Nu înțeleg ce cauta semaforul cu buton în semaforizare inteligenta, unde totul este automatizat! În plus, giratoarele nu-și mai au rostul. \n'

'Alecs'

2024-05-22 05:48:42


'La Hanul din Ardeal e jale.Uneori coada este de 2,3 km,deoarece cei care merg spre Halchiu așteaptă mult sa poată vira stânga.In plus locul este celebru pentru desele și gravele accidente care au loc aici.Trebuie găsită o soluție care sa fluentizeze traficul rutier.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Clasa claselor: 10 au terminat cu 10!

    Clasa claselor: 10 au terminat cu 10!

    În singura clasă de gimnaziu de la „Şaguna”, cei 32 de copii sunt foarte greu de departajat. Toţi sunt foarte buni, se pregătesc să revină în şcoala care i-a format până acum

    2024-06-13 citeste mai mult
  • Toţi cer

    Zeci de angajaţi din aparatul Parlamentului au declanşat, marţi, 21 mai, un protest spontan pe holurile instituţiei, anunţându-şi solidaritatea cu funcţionarii de la Palatul Victoria şi[...]

    2024-05-22 citeste mai mult
  • Ca-n haită

    Deputatul Florin Roman (PNL) susţine că Dan Vîlceanu (fost ministru PNL) l-a lovit „cu genunchiul în nas”, pe holul Parlamentului. Imaginile îl surprind pe Vâlceanu[...]

    2024-05-22 citeste mai mult
  • Bun acum, vedem la toamnă

    Bun acum, vedem la toamnă

    Preşedintele Klaus Iohannis a declarat marţi, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Riga, unde a prezidat, alături de omologul său polonez, Summitul Formatului „Bucureşti[...]

    2024-06-12 citeste mai mult
  • Geoană preşedinte, Ciolacu premier

    Marcel Ciolacu le-a transmis marţi, 12 iunie, liderilor liberali în şedinţa de coaliţie că dacă PNL nu e de acord să îl susţină pe el drept candidat comun la alegerile prezidenţiale,[...]

    2024-06-13 citeste mai mult