Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 18:28

Cum se va circula prin Brașov de anul viitor

Autor: Ionuþ DINCÃ

Publicat la 07 august 2012

Vara aceasta, vor începe noi lucrări de sistematizare în zona Pasajului Dârste, iar până în primăvară, ar trebui finalizată întreaga centură, dar și șoseaua și pasajul care să lege direct cartierele Triaj, Tractorul și Bartolomeu Până în primăvara anului viitor, Brașovul se va îmbogăți cu noi șosele care vor crea legături directe între limitele orașului

Cum se va circula prin Brașov de anul viitor Vara aceasta, vor începe noi lucrări de sistematizare în zona Pasajului Dârste, iar până în primăvară, ar trebui finalizată întreaga centură, dar și șoseaua și pasajul care să lege direct cartierele Triaj, Tractorul și Bartolomeu Până în primăvara anului viitor, Brașovul se va îmbogăți cu noi șosele care vor crea legături directe între limitele orașului. Una dintre lucrările majore planificate să înceapă în această vară este resistematizarea intersecției dintre DN1, cu DN1A și centura Brașovului, în zona Pasajului Dârste. Practic, bretelele de acces spre podurile care intră dinspre București spre Brașov și spre ocolitoare vor fi lărgite, astfel încât accesul dinspre Săcele să nu mai fie îngreunat și să se reducă timpii de așteptare. Lucrările la acest obiectiv sunt programate să înceapă vara aceasta, finanțarea urmând să fie asigurată de la bugetele locale ale celor două municipii. Acces direct prin sens giratoriu Dacă se va construi nodul rutier, autovehiculele vor putea intra din ocolitoarea Săcele către varianta similară a Brașovului și invers, cu bandă dedicată și fără a mai fi necesară cedarea trecerii în diferite intersecții. Dinspre Calea București către Săcele, accesul se va face pe două benzi, în loc de una ca în prezent. De asemenea, la intersecția dintre ocolitoarea Brașovului și cea a orașului Săcele va fi realizat un sens giratoriu. Amenajarea noii intersecții va include și piste pentru bicicliști. „Există certificat de urbanism eliberat de Primăria Săcele, iar, acum, suntem în faza elaborării documentației pentru emiterea autorizației de construcție. Terenul care este în proprietatea Primăriei a fost deja nivelat, iar în funcție de emiterea acestei autorizații vor demara și lucrările”, a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov. Acesta a precizat că lucrările sunt programate să dureze câteva luni, iar în funcție de demersurile birocratice acestea vor putea fi terminate până la finele anului sau cel mai târziu în primăvara anului viitor. Totodată, edilii promit că până la finele anului va fi finalizat și drumul Coresi. Lucrările la această șosea care va lega strada 13 Decembrie de strada Hărmanului prin fosta platformă Tractorul, au început anul trecut în luna noiembrie, iar pînă la această dată s-a finalizat 70% din partea carosabilă și o mare parte din lucrările de infrastructură. Constructorii spun că trotuarele și pistele de biciclete, care vor merge în paralel cu drumul, sunt gata în proporție de 30%, iar la podul care va trece peste Timișul Sec, în zona Remat, s-a finalizat partea de infrastructură, urmând să se treacă în perioada următoare la construcția părții de suprastructură. Investiția la drumul de acces Coresi se ridică la 31 milioane lei, din care 24,8 milioane lei reprezintă fondurile nerambursabile obținute de municipiul Brașov prin Programul Operațional Regional- Axa I. Acest proiect este corelat cu alte proiecte ale Primăriei, respectiv cu construcția pasajului Independenței și cu dublarea Pasajului Fartec, ambele în lucru, facilitând astfel, traficul pe ruta Timiș - Triaj - Tractorul - Bartolomeu – Stupini. Lucrările la Pasajul Independenței sunt și ele programate a se finaliza până la începutul lui 2013, însă cele de dublare a Pasajului Fartec, care au început doar luna trecută, au termene de execuție de 22 de luni. Mica autostradă de la marginea orașului Cea mai importantă investiție în domeniul infrastructurii, care este în curs de execuție, este ocolitoarea Brașovului, respectiv tronsoanele I și III. Lucrările la Tronsonul III al ocolitoarei municipiului Brașov sunt cele mai avansate din proiectul de transformare al ocolitoarei Brașov într-o șosea cu regim de autostradă. Acestea au fost incluse într-un proiect unitar accesat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, din fonduri nerambursabile, prin Programul Operațional Sectorial - Transporturi. Din fondurile europene obținute de MTI sunt finanțate aproape 70% din cheltuieli, restul fiind asigurate de la bugetul de stat. Tronsonul I va avea o lungime de 7,3 kilometri, trei poduri, două pasaje, două noduri rutiere și o intersecție de tip girație și face legătura între DN1 și DN11, fără a mai fi nevoie ca mașinile de mare tonaj să treacă prin oraș pe Drumul CET-ului și Fundătura Hărmanului. Valoarea contractului este de 129,68 milioane de lei fără TVA. Tronsonul III al ocolitoarei se desprinde din DN 13 Brașov-Târgu Mureș cu un pasaj superior, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103 C (strada Lânii) cu un pasaj superior, intersectează drumul de acces la Institutul Național al Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată 200 și DN1 Brașov-Sibiu cu un pasaj superior, intersectează strada Clopoțel cu un sens giratoriu care va permite accesul din și înspre DN1 Brașov-Sibiu și DN 73 Brașov-Pitești, apoi se intersectează cu DN1 cu un sens giratoriu. Întreaga investiție ar trebui finalizată în primăvara anului viitor.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie