banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9768 RON

1 USD = 4.5625 RON

1 GBP = 5.9082 RON

1 XAU = 439.0006 RON

1 AED = 1.2423 RON

1 AUD = 2.8781 RON

1 BGN = 2.5446 RON

1 BRL = 0.7867 RON

1 CAD = 3.1656 RON

1 CHF = 5.1610 RON

1 CNY = 0.6308 RON

1 CZK = 0.1987 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0901 RON

1 HUF = 1.2462 RON

1 INR = 0.0525 RON

1 JPY = 3.0670 RON

1 KRW = 0.3137 RON

1 MDL = 0.2566 RON

1 MXN = 0.2280 RON

1 NOK = 0.4278 RON

1 NZD = 2.6118 RON

1 PLN = 1.1914 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0533 RON

1 SEK = 0.4500 RON

1 TRY = 0.1243 RON

1 UAH = 0.1100 RON

1 XDR = 6.0818 RON

1 ZAR = 0.2507 RON

Editia 8380 - 14 mar 11:41

DE LA COMPUTERE, LA CĂLĂTORII ŞI VACANŢE

Cum s-a născut afacerea „Călătoreşte cu Dragoş”

Autor:

Publicat la 21 august 2023

Cum s-a născut afacerea „Călătoreşte cu Dragoş”

Deşi era pasionat de mic copil de computere, Dragoş Verşanu a ajuns să îşi schimbe radical viziunea şi să se reorienteze în carieră. O prezentare a hotelierilor turci şi a vacanţelor pe riviera turcească, derulată în anul 2006 în Poiana Braşov, l-a determinat să se gândească la o reorientare pe plan profesional şi să demareze o afacere în domeniul turismului. „În copilărie nu vedeam altceva decât calculatoare. Nu am crezut niciodată ca voi face altceva decât informatică”, a mărturisit braşoveanul. „Pasiunea pentru turism/servicii a apărut doar după ce am început să lucrez în acest domeniu. Am început în anul 2006. Lucram în Poiana Braşov la un hotel, deşi terminasem facultatea de informatică. Am fost invitat de managerul unei agenţii de turism la o prezentare a hotelurilor din Turcia şi am fost impresionat de acea prezentare. Cred că a fost motivul principal care m-a determinat sa mă gândesc la acest domeniu de activitate”, îşi aminteşte antreprenorul care acum conduce agenţia de turism „Călătoreşte cu Dragoş”.

De la rebranding, la un nume de care s-a îndrăgostit
Numele sub care funcţionează agenţia sa a fost „dragoste la prima vedere”, după cum ne-a destăinuit acesta, după ce, iniţial, afacerea sa a purtat numele Travel Expert. „În 2017, am vrut să schimb logo-ul, deoarece era unul banal, aşa că am apelat la o firma de branding. M-au întrebat cum se întâmplă lucrurile, cum ajung turiştii la mine şi după o perioadă de aşteptare a venit propunerea lor pentru logo si pentru nume. A fost dragoste la prima vedere”, spune braşoveanul chiar şi-a extins afacerea şi în judeţul Neamţ.
În 2009, când şi-a deschis prima afacere în turism, era singurul angajat al agenţiei, iar acum a ajuns la un total de 13 persoane, iar planurile de dezvoltare continuă. „Primul lucru la care lucrăm constant este dezvoltarea profesională a colegilor, mai ales a celor nou veniţi. Acest proces este de durată şi trebuie să ne implicăm mult, deoarece greşelile pot provoca mari neplăceri turiştilor noştri. Din punct de vedere al business-ului, dorim sa dezvoltăm mai mult partea de circuite. Până acum, obişnuiam să organizăm doar circuite private de 1-2-3 familii, dar acum punem la punct pentru sezonul de toamnă-iarnă circuite de grup. Pe lângă circuite, dorim să dezvoltăm şi mai mult partea de business travel/corporate, domeniu în care avem cea mai mare creştere în ultimii ani. Acest segment se apropie de aproape 50% din cifra noastră de afaceri şi cred că până anul viitor sa crească undeva la 60%”, a precizat Dragoş.
Acesta consideră că tocmai seriozitatea şi disponibilitatea diferenţiază „Călătoreşte cu Dragoş” de alţi actori de pe piaţă. „Noi suntem disponibili non stop pentru clienţii noştri fideli şi mai ales pentru clienţii corporate. Pe lângă asta, implicarea în găsirea celor mai bune variante pentru călătoriile clienţilor noştri, lucru care duce la fidelizarea clienţilor”, a menţionat braşoveanul.

Ce destinaţii preferă braşovenii
Destinaţiile pe care le preferă braşoveni sunt în funcţie de sezon, oferta agenţiei fiind variată, de la vacanţe exotice, de schi, circuite, safari şi nu numai. „De exemplu, vara cred că destinaţiile cele mai căutate sunt Grecia şi Turcia. Iarna, pentru schi, se cere Austria şi Bulgaria, iar pentru plajă, Dubai, Maldive, Thailanda sau altele”, a spus Dragoş.

O ofertă prea bună pentru a fi adevărată poate fi din start o capcană
Acesta are şi câteva sfaturi pentru cei care vor să îşi aleagă concediul mult visat şi să nu aibă partea de fel de fel de surprize, nu tocmai plăcute. Acesta a subliniat faptul că review-urile online sunt orientative, nefiind neapărat reale sau justificate unele păreri, fie ele pozitive sau negative de aceea cel mai bine este să se discute în prealabil cu un agent de turism. „Pentru o vacanţă perfectă nu ar trebui sa se facă blocaje la un anumit buget. De multe ori, o diferenţă foarte mică peste bugetul propus iniţial poate schimba categoric experienţa unei vacanţe. Plecând de la un simplu bilet de avion, la cazare, la autocarul sau maşina cu care se face transferul, etc. Sunt multe aspecte care de care trebuie ţinut cont, pentru ca o vacanţă să fie perfectă, dar aşa cum spuneam, o discuţie cu un agent de turism cu experienţă nu poate să fie decât un mare avantaj. Pentru noi, cele mai frumoase experienţe sunt atunci când ni se întorc turiştii din concediu şi ne povestesc entuziasmaţi de vacanţele pe care le-au avut”, a menţionat Dragoş Verşanu.
De cealaltă parte, pentru a nu cădea în plasa celor care vând iluzii, Dragoş spune că o ofertă prea bună pentru a fi adevărată poate fi din start o capcană. „De obicei, în 99% din cazuri nu pot fi diferenţe mai mari de 2-7% între aceeaşi ofertă (aceeaşi dată de plecare, acelaşi orar de zbor, acelaşi hotel). Daca sunt diferenţe majore, este posibil ca oferta să nu fie reală”, a subliniat proprietarul „Călătoreşte cu Dragoş”.
Pandemia de COVID, care a fost o grea lovitură pentru sectorul turistic, a adus o mare impredictibilitate în domeniu şi în anii de după, însă începe să se observe o creştere a numărului de sejururi, după cum au remarcat reprezentanţii agenţiei. „Până în 2022, totul a fost impredictibil, au fost foarte multe destinaţii greu accesibile şi trebuiau îndeplinite multe condiţii de călătorie legate de pandemia COVID. Acum, putem spune că numărul vacanţelor rezervate a crescut şi nu se simte nici o criză în acest domeniu de activitate. Legat de buget, într-adevăr turiştii caută mult mai atent oferte şi tarife cât mai bune”, a conchis antreprenorul braşovean. (BizBraşov.ro)

+5 -2

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie