Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 02:31

Cum poţi renunţa la maşina personală pentru deplasarea la serviciu

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 29 iulie 2014

Companiile şi instituţiile din Braşov, invitate să participe la un proiect unic de mobilitate urbană, ce îşi propune să reducă traficul din orele de vârf cu 20% în oraş.

Cum poţi renunţa la maşina personală pentru deplasarea la serviciu
 
Mersul pe jos, transportul în comun, bicicleta şi chiar „car sharing”-ul, adică împărţirea costurilor de transport între colegi sau vecini pentru deplasarea la serviciu cu o singură maşină în loc de trei sau patru sunt numai câteva dintre mijloacele de deplasare promovate în cadrul unui proiect ce îşi propune să îi încurajeze pe angajatori să îi determine pe angajaţii din diverse companii sau instituţii să renunţe la maşina personală pentru a veni la serviciu. Proiectul, care a fost deja testat în Olanda, a fost lansat de Agenţia pentru Managementul Energiei şi Protecţia Mediului Braşov (ABMEE), în parteneriat cu organizaţii similare din Olanda, Belgia, Bulgaria, Marea Britanie şi Portugalia şi cofinanţat de Uniunea Europeană, prin programul Intelligent Energy Europe. Acest proiect îşi propune să reducă traficul din orele de vârf cu 20% în oraşele participante şi să ne ajute să utilizăm un mod mai sustenabil şi mai sănătos de a călători în interiorul oraşului. 
 
Intri în competiţia mobilităţii
„Proiectul se desfăşoară prin intermediul unei aplicaţii care ajută utilizatorul să contorizeze traseul parcurs zilnic, mijlocul de transport utilizat, emisiile de CO2 economisite, caloriile arse, comparaţia cu alţi utilizatori din echipă sau din competiţie şi alţi parametri de acest fel, totul fiind prezentat sub forma unui joc amuzant în care angajaţii sunt angrenaţi într-un  concurs desfăşurat de compania sau instituţia la care lucrează. Datele rezultate vor fi utile nu numai pentru a oferi companiilor sau instituţiilor publice şi angajaţilor acestora un mod mai eficient de a ajunge la serviciu, ci şi pentru dezvoltarea planului de mobilitate al municipiului Braşov şi Zonei Metropolitane, proiect important în contextul pregătirii pentru perioada de finanţare 2014 – 2020. Deocamdată, proiectul este unicat în România, însă intenţionăm să-l extindem şi în Bucureşti şi alte oraşe din ţară”, a explicat directorul ABMEE, Camelia Raţă.
 
Nu se plăteşte nici un leu
Aplicaţia este deja disponibilă on-line, la adresa www.f5to4.ro şi vine din titulatura în limba engleză, însemnând „de la 5 la 4”, ţelul inventatorilor ei fiind de a reduce de la 5 la cel puţin 4 zilele din săptămână în care angajatul vine la serviciu cu maşina personală. ABMEE aşteaptă companiile sau instituţiile publice interesate să completeze formularul de înscriere, urmând ca apoi să fie contactate de reprezentanţii asociaţiei pentru a pune la punct o strategie potrivită nevoilor fiecărei companii sau instituţii. În final, fiecare angajat pe care compania sau instituţia îl doreşte implicat va primi acces în sistem şi va participa efectiv la competiţie. „Aplicaţia se adresează de fapt angajatorilor care doresc să-şi implice angajaţii într-o competiţie distractivă, dar care are o componentă serioasă: angajamentul faţă de sănătatea şi bunăstarea personalului şi faţă de protecţia mediului”, a mai spus Camelia Raţă. Costurile participării la cest proiect pentru firme sunt zero. 
Proiectul se numeşte „Promovarea mobilităţii inteligente printre angajaţi” – MOBI, se desfăşoară în perioada martie 2013 - martie 2016 şi, la nivel european, este finanţat cu aproximativ 1 milion de euro. În România, proiectul beneficiază de o finanţare de 45.000 de euro. Costurile de finanţare sunt suportate 75% de Comisia Europeană şi 25% de parteneri, în cazul României, de ABMEE.
 
Foto: Andrei Paul
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie