Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 07:05

Cum pot fi cuminţiţi şoferii tineri teribilişti

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 23 martie 2015

De la şcoli de şoferi mai profesioniste, la prezentarea unor accidente grave la orele de curs pentru obţinerea carnetului de conducere, sunt câteva dintre soluţiile care ar putea să îi facă pe tineri să se gândească de două ori, înainte să apese mai tare pedala de acceleraţie.

Cum pot fi cuminţiţi şoferii tineri teribilişti
Statistici negre prezentate, la finele săptămânii trecute la Braşov, la un seminar organizat în cadrul unei campanii naţionale pentru securitate şi siguranţă rutieră. Astfel, şoferii tineri, cu vârste între 18 şi 30 de ani au pe conştiinţă peste 60.000 de victime din accidentele rutiere de după 1989 şi până în prezent. Practic, unul din trei şoferi tineri sunt autorii unor accidente cu victime rănite foarte grav sau care au decedat. Coordonatorul proiectului, gen. (r) Virgil Voichină, crede că o soluţie este mai multă pregătire în şcolile de şoferi, „care trebuie să fie profesioniste”. „Şcoala de şoferi trebuie privită altfel: nu trebuie să fie o afacere prin care se creează şoferi. Iar aici se ajunge pentru că familia nu se implică, învăţământul este o altă problemă. Educaţia nu este pusă la locul ei, prevenţia la fel, iar impunerea legii nu este suficientă. Ceea ce există acum la şcolile de şoferi ca programă, este suficient, dar trebuie mai multă exigenţă, atât la şcoala de şoferi, cât şi la examen. Pentru că nu este un examen pentru obţinerea permisului de conducere, ci un examen pentru viaţă, a lui ca şofer, dar şi a celorlalţi pe care îi întâlneşte pe stradă. Dincolo de statistici, sunt drame, tragedii, oameni schilodiţi pentru tot restul vieţii”, a explicat Voichină. 
Soluţii pentru a preveni numărul de accidente provocate de şoferii tineri ar fi, de exemplu, ca şoferul începător, după ce şi-a luat permisul, să meargă la drum însoţit de unul cu experienţă, pentru o perioadă de la două  luni la un an, după cum a declarat Vasile Comiati, vicepreşedinte al Asociaţiei Române pentru Securitate şi Sănătate în Muncă. El mai spune că nici numărul de ore de conducere în timpul şcolii nu este suficient, iar în legislaţie să existe o obligativitate pentru firmele de transportatori să angajeze şoferi tineri care au un număr minim de ani de experienţă. „Nu se poate să-i dai un TIR pe mână la două luni după ce şi-a luat permisul şi să-i dai drumul pe stradă”
 
Accidentele cu descarcerare, „materie de studiu”
O iniţiativă care poate părea violentă vine din parte şefului Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Braşov, col. Stelian Rechiţean. „În perioada 2010-2014, la Braşov, am fost solicitaţi să intervenim la 3.907 accidente, dintre care 186 cu descarcerare. Nu numărul acestora este o problemă. Suntem pregătiţi în orice moment să intervenim. Dar cred că ar fi utile să fie popularizate fragmente din intervenţiile noastre, să-i sensibilizăm pe cursanţi, să înţeleagă la ce pericole se expun şi ne expun dacă ajunşi la volan nu respectă regulile de circulaţie. Aş propune ca la orele de curs să se pună accent pe orele momentele de descarcerare. Sunt momente în care nici tu, ca profesionist, nu poţi să rămâi «de piatră». Să vezi şi să auzi reacţiile rudelor celor pe care îi scoţi dintre resturile maşinilor şi să îţi păstrezi cumpătul să faci şi acţionezi rapid şi corect pentru a salva o victimă. Oricât de tare ai fi, nu ai cum să nu fii impresionat când cineva, care îşi dă seama sau crede că nu mai are multe clipe de trăit, te roagă ce să îi spui soţiei sau să transmiţi ultimele gânduri familiei”, şi-a prezentat punctul de vedere col. Rechiţean.
 
E nevoie şi de protejarea pietonilor
Prezent la eveniment, prefectul Mihai Mohaci s-a arătat nemulţumit de faptul că primăriile de municipiu şi oraş nu iau măsuri şi pentru protejarea pietonilor, ci au în vedere doar fluidizarea traficului auto. „La această oră, trecerea de pietoni nu este a pietonilor decât după ce trec toate maşinile. Trebuie dezvoltate politici publice care să aibă în vedere şi siguranţa pietonilor, prin construirea de pasaje supra şi subterane, opritoarele dinaintea trecerilor de pietoni. Trebuie o mai mare duritate a actului de control, pentru că astfel sunt protejaţi şi şoferii predispuşi să calce pedala de acceleraţie, şi pietonii”, a punctat Mohaci. Campania lansată vinerea trecută la Braşov se va desfăşura la nivel naţional, urmând ca, în toamnă, la Bucureşti, să se tragă concluziile şi să se vină cu propuneri legislative pentru a diminua aceste statistici negre.
+1 -0

Comentarii

Bogdan

2015-03-23 23:29:42


Acum se văd efectele eliminării semafoarelor. Vinovat: George Scripcaru.

Giovani Luca

2015-03-23 08:46:40


O masura simpla care se aplica in Italia: un an dupa obtinerea permisului de conducere conducatorii auto nu au voie sa conduca autoturisme cu puteri mai mari de 75 cai putere. SIMPLU! Intai inveti si apoi mergi cu masini de 300 CP.

AUREL AMALINEI

2015-03-23 08:31:44


pe acesti tineri numai moartea ii mai cuminteste,cup este posibi sa ai carnet de o luna si tu sa gonesti prin oras cu 150 km /h,ori esti prost si testul pisiologic nu a fost facut cum trebuie ori ai fost drogat

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie