Curs BNR

1 EUR = 4.9490 RON

1 USD = 4.2218 RON

1 GBP = 5.7704 RON

1 XAU = 240.3568 RON

1 AED = 1.1494 RON

1 AUD = 3.0732 RON

1 BGN = 2.5304 RON

1 BRL = 0.7982 RON

1 CAD = 3.3310 RON

1 CHF = 4.5640 RON

1 CNY = 0.6541 RON

1 CZK = 0.1953 RON

1 DKK = 0.6655 RON

1 EGP = 0.2687 RON

1 HUF = 1.3938 RON

1 INR = 0.0573 RON

1 JPY = 3.8391 RON

1 KRW = 0.3603 RON

1 MDL = 0.2383 RON

1 MXN = 0.2109 RON

1 NOK = 0.4907 RON

1 NZD = 2.9764 RON

1 PLN = 1.0756 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0581 RON

1 SEK = 0.4886 RON

1 TRY = 0.4882 RON

1 UAH = 0.1589 RON

1 XDR = 5.9914 RON

1 ZAR = 0.2888 RON

Editia 7545 - 24 sep 08:50

Cum arată turnul din care va fi dirijat traficul aerian de pe Aeroportul Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 10 sepembrie 2021

Pentru „acomodare”, controlorii de trafic vor fi instruiţi suplimentar

Cum arată turnul din care va fi dirijat traficul aerian de pe Aeroportul Braşov

După ce specialiştii de la Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA RA au stabilit că traficul aerian de la Aeroportul Internaţional Braşov va fi dirijat de la Centrul de Dirijare Zonal din Arad, specialiştii acestei instituţii, împreună cu cei de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) şi cu cei de la Consiliului Judeţean (CJ) Braşov au început pregătirile pentru asigurarea infrastructurii şi a serviciilor de navigaţie aeriană. Una dintre măsurile stabilite de reprezentanţii celor trei instituţii a fost constituirea unui Comitet de Coordonare a pregătirii infrastructurii şi furnizării serviciilor de navigaţie aeriană pentru Aeroportul Internaţional Braşov, iar ieri s-a desfăşurat cea de-a treia şedinţă a acestei structuri.  Întâlnirea de lucru a fost la Arad, unde preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, dar şi directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport, din cadrul CJ Braşov, Alexandru Anghel, au vizitat Centrul de Dirijare Zonal din Arad.
„Am văzut sala mare şi am avut ocazia să observăm modul cum se face dirijarea traficului. Am văzut camera tehnică pentru verificarea funcţionării echipamentelor de radionavigaţie, de aici urmând să fie supervizate şi echipamentele pe care le vom avea la Aeroportul Braşov. De asemenea, am vizitat camera simulatorului, unde se va configura Aeroportul Braşov şi se vor face simulări privind dirijarea de la distanţă a zborurilor. Nu în ultimul rând, am avut discuţii despre personalul de specialitate care va asigura serviciile de navigaţie la Braşov, respectiv tipurile de posturi necesare şi etapele de instruire pe care viitorii angajaţi trebuie să le parcurgă. Controlorii de trafic vor lucra de la Arad, însă vor avea nevoie de o instruire suplimentară pentru dirijarea de la distanţă, iar angajaţii specializaţi în protecţia navigaţiei aeriene şi în meteorologie vor lucra în cadrul Aeroportului Internaţional Braşov”, a declarat preşedintele CJ Braşov, Adrian Veştea.

Calendar de activităţi, propus de ROMATSA
Pe de altă parte, în timpul şedinţei ce s-a desfăşurat la Direcţia Serviciilor de Navigaţie Aeriană Regională Arad (DSNAR) Arad - subunitate a ROMATSA - reprezentanţii celor trei instituţii au analizat evoluţia proiectului Aeroportului Internaţional Braşov, dar au şi avut discuţii legate de serviciile de navigaţie aeriană.
Astfel, reprezentanţii Consiliului Judeţean Braşov au prezentat stadiul actual al proiectului prin prisma demersurilor privind asigurarea serviciilor de navigaţie, precum şi etapele care urmează în implementarea Aeroportului Internaţional Braşov.
„Reprezentanţii ROMATSA au venit cu o propunere de calendar de activităţi, pe marginea căruia am analizat posibile riscuri, dar şi măsurile necesare pentru diminuarea acestora, fiind detaliate anumite aspecte, acolo unde acest lucru a fost necesar. Totodată, am stabilit condiţionalităţile pentru derularea etapelor de lucru, astfel încât ele să fie conştientizate şi luate în considerare de către toţi actorii implicaţi în proiect”, a afirmat Alexandru Anghel, directorul Direcţiei Implementare Aeroport.
Totodată, conducerea ROMATSA a reafirmat continuarea colaborării cu Consiliul Judeţean Braşov în privinţa asistenţei tehnice pentru procedurile de achiziţii publice aflate în derulare.
„ROMATSA va continua să ne asigure consultanţă în formularea răspunsurilor la clarificările cerute de operatorii economici interesaţi de achiziţia serviciilor de navigaţie aeriană, iar după încheierea etapei de depunere a ofertelor, în evaluarea din punct de vedere tehnic a documentaţiilor depuse”, a afirmat şi preşedintele CJ Braşov, Adrian Veştea.
În acest context, şeful Executivului judeţean a comunicat stadiul celor două achiziţii care se desfăşoară în prezent pentru asigurarea serviciilor de navigaţie aeriană, mai exact: proiectare proceduri de zbor instrumentale şi spaţiu aerian, respectiv realizarea infrastructurii fizice şi dotarea acestei cu echipamente specifice (clădire de contingenţă şi echipamente de radionavigaţie).
La şedinţa din Arad, din partea ROMATSA au participat directorul general Adrian Cojoc, directorul Departamentului Tehnic Dezvoltare, Valentin Cimpuieru, directorul Departamentului Operaţional, Valeriu Florea, şi directorul DSNAR Arad, Florin Manta.  Autoritatea Aeronautică Civilă Română a fost reprezentată de directorul general, Nicolae Stoica, de preşedintele Consiliului de Administraţie, Lucian Pîntea, şi de trei inspectori de specialitate din Direcţia Navigaţie Aeriană.




 

Comentarii

'Observator'

2021-09-10 13:35:29


'Mi se pare mie sau e cineva in poza care se uita ca si curca-n lemne ??? ????????????'

'Observator'

2021-09-10 10:38:25


'E nostim cum acesti politruci nu pot renunta nicicum la limbajul de lemn ; un comunicat vag si evaziv din care aflam ca se va stabili un calendar de activitati si ca ROMATSA va acorda asistenta tehnica la implementarea acestui turn de control virtual ; daca ar exista transparenta cu adevarat ni s-ar spune cind vor fi elaborate procedurile de zbor,cind va fi achizitionat si montat echipamentul pentru turnul de control ,cit vor dura testele ; dar se pare ca in acest moment nici reprezentantii CJBv nu stiu aceste lucruri ; de exemplu,la London City Airport,cel mai mic aeroport din Londra si care functioneaza intre orele 7-22 a fost implementat un asemenea turn virtual in primavara anului 2020 ; numai testele pentru punere in functiune au durat 6 luni !\nIn alta ordine de idei ,nu putem vorbi de functionarea turnului virtual atata timp cat nu este finalizata cladirea energetica,care este unul din cele 7 obiective pe care le realizeaza acum firma BogArt ,dupa ce firma Constructii Sibiu nu a realizat cele 9 obiective asumate ; de mentionat ca pentru numai 7 obiective in loc de 9 firma BogArt incaseaza cu aproximativ 3,25 milioane Lei mai mult ! de altfel tot firma BogArt a realizat si terminalul care nu poate fi receptionat si achitat constructorului pana nu se finalizeaza cladirea energetica ; dar straine coincidenta,tot firma BigArt lucreaza acum si la cladirea energetica ; de asemenea,nu mai stim nimic de finalizarea benzilor pistei si a balizajului,contract derulat de firma Electrogrup cluj,care ar fi trebuit sa termine lucrarile la 31.12.2020 ; dar si in acest caz ,chiar daca ar fi finalizat,balizajul nu poate fi pus in functiune si nu poate fi receptionat pana cand nu se finalizeaza cladirea energetica ; cred ca acestea sint problemele reale si concrete la care ar trebui sa ne ofere raspunsuri clare reprezentantii Consiliului Judetean Brasov !'

'Ariana'

2021-09-10 07:16:42


'Cu siguranta aeroportul Brasov va trebui extins (dacă va avea destinatii cautate sau solicitate de pasageri),si in timp vom avea si turnul nostru de control.Sper ca anul viitor sa participăm la inaugurarea acestui obiectiv atât de dorit.Succes si spor maxim!'

'Rammstein'

2021-09-10 04:56:56


'Chiar ma gândeam ce mai e nou pe frontul de vest!..sau est..,!!.dar uite că iar o dăm după cireș, nu se lasă bădia Veștea nici mort cu aeroportul virtual..dăi înainte..\n'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional