Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8168 - 23 apr 09:13

Cuc voia să se convingă cu ai săi ochi că se lucrează şi noaptea la o autostradă

Autor: Petra VÂRLAN

Publicat la 05 sepembrie 2019

La urma vizitei de la Râşnov s-a declarat mulţumit: „Autostrada, uşor-uşor se naşte”

Cuc voia să se convingă cu ai săi ochi că se lucrează şi noaptea la o autostradă

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a aflat, din nou, într-o vizită nocturnă, pe „autostrada” Predeal-Cristian, marţi, la capătul căreia s-a declarant mulţumit de ritmul în care se lucrează aici. O vizită nocturnă în care, susţinea el, a venit să se convingă că se „lucrează şi noaptea”, aşa cum i s-a transmis din teritoriu.
„Am venit să mă conving dacă ce mi se spune din teritoriu e adevărat (…) Am anunţat pe la ora 16.00, vă daţi seama că nu se puteau mobiliza să vină cu utilaje să lucreze (…) Asta este diferenţa între constructorii serioşi şi neserioşi. Sunt mulţi care au spus care vor recupera decalajele, că vor munci, dar în momentul de faţă sunt câţiva constructori care lucrează noaptea. (…) Este foarte clar că dacă vrei să termini o lucrare, într-un fel te mişti dacă lucrezi 8-10 ore pe zi, şi altfel dacă lucrezi în permanenţă, şi ziua, şi noaptea. Aici, cu siguranţă, vom vedea rezultatele. Am văzut că s-au făcut progrese semnificative, văd că se lucrează, se aşterne deja terasamentul autostrăzii, deci, autostrada, uşor-uşor se naşte şi sperăm să o finalizeze cât mai repede, aşa cum, de altfel, şi-au asumat constructori, români, de altfel”, a afirmat demnitarul, marţi, la ora 20.30, după ce şi-a încheiat vizita pe teren.



Români de lăudat
Acesta a mai spus că nu are ce să reproşeze constructorului român. „Ăsta ar trebui să fie un lucru care să ne bucure pe noi, că avem firme serioase, româneşti, care muncesc. Uşor, uşor, trebuie să lăsăm aceste firme româneşti să înceapă să lucreze cât mai mult la autostrăzile din România. În fond şi la urma urmei, ce se întâmplă? Vin anumiţi constructori cu experienţă de afară, care după aceea subcontractează tot la firmele din România, deci indirect tot firmele din România construiesc autostrăzi. De ce nu ar construi ele de la bun început?”, a declarat Răzvan Cuc.



Inaugurarea din 2019 se „mută” în 2020
Ministrul s-a arătat de această dată mai temperat în optimism în ceea ce priveşte termenul de finalizare a lucrărilor. Dacă în primăvară avansa sfârşitul acestui an, acum a susţinut că speră ca lucrările să se încheie înainte de termenul dat de constructor. „Nu vreau să îi dau eu un termen constructorului, dar el şi-a asumat că va finaliza înainte de termen”. După care a revenit şi a spus că e posibil ca aceasta să fie dată traficului în noiembrie 2020.

„Schimbul 3” din cauza ploilor
Conform constructorului, lucrările sunt în grafic iar schimbul de noapte a fost introdus după ce se acumulaseră o serie de întârzieri faţă de grafic, din cauza lunilor ploioase. „Am avut câteva întârzieri din cauza vremii. Lunile mai, iunie şi iulie au fost foarte ploioase. Acum avem un utilaj care să ne permită să lucrăm şi pe o vreme mai puţin favorabilă. Din fericire, în ultimele trei-patru săptămâni, vremea s-a îmbunătăţit şi putem merge într-un ritm mai alert. Noi ne-am propus să terminăm lucrările la acest sector înainte de iarna anului viitor”, a declarat reprezentantul Alpenside, George Mantaş.



700 de metri neautorizaţi
Pe de altă parte, ministrul nu a venit cu nici o noutate în ceea ce priveşte autorizarea unui segment de 700 de metri. Practic, el a reamintit că pentru acest sector va fi emisă autorizaţia şi a precizat că, până atunci, constructorul are front de lucru.
Constructor aici este Asocierea SC Alpenside SRL – SC Specialist Consulting SRL. Potrivit contractului semnat în anul 2017, durata de contractului este de 24 luni. Ordinul de începere a serviciilor de proiectare a fost emis în 11 aprilie 2018, însă constructorul nu respectat cele 6 luni, documentaţia tehnică depusă de acesta la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere fiind respinsă de câteva ori, pentru că nu cuprindea toate detaliile tehnice. Oficial, lucrările ar trebui să fie gata în luna noiembrie a anului 2020.
Acest segment va avea o lungime de 10 km, din care 6,3 km în regim de autostradă şi 3,7 km la profil de drum naţional cu 4 benzi, separate pe zona mediană. Segmentul porneşte de lângă Cristian şi se opreşte lângă Râşnov.

 

+2 -1

Comentarii

rammstein

2019-09-05 07:47:26


mai lucrau si dupa ce-a plecat cucul???>>>......poate cand va veni la primavara.....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie