Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 03:48

Cu trenul de la Braşov - Sighişoara: de la 1,5 ore în 1970 la 3 ore în 2021

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 28 octombrie 2021

Putem spera că în câţiva ani cel mai rapid tren să facă 70 – 80 de minute

Cu trenul de la Braşov - Sighişoara: de la 1,5 ore în 1970 la 3 ore în 2021

Pe cele mai mari şantiere feroviare din ţară lucrările sunt în diverse stadii: pe unele aproape s-au terminat şi se ating chiar şi viteze de 140 km/h, în timp ce pe altele lucrările sunt abia la început şi media este sub 45 km/h.
Când este vorba de modernizat căi ferate, România se mişcă greu şi trec mulţi ani până când în Mersul Trenurilor chiar se vede o schimbare. În comparaţie cu 1995, trenurile circulă cu viteze medii mai mici pe şapte dintre cele opt magistrale, singura excepţie fiind Bucureşti - Constanţa.

Braşov – Sighişoara, 128 km
Pe Braşov – Sighişoara lucrările au început acum un an şi câteva luni şi vor mai dura câţiva ani. În 2022 cel mai rapid tren va face 3 ore şi 5 minute pe 128 km, iar trenurile care vor opri în 2 -3 gări fac cu 7 -15 minute mai mult. Timpii au crescut cu mai mult de o oră faţă de anii 2000.
Pentru porţiuni extrem de scurte vitezele se vor apropia de 100 km, dar în cea mai mare parte a călătoriei viteza va fi pe la 40 km/h şi trenurile Regio pot face 4 ore.
Traseul dintre Braşov şi Sighişoara, neschimbat de 145 de ani, este sinuos şi sunt multe curbe ce fac ca viteza să fie redusă. În plus, fiindcă nu s-au alocat bani de investiţii în ultimul deceniu, trenurile merg tot mai încet. Reabilitarea va scurta traseul cu 17 km şi va adăuga şi câteva tunele noi.
Cea mai complicată secţiune, dar şi cea mai costisitoare, este cea dintre Apaţa şi Caţa, costurile pentru 28 km urmând să fie de peste 600 milioane euro din cauză că traseul va fi modificat puternic. Astfel, acum sunt 43 de km între cele două localităţi din cauza traseului sinuos, iar după modernizare linia va avea doar 28 km.

Se elimină o buclă pe care se pierde timpul
Mai exact, secţiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată din Ardeal, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apaţa – Ormeniş – Augustin – Racoş. Astfel, după staţia Apaţa, traseul căii ferate “coteşte” spre vest prin tunelul Ormeniş, evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după staţia Racoş, nu va mai face un “ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.
Proiectul prevede realizarea a trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă: tunel Homorod – 5 km, tunel Mureni – 700 metri. Între Apaţa şi Caţa trenurile fac acum aproximativ 60-65 minute.

Braşov – Sighişoara, 128 km, cât făcea cel mai rapid tren de-a lungul timpului
1970: 1 oră şi 37 minute
1989: 1 oră şi 36 minute
1998: 1 oră şi 35 minute
2005: 1 oră şi 43 minute
2010: 1 oră şi 53 minute
2014: 2 ore şi 24 minute
2021: 2 ore şi 57 minute
2022: 3 ore şi 5 minute
Putem spera că în câţiva ani cel mai rapid tren să facă 70 – 80 de minute

+0 -2

Comentarii

'Lazar'

2021-10-28 09:32:05


'De precizat ca trenurile din 1970 erau tractate de locomotive cu aburi si faceau din Bucuresti pana la Satu Mare 11 ore 5o de minute acum fac 17 ore.'

'Barbu Gh.'

2021-10-28 07:59:53


'Eeee.... „România lucrului bine făcut”, nu-i așa? Și nu putem remarca: 600 milioane de euro/28 km!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie