Curs BNR

1 EUR = 4.9771 RON

1 USD = 4.5290 RON

1 GBP = 5.9304 RON

1 XAU = 384.5900 RON

1 AED = 1.2330 RON

1 AUD = 3.0466 RON

1 BGN = 2.5447 RON

1 BRL = 0.8238 RON

1 CAD = 3.3199 RON

1 CHF = 5.2985 RON

1 CNY = 0.6421 RON

1 CZK = 0.1966 RON

1 DKK = 0.6674 RON

1 EGP = 0.0934 RON

1 HUF = 1.2415 RON

1 INR = 0.0539 RON

1 JPY = 3.0636 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2587 RON

1 MXN = 0.2346 RON

1 NOK = 0.4251 RON

1 NZD = 2.7708 RON

1 PLN = 1.1541 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0470 RON

1 SEK = 0.4380 RON

1 TRY = 0.1320 RON

1 UAH = 0.1100 RON

1 XDR = 6.0763 RON

1 ZAR = 0.2593 RON

Editia 8280 - 09 oct 12:44

Cu trenul, Braşov - Sighişoara: 128 km, în 4 ore. În 1939, făceai 2 ore cu locomotiva cu aburi!

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 20 octombrie 2023

Cu trenul, Braşov - Sighişoara: 128 km, în 4 ore. În 1939, făceai 2 ore cu locomotiva cu aburi!

Infrastructura CFR pe magistrala Braşov - Sighişoara este un dezastru. Se lucrează la o linie nouă, dar greu: 17,5 %, în trei ani, pe lotul Apaţa-Caţa. Până va fi gata, trenul parcurge 128 km în peste 4 ore. În 1930, distanţa era făcută în 2h30 cu locomotiva cu aburi.
„Dezastrul infrastructurii CFR, ale cărei cauze le cunoaştem, pe magistrala Braşov - Sighişoara: 128 km în 4 ore şi 10 minute: 8.55-13.05 cu tren IR 12735 Bucureşti Nord - Cluj-Napoca. E adevărat că se lucrează la un fir nou, paralel cu linia de tranzit actuală, de aceea nu pot decât să sper că se va finaliza şi acest şantier!
P.S. E o mare durere pentru mine fiindcă străbunicul şi bunicul au fost o viaţă întreagă cfrişti, primul funcţionar, al doilea mecanic de locomotivă, datorită apartenenţei la această mare familie a CFR-ului având şansa de a fugi, în martie 1944, din Cernăuţi spre care se apropiau tancurile sovietice şi astfel să se refugieze în interiorul ţării şi să-şi pună familia la adăpost cânştigându-şi o viaţă pâinea, mai neagră ori mai albă, câştigată cu sudoare în sânul a ceea ce ei numeau cu nedisimulată mândrie «a doua armată a ţării»: Căile Ferate Române"
, a postat Mircea Gheorghe Abrudan, cercetător la Institutul de Istorie „George Bariţiu” al Academiei Române, pe pagina sa de Facebook,  alături de un filmuleţ în care se observă cum „zboară” trenul între Braşov şi Sighişoara.
În luna iunie 2023, s-au împlinit 150 de ani de când primul tren a intrat în gara din Braşov din direcţia Sighişoara (1 iunie 1873), de pe traseul numit de presa vremii „Drumulu de feru unguresc orientalu”.  Şase ore făceau trenurile acum 150 de ani pe cei 128 km. Apoi, în 1929, cel mai rapid tren era deja mai iute decât în prezent, făcând 2 ore şi 28 minute. Iar în 1939, un tren rapid parcurgea cei 128 km dintre Braşov şi Sighişoara în sub 2 ore. Făcea o oră şi 55 de minute.
Din anii 1970 până în 1998, cele mai rapide trenuri făceau 95-100 de minute, iar în 1998 trenurile Expres şi IC făceau doar o oră şi 35 de minute.
Fără investiţii, apoi, magistrala s-a deteriorat. După 2010, timpii au crescut accelerat şi drumul nu a mai putut fi parcurs în sub două ore.
Toate trenurile care circulă între Braşov şi Sighişoara fac în momentul de faţă mai mult de 3 ore pe cei 128 km, iar unele chiar şi peste patru ore.
Modernizarea magistralei de cale ferată Braşov – Sighişoara (cea mai mare investiţie în execuţie a CFR Infrastructură, contractele semnate fiind de aproape 6 miliarde lei) a intrat în vara anului 2023 cu un progres de sub 20% pe cele trei loturi cu o lungime totală de 112 kilometri, deşi lucrările ar trebui să se încheie în aprilie respectiv noiembrie 2024, conform termenelor din contracte.

+1 -3

Comentarii

'Irina'

2023-10-20 09:10:26


'Deteriorarea a inceput de cand armata, soldații, nu mai lucrează gratis pentru CFR! Nu numai asta. Purtătorii de chipiu nici măcar să dea cu var niște dungi, în gările pe unde trec 4 trenuri pe zi, nu sunt în stare ! Dar la grevă sunt buni pe spatele nostru.'

'Victor brasoveanul'

2023-10-20 07:22:56


' Parca avem un mega-ministru al transporturilor, nu? Ce zice acesta, sau are doar iesiri pe sticla cu niste discursuri si cuvantari in zeflemea si cu grimase de mega-mistocar?'

'cristian'

2023-10-20 06:16:58


'Una peste alta se vor pierde si fondurile europene de circa 300 milioane euro,Cfr infrastructura NOI CU DRAG MUNCIM si LENEVIM.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional