Rebranduirea e promisă de Asociaţia de Turism Poiana Braşov, înfiinţată în acest an „pentru a reprezenta interesele investitorilor din staţiune”
Aproape 5.000 de turişti se vor caza în Poiana Braşov de Revelion, gradul de ocupare al staţiunii urmând să fie de 95%, au anunţat reprezentanţii Asociaţiei de Turism Poiana Braşov, înfiinţată în acest an „pentru a reprezenta interesele investitorilor din staţiune”. De asemenea, aceştia au mai anunţat că gradul de ocupare al staţiunii de Crăciun este de 70%, chiar dacă în această perioadă vremea nu este prielnică schiatului. „Noi ne uităm pe prognoze în fiecare zi şi acestea nu ne sunt deloc favorabile, o răcire a vremii fiind prognozată pentru peste câteva săptămâni”, a explicat Marius Mihulin, directorul general al Asociaţiei.
Asociaţia pregăteşte lansarea portalului poianabrasov.travel, site-ul urmând să cuprindă informaţii despre situaţia pârtiilor din staţiune, despre evenimentele organizate, despre posibilităţile de agrement, dar şi despre gradul de ocupare al hotelurilor. „Am investit 4.000 de euro în acest portal şi suntem încrezători că vom reuşi să schimbăm imaginea staţiunii de loc adresat doar persoanelor cu bani”, au mai spus reprezentanţii asociaţiei.
1.800 de euro, pachetul de Revelion la Hotelul Sport
Cele mai scumpe revelioane din ţară se fac în Poiana Braşov, iar hotelul Sport, al lui George Copos, este cap de listă, cu un pachet mediu de 1.800 de euro plătiţi pe familie pentru patru nopţi. Tot în zonă, camerele de la hotelurile Aurelius sau Piatra Mare s-au vândut, în medie, cu 1.200 de euro. La Internaţional, în Sinaia, pachetul de patru nopţi de Revelion a costat 1.300 de euro, tot atât cât la Orizont, în Predeal.
Pachete de 1.000 de euro şi peste au scos la bătaie şi unele hoteluri de patru şi cinci stele din Bran, Păltiniş, Sighisoara, Covasna, Sovata, Maramureş şi Bucovina. Agenţii de turism au constatat că există o categorie de români cu bani care vor neapărat aceste hoteluri scumpe. „Pur şi simplu se simt bine acolo şi merg an de an cu prietenii”, spune Aurelian Marin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism. El a arătat că în alte ţări nu se pune atâta preţ pe Revelion, una dintre cele mai importante nopţi din an pentru români, când oamenii vor să se distreze până dimineaţa. Deşi camerele scumpe, de peste 1.000 de euro, s-au vândut primele, iar cererea depăşeşte încă oferta, în această iarnă nu au mai fost la fel de căutate ca în anii trecuţi. „Nu mai e atâta bătaie pe ele. Speriaţi de controalele ANAF din ultimul an, unii ezită să-şi mai etaleze bogăţia”, crede Dragoş Răducan, prim-vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc. În afara oamenilor de afaceri, cei care îşi permit să plătească astfel de sume pentru patru nopţi de cazare în ţară şi care nu sunt atât de speriaţi de Fisc sunt fie top şi middle management în diverse companii, în general multinaţionale, fie români emigraţi în urmă cu mulţi ani, care şi-au făcut un obicei din a reveni de Revelion pe plaiurile natale.
Aro Palace – pachet de 1.000 de euro
Cu preţuri care se apropie de 1.000 de euro de familie pentru cinci nopţi de cazare în perioada Revelionului pentru camerele de cinci stele, hotelul Aro Palace din Braşov a vândut încă din octombrie toate aceste pachete. Majoritatea clienţilor, peste 60%, sunt aceiaşi în fiecare an: majoritatea români care trăiesc în ţară, dar şi grupuri de străini din Israel sau Canada, plecaţi de mulţi ani din România şi stabiliţi acolo. Dacă pachetele de Revelion de cinci stele s-au vândut primele, cele de trei stele - pentru că în grupul hotelier Aro sunt hoteluri de mai multe categorii - s-au dat abia în decembrie. „La hotelul Coroana din Braşov, de două stele, mai avem încă 16 camere disponibile”, spune Daniela Tibeica, directorul general al Aro Palace.
Indiferent de conjunctură şi de ceea ce se întâmplă în economie, revelioanele de exclusiviste din ţară au devenit şi mai scumpe cu fiecare an care a trecut. Cu toate că TVA a scăzut, iar vacanţele în România s-au iefinit anul acesta cu câteva procente, revelioanele de lux s-au scumpit cu peste 5%. Şi, spun hotelierii, preţurile vor creşte în continuare atâta timp cât cererea este mai mare decât oferta. „Indiferent de majorările de tarife, nu-mi fac griji că aceste hoteluri vor rămâne cu locurile nevândute”, crede Dragoş Răducan.
Adaugă un comentariu