Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 06:47

Cu POS, fără GPS: S-a aprobat noul regulament taxi pentru Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 29 iulie 2022

Preţul pentru cursele de zi se vor majora de la 2,19 lei/km la 2,90 lei/km. Taximetriştii trebuie să se pregătească pentru investiţii în „înverzirea” flotei

Cu POS, fără GPS: S-a aprobat noul regulament taxi pentru Braşov

Consilierii locali braşoveni s-au contrat o oră şi jumătate pe tema noului regulament taxi în municipiul Braşov. Discuţiile au început după ce unul dintre consilierii locali, Andrei Solomon (PNL), a propus două amendamente. El a propus ca operatorii de taximetrie să nu mai fie obligaţi să aibă un dispozitiv POS (pentru plata cu ajutorul cardului) şi sistem de monitorizare prin GPS. De asemenea, el a propus ca la data de 31 decembrie 2027, operatorii să deţină cel puţin o treime maşini electrice şi două treimi maşini cu propulsie Euro 6.
„Costul lunar pentru un dispozitiv POS şi unul GPS este de aproximativ 150 lei pe lună pentru o maşină. Aceste dotări nu se mai justifică acum, pentru că, prin intermediul dispeceratelor, maşinile sunt monitorizate prin GPS. Totodată, deja operatorii deţin echipamente ce le permit plata online. În ceea ce priveşte «înverzirea» flotei, reamintesc faptul că autorizaţiile taxi reînoiesc din cinci în cinci ani. Această procedură se va face în anul 2023, apoi în 2028. În aceste condiţii, cel mai raţional este ca această obligativitate să o introducem luând ca dată de referinţă 31 decembrie 2027. În anul 2028, când se reautorizează taxiurile, să se urmărească respectarea condiţiilor”, a declarat Solomon, care a precizat că aceste amendamente au fost propuse în urma discuţiilor cu operatorii.

Amendamentele au fost negociate
De cealaltă parte, primarul Braşovului Allen Coliban, a declarat că a fost luat în calcul anul 2025 ca referinţă pentru că, potrivit legislaţiei, pentru serviciile de taximetrie este interzisă folosirea maşinilor mai vechi de 10 ani. „Cele mai noi maşini cu motorizare Euro 4 şi Euro 5 sunt produse în anul 2015, ceea ce înseamnă că cei 10 ani se împlinesc în 2025. Atunci ei vor trebui să autorizeze noi maşini sau să renunţe la licenţe, astfel că este raţional ca atunci să se urmărească respectarea graficului de înverzire a flotei”, a declarat Coliban.
Totodată, primarul a precizat că toate prevederile regulamentului au fost agreate de taximetrişti.
De altfel, conform declaraţiei acestuia, operatorii au venit la şedinţa de plen şi au avut o discuţie cu primarul şi cu unii dintre consilierii locali, iar conform declaraţiilor edilului, au plecat, convinşi că regulamentul va trece.
Pe această temă, aleşii au discutat multe zeci de minute şi au negociat amendamentele. Într-un final au căzut de acord să fie supus aprobării un singur amendament, prin care se elimină obligativitatea ca fiecare maşină să fie dotată cu un sistem GPS. A rămas, în schimb prevederea legată de obligativitatea de a avea POS. Acest amendament a fost aprobat cu 22 de voturi pentru, dintre cele 24 exprimate.
La final, proiectul de hotărâre a trecut cu unanimitate de voturi.

Ce au acceptat consilierii locali braşoveni
Prin acest regulament Pe de altă parte, a fost aprobată şi majorarea tarifului pentru cursele de zi (între orele 6.00 şi 22.00), de la 2,19 lei la 2,90 lei/km. Acestea sunt preţuri maximale, pentru că operatorii vor avea libertatea de a stabili şi tarife mai mici, dacă doresc.
În ceea ce priveşte „înverzirea flotei”, până la finalul anului 2023, operatorii trebuie să aibă o treime din flotă formată din maşini care să aibă cel puţin norma de poluare Euro 6. La finalul anului 2024, fiecare operator trebuie să aibă minim 51% din maşini care să fie cel puţin cu norma de poluare Euro 6. La finalul anului 2025, o treime din taxiuri trebuie să fie verzi (electrice sau hibrid), iar celelalte să aibă fie cu motorizare Euro 6.

+2 -5

Comentarii

'Victor brasoveanul'

2022-07-31 08:22:12


' Nu se vorbeste nimic de tariful de noapte si nici de cel de exterior. Oare va fi un tarif unic? Daca da, atunci vor fi discutii si chiar conflicte intre taximetristi si clienti.'

'Willy'

2022-07-30 03:19:31


'Usereul nu a propus sa se faca taxi cu trotineta? '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie