Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 01:13

Costurile autostrăzilor care vor lega Braşovul de restul ţării se ridică la aproape 4 miliarde de euro

Autor:

Publicat la 28 octombrie 2014

Braşov – Sibiu, 690 de milioane de euro. Braşov – Comarnic, 1,117 miliarde de euro. Braşov -Bacău, 2,068 miliarde de euro

Costurile autostrăzilor care vor lega Braşovul de restul ţării se ridică la aproape 4 miliarde de euro

Master Planul General de Transport al României fixează printre priorităţile pe segmentul de drumuri (obiective care trebuie implementate în perioada 2014 – 2020) autostrăzile Braşov – Comarnic şi Braşov – Sibiu.
Pentru Braşov – Sibiu, o autostradă care se va întinde pe o lungime de 103 kilometri, este prevăzută o sumă de 690 de milioane de euro, în timp ce pentru tronsonul Braşov – Comarnic (54 de kilometri) este prevăzută suma de 1,117 miliarde de euro.
Ca prioritate de gradul doi, autostrada care va lega Braşovul de Bacău, un proiect care se va realiza în perioada 2021 – 2030, va costa 2,068 miliarde de euro, lungimea acesteia fiind de 158 de kilometri.
Cu doar 644 de kilometri de autostrăzi şi cu trenuri de călători care circulă în medie cu puţin peste 40 km/h, România se situează la coada Europei din perspectiva infrastructurii de transport. „România are un deficit semnificativ de infrastructură în ceea ce priveşte calitatea sa. În general, gradul de acoperire a reţelelor de transport este satisfăcător”, se arată în Master Planul General de Transport.
În acelaşi document se precizează că în România a existat un regim inadecvat de întreţinere şi reparaţii capital, în special în ceea ce priveşte reţeaua feroviară, ceea ce a condus la declinul nivelului de servicii şi al fiabilităţii, contribuind în special la reducerea volumelor de pasageri şi, într-o măsură mai mică, la reducerea volumelor de marfă.
„Această situaţie se datorează în mare parte finanţării inadecvate de-a lungul unei perioade mari de timp, dar este exacerbată de practicile de management şi operaţiuni, care afectează calea ferată, precum şi transportul rutier şi naval dar, din nou, transportul feroviar este afectat în cea mai mare măsură”, potrivit Master Planului.
Din alocările financiare certe pe care transportul rutier le va avea la dispoziţie în perioada 2014-2030, de circa 17,6 miliarde de euro, construcţia de variante de ocolire pentru oraşe precum Râmnicu Vâlcea, Sighişoara sau Focşani va dispune de 964 de milioane de euro. În acelaşi timp, pentru modernizarea drumurilor naţionale, Master Planul stabileşte o sumă mult mai mică, de 655 de milioane de euro.
Master Planul propune ca România să finalizeze până în 2030 656 de kilometri de autostrăzi, printre care Craiova-Piteşti (115 km) sau Braşov-Bacău (158 km), la care se vor adăuga 2.226 de kilometri de drumuri expres, printre care Sibiu-Piteşti (115 km) sau Bucureşti-Alexandria-Craiova (195 km). În cazul tronsonului Borş-Gilău (177 km), parte a Autostrăzii Transilvania, lucrurile nu sunt însă foarte clare. Dacă într-un document de sinteză al acestui Master Plan, precum şi în harta care arată cum va arăta reţeaua de drumuri în 2030, Borş-Gilău figurează ca autostradă, în schimb în varianta finală revizuită a Master Planului tronsonului apare ca fiind drum expres. Mai mult, din acest tronson este construit pe jumătate sectorul Borş-Suplacu de Barcău, în regim de autostradă, de către americanii de la Bechtel, cu care statul a reziliat însă contractul. În prezent, nu este clar ce se va întâmpla cu lucrările pe jumătate făcute la tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău-Borş.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie