Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 14:35

Costul finalizării lucrărilor la primul tronson de ocolitoare este estimat la peste 88 de milioane de lei

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 09 ianuarie 2014

Lucrările pe şoseaua de 7,29 km au fost finalizate în proporţie de 56% iar constructorul a primit 46 de milioane de lei pentru ceea ce a realizat, până în momentul în care a intrat în insolvenţă

Costul finalizării lucrărilor la primul tronson de ocolitoare este estimat la peste 88 de milioane de lei
Din 10 iulie 2013, primul tronson al ocolitoarei Braşovului a intrat în conservare, după ce firma care executa lucrările, Alpine Bau Gmbh a intrat în insolvenţă. Acum, Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi Naţionale (CNADNR) a relansat licitaţie pentru finalizarea lucrărilor la cei 7,2 km de drum, care ar urma să facă o legătură directă între DN 1, zona Dârste, şi DN 11, ieşirea din Braşov spre Hărman.
Valoarea lucrărilor de finalizare a şoselei a fost estimată de CNADNR la suma de 88.355.336,51 de lei şi include şi suma de 6.344.904,19 de lei fără TVA reprezentând cheltuieli diverse şi neprevăzute în procent de 10% din articolele de lucrări, excluzând valoarea aferenta articolelor generale şi a lucrărilor în regie.
 
Cât s-a cheltuit şi cât se va mai cheltui
Lucrările pe acest tronson nu au fost definitivate decât în proporţie de 56%, iar pentru ceea ce a efectuat Alpine a primit 46.088.979,13 lei fără TVA. Pentru conservarea lucrărilor efectuate se cheltuiesc 10.000 de lei lunar, bani care se duc de fapt pe paza lucrărilor pentru a evita dispariţia unor componente sau distrugerea lor, iar şefii Companiei de Drumuri vor ca din primăvară lucrările să fie reluate şi să fie finalizate în decursul acestui an. Termenul pentru finalizarea contractului va fi însă, de trei ani de la data atribuirii, potrivit anunţului de participare al CNADNR. Constructorii interesaţi de această investiţie îşi pot depune ofertele până în data de 26 februarie. Totodată, CNADNR a lansat, luna trecută, licitaţia şi pentru dublarea celui de-al doilea tronson de ocolitoare lucrările fiind estimate la 146,5 milioane lei, inclusiv TVA, iar termenul pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 5 februarie.
 
Noua şosea va scoate traficul greu de pe drumul CET-ului şi Fundătura Hărmanului 
Tronsonul porneşte din segmentul care leagă zona Dârste de intersecţia cu strada Zizinului, merge prin spatele fostei rampe de gunoi din Uzina 2, se intersectează cu DJ 103 A Braşov - Zizin, ocoleşte CET-ul, traversează zona Timiş-Triaj cu un pasaj superior şi apoi Tronsonul II din ocolitoarea municipiului Braşov, cu un pasaj peste calea ferată spre Sfântu Gheorghe şi DN 11. Practic noua şosea va scoate traficul greu de pe drumul CET-ului şi Fundătura Hărmanului, dar acest lucru presupune încă o serie lucrări complexe pentru construcţia a trei poduri, două peste Timişul Sec şi unul peste pârâul Dârbav, a două pasaje, a unui nod rutier şi a unei intersecţii de tip giraţie, de care ar urma să se ocupe o altă societate. Pe tronsonul I s-au realizat segmentele de drum dintre poduri, pe care a fost turnat şi covor asfaltic. Cel mai mult de lucru a rămas la pasajul suprateran peste DN 11 şi linia de cale ferată Braşov – Sf. Gheorghe, unde nu au fost ridicaţi decât o parte dintre piloni.
 
 
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie