Curs BNR
1 EUR = 4.9764 RON
1 USD = 4.6687 RON
1 GBP = 5.8125 RON
1 XAU = 357.7647 RON
1 AED = 1.2712 RON
1 AUD = 2.9982 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.8906 RON
1 CAD = 3.3943 RON
1 CHF = 5.1404 RON
1 CNY = 0.6447 RON
1 CZK = 0.1970 RON
1 DKK = 0.6669 RON
1 EGP = 0.0966 RON
1 HUF = 1.2610 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0228 RON
1 KRW = 0.3383 RON
1 MDL = 0.2591 RON
1 MXN = 0.2704 RON
1 NOK = 0.4231 RON
1 NZD = 2.7527 RON
1 PLN = 1.1514 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0500 RON
1 SEK = 0.4259 RON
1 TRY = 0.1438 RON
1 UAH = 0.1172 RON
1 XDR = 6.1447 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 10 aprilie 2019
Epopeea autostrăzilor care există doar pe hârtie continuă în Parlament. Comisia juridică din Camera Deputaţilor a dat avize negative, ieri, pentru proiectele referitoare la Autostrada Bucureşti-Braşov şi Autostrada Braşov-Bacău. Decizia finală va fi luată, însă, în Plen.
Preşedintele comisiei, Nicuşor Halici, a motivat decizia de ieri prin faptul că „este o chestiune exclusiv a Guvernului construirea de autostrăzi”. „Şi noi vrem construcţia de autostrăzi, dar e o diferenţă între ceea ce vrem şi ceea ce trebuie făcut. În primul rând că avizele negative sunt date pe încălcarea art. 138 din Constituţie, care spune clar că atunci când ai o iniţiativă care implică şi o sumă de bani, indiferent de cuantumul ei, trebuie indicată sursa de finanţare. Dacă mergem şi mai mult în fondul problemei, trebuie să spunem clar: Parlamentul, de principiu, poate adopta construirea unei autostrăzi, dar doar de principiu. Ca să construieşti o autostradă îţi trebuie aprobare a indicatorilor tehnico-economici, trebuie să faci licitaţii şi aşa mai departe. Toate acestea sunt în apanajul Guvernului, al structurilor administrative, că vorbim de autostrăzi. Dacă adoptăm acum legi de construire de autostrăzi, mâine, poimâine o să adoptăm legi de construire de spitale, săli de sport, terenuri de fotbal, piscine şi cine ştie ce mai fac în unităţile administrativ-teritoriale dumnealor. Este o chestiune exclusiv a Guvernului construirea de autostrăzi”, a afirmat Halici după şedinţa comisiei, notează Agerpres.
El a spus că Guvernul este determinat să construiască autostrăzi prin programul de guvernare, însă acestea nu pot fi făcute „peste noapte”. „Germania, Franţa, Italia au început să construiască autostrăzi după al Doilea Război Mondial şi construiesc şi astăzi. Noi vrem în 10 ani, în 20 de ani, în 30 de ani să avem autostrăzi pe întreg teritoriul României. Ar fi perfect, dar nu putem din mai multe motive. (...) Nu mai are cine construi fizic, adică nu mai sunt muncitori. Firmele şi oamenii de afaceri se plâng că nu mai au cu cine lucra. Sunt foarte mulţi factori”, a subliniat Nicuşor Halici.
nu este nici un comentariu
Bookisit, primul târg de carte second-hand pentru toată familia ajunge la Braşov, după mai multe ediţii organizate deja în ţară. Acesta va avea loc sâmbătă, 27 aprilie, la Centrul[...]
2024-04-19 citeste mai mult„Iuda” care i-a trădat pe luptătorii anticomunişti din zona Făgăraşului, plătit regeşte
2024-04-19 citeste mai multFoto: UTB 523 DTCE, echipat cu roţi pentru terenuri mlăştinoase. Foto: Facebook / UTB Tractors Contrar nostalgicilor care plâng după baza industrială moştenită din comunism, România[...]
2024-04-18 citeste mai multDupă ce în luna martie a amânat decizia privind proiectul de reamenajare a Pieţei Sfatului, în şedinţa din 10 aprilie, specialiştii Comisiei Zonale a Monumentelor Istorice (CZMI)[...]
2024-04-17 citeste mai multLaleaua „Doamna Maria Brâncoveanu” a înflorit în aceste zile pentru prima dată şi la Făgăraş, în curtea ctitoriei familiei Brâncovenilor. Frumoasa lalea[...]
2024-04-17 citeste mai mult
Adaugă un comentariu