Curs BNR
1 EUR = 4.9762 RON
1 USD = 4.6699 RON
1 GBP = 5.7698 RON
1 XAU = 344.5697 RON
1 AED = 1.2715 RON
1 AUD = 3.0092 RON
1 BGN = 2.5443 RON
1 BRL = 0.9039 RON
1 CAD = 3.4052 RON
1 CHF = 5.1198 RON
1 CNY = 0.6444 RON
1 CZK = 0.1969 RON
1 DKK = 0.6670 RON
1 EGP = 0.0971 RON
1 HUF = 1.2629 RON
1 INR = 0.0560 RON
1 JPY = 3.0160 RON
1 KRW = 0.3388 RON
1 MDL = 0.2600 RON
1 MXN = 0.2728 RON
1 NOK = 0.4241 RON
1 NZD = 2.7564 RON
1 PLN = 1.1508 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0500 RON
1 SEK = 0.4286 RON
1 TRY = 0.1435 RON
1 UAH = 0.1180 RON
1 XDR = 6.1406 RON
1 ZAR = 0.2425 RON
Publicat la 17 ianuarie 2019
CCR a declarat constituţional proiectul de lege
Curtea Constituţională a respins miercuri sesizarea depusă de PNL privind proiectul de lege prin care se prevede că taxarea contractelor part-time la acelaşi nivel cu contractele de muncă full-time.
CCR a dezbătut, miercuri, obiecţia de neconstituţionalitate formulată de PNL privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr.4/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal. În urma deliberărilor, Curtea Constituţională, cu unanimitate de voturi, a respins obiecţia de neconstituţionalitate şi a constatat că Legea privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr.4/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal este constituţională în raport cu criticile formulate.
Legea dezbătută stabileşte că, pentru contractele de muncă cu timp parţial, care sunt plătite cu mai puţin de salariul minim brut pe ţară, angajatorul plăteşte contribuţiile sociale la nivelul salariului minim.
PNL a semnalat în sesizarea depusă Ordonanţa Guvernului avea caracter ordinar, iar regimul juridic fiscal aplicat contractelor individuale de muncă este reglementat printr-o lege cu caracter organic. Mai mult, PNL susţinea că Legea criticată încacă dreptul la muncă prevăzut în Constituţie.
„Suprataxarea unei singure categorii de salariaţi, în condiţiile în care contribuţiile sociale plătite de angajator pentru salariul angajatului său se reflectă în cuantumul salariului net plătit acestuia din urmă nu poate reprezenta un demers legislativ legitim în raport cu scopul declarat pentru adoptarea actului normativ. Din această perspectivă este legitimă raportarea măsurii legislative criticate direct la afectarea unui element esenţial al contractului individual de muncă, în speţă salariul care reprezintă contraprestaţia angajatorului la activitatea depusă de salariat”, potrivit sursei citate.
nu este nici un comentariu
Evreii din lumea întreagă sunt în plină sărbătoare. A început Paştele sau Pesah-ul, în limba ebraică, o sărbătoare a primăverii şi a libertăţii. Cu origini biblice,[...]
2024-04-25 citeste mai multProducătorul chinez CRRC a adus primul său tren electric în România, modelul fiind cel care acum câţiva ani urma să fie livrat Autorităţii de Reformă Feroviară. După omologarea[...]
2024-04-25 citeste mai multDupă ce în urmă cu o lună am avut parte de aceeaşi experienţă, un nou nor de praf saharian s-a abătut asupra României. Acesta şi-a făcut efectele şi la Braşov, unde, miercuri,[...]
2024-04-25 citeste mai multUnul dintre criteriile importante pe care persoanele care caută să închirieze sau să cumpere un apartament îl iau în considerare este siguranţa. Aceasta este dată inclusiv de cât[...]
2024-04-24 citeste mai multPentru o treime dintre români, cea mai importantă sursă de îngrijorare o reprezintă posibilitatea unui conflict/război în care să fie implicată România, pe locul al doilea[...]
2024-04-23 citeste mai mult
Adaugă un comentariu