Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 15:33

Construcţia unei autostrăzi între Braşov şi Sibiu este susţinută şi de şeful CNADR

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 16 sepembrie 2013

O autostradă de la Sibiu la Piteşti este tot mai greu de crezut că se va construi în condiţiile în care este foarte scumpă şi ar consuma toţi banii europeni alocaţi din tranşa 2014-2020, astfel că drumarii susţin amenajarea unei şosele de mare viteză între Sibiu şi Braşov

Construcţia unei autostrăzi între Braşov şi Sibiu este susţinută şi de şeful CNADR

Factorii de decizie din România tind să tragă spre noua variantă a autostrăzii Nădlac - Bucureşti prin menajarea unei autostrăzi între Braşov şi Sibiu, pe la Făgăraş, în defavoarea tronsonului Sibiu - Piteşti. Cu o săptămână în urmă, primarul Sibiului, Klaus Iohannis milita pentru această variantă pe care i-a prezentat-o şi premierului Victor Ponta. Acum, un nou pion important susţine autostrada înspre Braşov şi nu înspre Piteşti, respectiv noul preşedinte al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Narcis Neaga (foto). „Trebuie să găsim alte soluţii pentru a face legătura Coridorului IV rutier cu Bucureştiul. Am identificat varianta autostrăzii Sibiu-Braşov şi atunci Coridorul IV va avea traseul prin Braşov. Apoi, autostrada Sibiu-Piteşti este prevăzută a se realiza până în anul 2020 pe fonduri europene, însă este foarte scumpă, aproximativ 3,5 miliarde euro. Dacă am include această autostradă în Programul Operaţional Sectorial Transport 2014-2020, ne-ar consuma toţi banii alocaţi în exerciţiul financiar. Am luat în calcul şi autostrada Sebeş-Turda, din bani europeni, aflată în licitaţie şi cu termen de depunere a ofertelor 1 octombrie. În acelaşi timp, ne gândim şi la viitoarea autostradă Braşov-Bacău, finanţată tot din bani europeni”, a precizat şeful CNADRN. Porţiunea de la Sibiu la Piteşti urma să se execute între 2014 şi 2020. Dacă traseul va fi deviat înspre Braşov, nu s-a luat în calcul termenul de execuţie, dar cel mai probabil ar rămâne acelaşi.

Optimist în privinţa tronsonului Braşov-Comarnic
În ceea ce priveşte finalizarea licitaţiei pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov există trei ofertanţi, Vinci-Strabag-Aktor, Impregilo-Salini şi UMB-Tehnostrade, iar Narcis Neaga susţine că evaluarea va dura maximum până la sfârşitul lunii, când vom şti cine este câştigătorul. „Deschiderea traficului este preconizată pentru anul 2016, iar noutatea este că nu acceptăm revizuirea preţului în sus, pentru că ne trezim cu surprize. Am pus la dispoziţie studiul de fezabilitate, numai că s-a schimbat traseul în zona oraşelor Sinaia, Buşteni şi Predeal. Studiul de fezabilitate presupunea ca autostrada să treacă prin mijlocul oraşului Buşteni, un oraş turistic recent renovat.  Aşa că am decis să facem tunel de 10 kilometri, pe porţiuni -  va fi o parte de tunel la Sinaia, alta la Buşteni şi alta la Predeal, iar acest nou traseu scade timpul de parcurgere a autostrăzii cu 12-15 minute”, a explicat şeful de la Drumuri.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie