Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 06:26

Construcţia Aeroportului Internaţional Braşov ar urma să fie concesionată

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 15 iunie 2015

Autorităţile judeţene fac apel la parlamentarii puterii să sprijine acordarea terenului necesar pe un termen de cel puţin 49 de ani pentru ca licitaţia privind stabilirea concesionarului să poată fi realizată

Construcţia Aeroportului Internaţional Braşov ar urma să fie concesionată
Construcţia Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav a intrat în faza aşteptării rezolvării problemei terenului. Până atunci, însă, reprezentanţii Consiliului Judeţean şi Primăriei Braşov continuă să poarte discuţii despre modul în care se va face investiţia în acest obiectiv. Potrivit unor surse participante la aceste discuţii, cea mai posibilă variantă care ar urma să fie adoptată va fi concesionarea construcţiei terminalului şi operării viitorului aeroport de la Ghimbav. Informaţia este confirmată de Claudiu Coman, vicepreşedintele CJ care are şi atribuţii de preşedinte pe durata suspendării din funcţie a lui Aristotel Căncescu. „Deocamdată discuţiile converg spre această variantă. Să finalizăm întâi toate lucrările care mai sunt de realizat la aeroport într-o asociere între noi (n.red. - CJ Braşov), municipiul Braşov şi judeţele Covasna şi Harghita, după care terminalul şi operarea să fie concesionate unei companii cu experienţă”, a explicat Coman. 
În aceste condiţii, termenul de 15 ani care ar urma să fie inclus într-o lege prin care terenul aflat în proprietatea Institutului Cartofului şi Sfeclei de Zahăr Braşov va fi transferat autorităţilor braşovene în vederea realizării aeroportului pare foarte redus. „Ne vom trezi că nu vom putea concesiona lucrările pentru că termenul expiră în 15 ani, pe când operarea de aeroporturi se concesionează pe cel puţin 25 de ani”, mai spune Coman. Astfel, autorităţile braşovene încearcă să discute cu reprezentanţii majorităţii parlamentare pentru eliminarea din proiectul de lege a termenului de 15 ani. „Ideal ar fi un termen de cel puţin 49 de ani, pentru a putea realiza acest obiectiv de investiţii”, a mai spus sursa citată. 
Deja pentru realizarea terminalului, dar şi pentru operare, există două oferte. Una dintre ele este a unui consorţiu condus de compania turcă AtlasGlobal, care operează un aeroport în Nicosia, iar cea de-a doua este a unui consorţiu maghiaro-american. 
Până în prezent, Consiliul Judeţean a cheltuit aproximativ 20 de milioane de euro pentru aeroport. „Pentru finalizarea obiectivului vom avea nevoie de aproximativ 50 de milioane de euro, dacă ne raportăm la estimarea de un milion de călători pe an, sau de 30 de milioane de euro, dacă luăm în calcul 400.000-500.000 de călători pe an, o cifră mai realistă în condiţiile actuale”, a explicat vicepreşedintele CJ Braşov, Claudiu Coman.
 
Teren de 200 de hectare
Proiectul de lege prin care s-a cerut prelungirea termenului de folosinţă asupra terenului primit de la Institutul Cartofului pentru construcţia aeroportului de la Ghimbav, de la 5 la 15 ani, a fost respins de senatori săptămâna trecută, actul fiind retrimis Comisiei de Administraţie Publică pentru revizuire. Motivul respingerii a fost legat de formularea acestui amendament depus de trei deputaţi braşoveni, respectiv că se ceruse prelungirea termenului, iar reprezentanţii Guvernului au motivat faptul că nu poate fi prelungit un termen care a expirat încă din iunie anul trecut.
Practic va trebui făcut un nou proiect de lege prin care să se ceară „modificarea termenului” stabilit de Legea 197/2009, prin care i s-a dat dreptul de administrare Consiliului Judeţean asupra unei suprafeţe de 200 ha de teren, pe o perioadă de 5 ani. Conform actului normativ de la acea vreme, dacă investiţia nu era realizată în termen, CJ Braşov pierdea terenul. La rândul său, şi CJ Braşov a iniţiat o Hotărâre de Consiliu Judeţean în vederea modificării Legii 197 încă din luna februarie, care a fost însă revizuită în şedinţa de la finele lunii trecute, la cererea Prefecturii, tot din cauza formulării din acest document, respectiv fiind înlocuită sintagma de „prelungire a termenului” cu „modificare a termenului”. Un nou proiect de lege pe această temă va mai putea fi dezbătut de Parlament, cel mai probabil, abia în toamnă, când începe noua sesiune parlamentară. Până nu se clarifică problema terenului, la aeroport nu se va mai putea face nici un fel de lucrare. Tot în ultima şedinţă, plenul CJ Braşov a decis înfiinţarea unei comisii de negociere pentru atribuirea contractului de administrare a lucrărilor executate până în prezent la Aeroportul de la Ghimbav. La începutul anului,  în bugetul CJ Braşov, pentru întreţinerea lucrărilor deja efectuate la aeroport au fost alocate aproximativ 500.000 de lei.
şi în 2009, terenul a trecut în domeniul public al judeţului şi în administrarea CJ Braşov, de la Institutului Naţional de Cercetare – Dezvoltare pentru Cartof şi Sfeclă de Zahăr Braşov, după mai multe amânări. Prima oară când s-a pus în discuţie acest transfer de proprietate, la începutul lui 2009, proiectul de ordonanţă a fost respins de Camera Deputaţilor şi retrimis Comisiei pentru agricultură, silvicultură,  industrie alimentară şi servicii specifice în vederea reexaminării, deşi autorităţile judeţene iniţiaseră demersurile în acest sens încă din 2007.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie