Curs BNR
1 EUR = 4.9774 RON
1 USD = 4.3833 RON
1 GBP = 5.8304 RON
1 XAU = 464.4611 RON
1 AED = 1.1933 RON
1 AUD = 2.7957 RON
1 BGN = 2.5449 RON
1 BRL = 0.7714 RON
1 CAD = 3.1559 RON
1 CHF = 5.2813 RON
1 CNY = 0.6015 RON
1 CZK = 0.1993 RON
1 DKK = 0.6668 RON
1 EGP = 0.0860 RON
1 HUF = 1.2223 RON
1 INR = 0.0513 RON
1 JPY = 3.0556 RON
1 KRW = 0.3047 RON
1 MDL = 0.2538 RON
1 MXN = 0.2227 RON
1 NOK = 0.4191 RON
1 NZD = 2.6097 RON
1 PLN = 1.1646 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0530 RON
1 SEK = 0.4526 RON
1 TRY = 0.1141 RON
1 UAH = 0.1048 RON
1 XDR = 5.9383 RON
1 ZAR = 0.2318 RON
Publicat la 29 iunie 2022
Conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a venit marţi, 28 iunie, la Braşov pentru se întâlni cu reprezentanţii din industria ospitalităţii din judeţul nostru. Întâlnirea a fost convocată de Organizaţia Patronală de Turism Poiana Braşov (OPTPB), la aproximativ o lună după ce peste 160 de hoteluri şi restaurante din judeţul Braşov au fost controlate în cadrul unei acţiuni condusă de preşedintele ANPC, Horia Constantinescu (foto).
Potrivit Agerpres, preşedintele OPTPB, Roxana Cojocea, a subliniat că ar fi fost mai bine dacă întâlnirea ar fi avut loc înainte de respectivul control, menţionând că multe dintre problemele cu care se confruntă industria ospitalităţii în ce priveşte respectarea normelor din domeniul protecţiei consumatorului pot fi preîntâmpinate printr-un dialog cu autorităţile de resort.
„Nu este o noutate faptul că noi organizăm acest tip de întâlniri, care au caracter preventiv-informativ. Însă controlul de acum o lună - care s-a desfăşurat, din câte am înţeles, în cadrul unui program, Caravana Consumatorului, nu neapărat că ne-a prins pe picior greşit, însă, în anumite locaţii, problemele pot fi remediate dacă există un dialog între mediul privat şi autorităţi. Sunt convinsă că sunt foarte multe lucruri care s-au clarificat şi, mai mult, care vor fi aplicabile în perioada următoare, mai ales datorită faptului că ne va fi înaintat un ghid de bune practici pe care îl vom folosi în organizarea noastră internă. (...) Cred că am fi putut avea un dialog (înainte de control-n.r.). Atâta timp cât suntem o organizaţie patronală, care întruneşte toţi investitorii din Poiana Braşov putem fi abordaţi, putem fi invitaţi. Până la urmă, a trebuit să lansăm noi această invitaţie, bine-nţeles în condiţiile în care dânşii au avut deschiderea de a discuta. Ar fi putut fi înainte de controlul de a cum o lună, este bine că se întâmplă şi azi", a declarat Roxana Cojocea.
Săgeţi către „cei înscăunaţi”
La rândul său, preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a susţinut că „lucrurile ar putea sta şi mai bine la Braşov”, situaţia datorându-se faptului că „unii dintre colegi”, de la Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorului Braşov, au tratat „lucrurile cu superficialitate” în trecut, însă a menţionat că „fiecare dintre cei înscăunaţi (în fruntea comisariatelor -n.r.) ar fi putut face şi mai mult”. Chiar dacă nu a nominalizat vreo persoană, cel mai probabil, remarcile acide au fost la adresa braşoveanului Sorin Susanu, cei doi fiind într-un „război deschis” de mai multă vreme.
„Atâta timp cât par să deranjeze acţiunile de control, ele trebuie bine explicate industriei, ca aceasta să funcţioneze la parametrii optimi, astfel că am obişnuit fiecare dintre zonele controlate ca, ulterior, aceasta să beneficieze de sfaturile colegilor noştri. S-au lansat în spaţiul public tot felul de informaţii contorsionat-abracadabrante, total lipsite de fundament real şi am venit să lămurim şi această situaţie, mai ales că parte dintre noi am fost acuzaţi că am fi săvârşit cine ştie ce abuzuri, lucruri care nu par să fie confirmate nici de operatorii economici şi nici de orice altă probă. (...) Interesant este de ce unii operatori din centrul vechi al Braşovului nu au fost controlaţi niciodată şi alţii de prea multe ori, probabil că trăseseră lozul necâştigător”, a spus Horia Constantinescu.
Reprezentantul ANPC le-a comunicat hotelierilor braşoveni că în acest moment se pregătesc ghidurile de bune practici şi fişele de control. „Acestea Sunt într-o variantă incipientă, perfectibilă”, a spus Constantinescu. Cu toate acestea, a continuat, el a luat decizia de a le transmite şi mediului de afaceri pentru a putea primi observaţii din partea acestuia. Acestea ar urma să fie finalizate până la sfârşitul actualului sezon estival, pentru a putea fi aplicate începând din cel de iarnă.
'Barbu Gh.'
2022-06-29 09:42:17
'OARE NOI CÂND VOM SCĂPA DE „CATTANI” ĂSTA CARE NU ARE NICI-O TANGENȚĂ CU SARCINILE DE SERVICI NORMALE?'
Tip anunt: Invitatie de participare La procedura de achizitie competitiva Tip legislatie: Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice Achizitor: Beneficiar[...]
2022-06-29 citeste mai multFirmele care îşi plătesc integral datoriile principale care erau restante la 31 martie 2020, scapă de plata dobânzilor şi penalităţilor. Pentru ca obligaţiile de plată accesorii să[...]
2022-06-29 citeste mai multMai mulţi cetăţeni au declarat că au primit e-mailuri care păreau să fie din partea ANAF, în care erau avertizaţi că au diverse sume de plată către Fisc. Reprezentanţii ANAF spun că[...]
2022-06-29 citeste mai multBanii vor veni prin mecanismul Investiţiile Teritoriale Integrate
2022-06-29 citeste mai multGrupul german Jungheinrich şi-a deschis oficial Centrul Global de Servicii de la Braşov
2022-06-29 citeste mai mult
'stercalau'
2022-06-29 11:30:27
'Aici seful ala de la bucuresti are dreptate.pe de alta parte nu exixta un patron caruia sa nu i se fi cerut in mod tacit spaga de la toti cei care vin in control in ultimii 30 de ani-de la o cafea pin la zeci de mii de euro.o sleahta de tilhasri acesia de la protectia consumatorului'