Curs BNR

1 EUR = 4.9709 RON

1 USD = 4.5670 RON

1 GBP = 5.8970 RON

1 XAU = 354.6908 RON

1 AED = 1.2435 RON

1 AUD = 3.0560 RON

1 BGN = 2.5416 RON

1 BRL = 0.8237 RON

1 CAD = 3.3295 RON

1 CHF = 5.1374 RON

1 CNY = 0.6284 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6663 RON

1 EGP = 0.0947 RON

1 HUF = 1.2719 RON

1 INR = 0.0546 RON

1 JPY = 2.9025 RON

1 KRW = 0.3289 RON

1 MDL = 0.2567 RON

1 MXN = 0.2541 RON

1 NOK = 0.4199 RON

1 NZD = 2.7512 RON

1 PLN = 1.1599 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0519 RON

1 SEK = 0.4279 RON

1 TRY = 0.1380 RON

1 UAH = 0.1100 RON

1 XDR = 6.0565 RON

1 ZAR = 0.2489 RON

Editia 8224 - 19 iul 14:54

Constatarea şefului ANPC despre controalele din Braşov: „Unii operatori din centrul vechi al Braşovului nu au fost controlaţi niciodată şi alţii de prea multe ori”, a spus Horia Constantinescu

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 29 iunie 2022

Constatarea şefului ANPC despre controalele din Braşov: „Unii operatori din centrul vechi al Braşovului nu au fost controlaţi niciodată şi alţii de prea multe ori”, a spus Horia Constantinescu

Conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a venit marţi, 28 iunie, la Braşov pentru se întâlni cu reprezentanţii din industria ospitalităţii din judeţul nostru. Întâlnirea a fost convocată de Organizaţia Patronală de Turism Poiana Braşov (OPTPB), la aproximativ o lună după ce peste 160 de hoteluri şi restaurante din judeţul Braşov au fost controlate în cadrul unei acţiuni condusă de preşedintele ANPC, Horia Constantinescu (foto).
Potrivit Agerpres, preşedintele OPTPB, Roxana Cojocea, a subliniat că ar fi fost mai bine dacă întâlnirea ar fi avut loc înainte de respectivul control, menţionând că multe dintre problemele cu care se confruntă industria ospitalităţii în ce priveşte respectarea normelor din domeniul protecţiei consumatorului pot fi preîntâmpinate printr-un dialog cu autorităţile de resort.
„Nu este o noutate faptul că noi organizăm acest tip de întâlniri, care au caracter preventiv-informativ. Însă controlul de acum o lună - care s-a desfăşurat, din câte am înţeles, în cadrul unui program, Caravana Consumatorului, nu neapărat că ne-a prins pe picior greşit, însă, în anumite locaţii, problemele pot fi remediate dacă există un dialog între mediul privat şi autorităţi. Sunt convinsă că sunt foarte multe lucruri care s-au clarificat şi, mai mult, care vor fi aplicabile în perioada următoare, mai ales datorită faptului că ne va fi înaintat un ghid de bune practici pe care îl vom folosi în organizarea noastră internă. (...) Cred că am fi putut avea un dialog (înainte de control-n.r.). Atâta timp cât suntem o organizaţie patronală, care întruneşte toţi investitorii din Poiana Braşov putem fi abordaţi, putem fi invitaţi. Până la urmă, a trebuit să lansăm noi această invitaţie, bine-nţeles în condiţiile în care dânşii au avut deschiderea de a discuta. Ar fi putut fi înainte de controlul de a cum o lună, este bine că se întâmplă şi azi", a declarat Roxana Cojocea.

Săgeţi către „cei înscăunaţi”
La rândul său, preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a susţinut că „lucrurile ar putea sta şi mai bine la Braşov”, situaţia datorându-se faptului că „unii dintre colegi”, de la Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorului Braşov, au tratat „lucrurile cu superficialitate” în trecut, însă a menţionat că „fiecare dintre cei înscăunaţi (în fruntea comisariatelor -n.r.) ar fi putut face şi mai mult”. Chiar dacă nu a nominalizat vreo persoană, cel mai probabil, remarcile acide au fost la adresa braşoveanului Sorin Susanu, cei doi fiind într-un „război deschis” de mai multă vreme.
„Atâta timp cât par să deranjeze acţiunile de control, ele trebuie bine explicate industriei, ca aceasta să funcţioneze la parametrii optimi, astfel că am obişnuit fiecare dintre zonele controlate ca, ulterior, aceasta să beneficieze de sfaturile colegilor noştri. S-au lansat în spaţiul public tot felul de informaţii contorsionat-abracadabrante, total lipsite de fundament real şi am venit să lămurim şi această situaţie, mai ales că parte dintre noi am fost acuzaţi că am fi săvârşit cine ştie ce abuzuri, lucruri care nu par să fie confirmate nici de operatorii economici şi nici de orice altă probă. (...) Interesant este de ce unii operatori din centrul vechi al Braşovului nu au fost controlaţi niciodată şi alţii de prea multe ori, probabil că trăseseră lozul necâştigător”, a spus Horia Constantinescu.
Reprezentantul ANPC le-a comunicat hotelierilor braşoveni că în acest moment se pregătesc ghidurile de bune practici şi fişele de control. „Acestea Sunt într-o variantă incipientă, perfectibilă”, a spus Constantinescu. Cu toate acestea, a  continuat, el a luat decizia de a le transmite şi mediului de afaceri pentru a putea primi observaţii din partea acestuia. Acestea ar urma să fie finalizate până la sfârşitul actualului sezon estival, pentru a putea fi aplicate începând din cel de iarnă.

+1 -4

Comentarii

'stercalau'

2022-06-29 10:30:27


'Aici seful ala de la bucuresti are dreptate.pe de alta parte nu exixta un patron caruia sa nu i se fi cerut in mod tacit spaga de la toti cei care vin in control in ultimii 30 de ani-de la o cafea pin la zeci de mii de euro.o sleahta de tilhasri acesia de la protectia consumatorului'

'Barbu Gh.'

2022-06-29 08:42:17


'OARE NOI CÂND VOM SCĂPA DE „CATTANI” ĂSTA CARE NU ARE NICI-O TANGENȚĂ CU SARCINILE DE SERVICI NORMALE?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie