Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 22:21

Consiliul Judeţean Braşov pregăteşte documentaţia pentru un nou pod peste râul Olt

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 21 ianuarie 2020

Acesta va fi construit la Podu Olt, iar investiţia este estimată la 20 milioane de lei

Consiliul Judeţean Braşov pregăteşte documentaţia pentru un nou pod peste râul Olt

Foto: Actualul pod are peste 100 de ani

Consiliul Judeţean Braşov are în plan să construiască un nou pod peste râul Olt, în localitatea Podu Olt. În acest sens, în şedinţa de plen a deliberativului judeţean din 23 ianuarie vor fi aprobaţi indicatorii tehnico – economici aferenţi investiţiei. Conform proiectului de hotărâre, valoarea este estimată la suma de 20.099.336 lei, cu tot cu TVA, iar finanţarea va fi asigurată din bugetul Consiliului Judeţean Braşov.
În documentaţia aferentă proiectului se menţionează că în urma expertizelor tehnice, specialiştii au stabilit că actualul pod este într-o stare critică, iar intervenţiile sunt absolut necesare. Potrivit specialiştilor, podul are o vechime foarte mare, însă nu se cunoaşte cu exactitate anul construcţiei, estimarea fiind că acesta a fost realizat în anii 1910 – 1915 şi, cel mai probabil, a fost  dimensionat conform normelor tehnice germane. „Podul este îngust. În stadiul în care se află, podul este lipsit de trotuare.  Cele mai afectate sunt elementele metalice situate sub nivelul căii de rulare”, se arată în raportul înaintat CJ. De asemenea, au fost constatate şi alte defecţiuni.  
Având în vedere starea avansată de degradare a podului, specialiştii care au realizat expertizele tehnice au stabilit că acesta nu mai poate fi reparat, cea mai bună soluţie fiind construirea unuia nou.  
Durata de execuţie a lucrărilor la noul pod este estimată la 27 luni, iar noul pod va avea o lungime totală de 114,05 m.

+4 -0

Comentarii

Aurel Mihalcea

2020-01-21 14:31:52


DA e necesar chiar pe2benzi asa cum e si drumul si poate sa fie construit sa reziste la tonaje mai mari,dar propun sa fie construit in paralel cu cel existent fara demolarea primului pod.Poate ramine cel vechi pt situatii de urgenta,+nu se intrerupe traficul existent

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie