Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 16:31

Consal a reziliat contractul cu drumarii braşoveni şi nu mai deszăpezeşte judeţul

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 13 februarie 2019

5 firme se ocupă acum de acest serviciu, iar în joc sunt alte peste 47 de milioane de lei pentru încheierea unui nou acord-cadru valabil în următorii 4 ani

Consal a reziliat contractul cu drumarii braşoveni şi nu mai deszăpezeşte judeţul

În vederea deszăpezirii celor aproape 500 de km de drumuri naţionale din judeţul Braşov, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov semnase în 2016 un acord-cadru valabil pe o perioadă de 4 ani cu firma braşoveană Consal. Compania a decis să rezilieze contractul, iar, în prezent, între aceasta şi drumari este un litigiu care a ajuns în instanţă.
După cum ne-a declarat şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Braşov, Horia Stancu, odată cu rezilierea contractului, care s-a făcut chiar înainte de instalarea sezonului rece, a fost necesară semnarea în regim de urgenţă prin negocierea directă a unor noi contracte valabile pe o perioadă determinată scurtă, astfel încât să se poată realiza deszăpezirea în această iarnă fără sincope.

Ce firme se ocupă de deszăpezire
Contractele au fost semnate pe mai multe loturi, în funcţie de districtele de drumuri, iar, în total, cinci firme, din mai multe judeţe, se ocupă acum de prestarea acestui serviciu. Astfel pe drumurile din zona Predeal şi pe ocolitoarea Braşovului acţionează utilajele societăţii Fincodrum SA din Braşov, pe drumurile naţionale din zona Rupea – Feldioara contractul a fost atribuit firme Twins Construct din Racoş, firma Diferti SRL din Cluj deszăpezeşte zona Făgăraşului şi Valea Homorod, Vasimoli SRL din Comarnic se ocupă de Bran şi Poiana Mărului, iar Monte Clast din Covasna se ocupă de Săcele şi Lunca Câlnicului. „Contractele încheiate cu aceste firme sunt valabile până la data de 31 martie 2019, însă există posibilitatea de prelungire în cazul în care va fi necesar să derulăm activităţi de deszăpezire şi după această dată”, a explicat Horia Stancu.

O licitaţie de peste 47 de milioane de lei pentru un nou contract
În vederea semnării unui nou acord-cadru valabil pe o perioadă de 4 ani, DRDP Braşov a lansat recent pe portalul de achiziţii publice o licitaţie. În conformitate cu anunţul de licitaţie, valoarea acestor lucrări de deszăepzire este estimată pentru următorii 4 ani la suma de 47,14 milioane de lei, cu TVA. Pentru a putea participa la licitaţie, ofertanţii trebuie să demonstreze că au o serie de utilaje necesare pentru a realiza acest serviciu, inclusiv o automacara de 40 de tone sau un autoremorcher, pentru a putea interveni în cazul în care există incidente pe şosele ce implică îndepărtarea de pe carosabil a unor autovehicule de mare tonaj. De asemenea, pentru a se înscrie la procedură, doritorii trebuie să depună şi o garanţie de participare de 54.850,59 lei şi să facă dovada că a prestat şi dus la bun sfârşit în ultimii 3 ani servicii similare/comparabile cu cele care fac obiectul procedurii de atribuire, respectiv servicii de deszăpezire a drumurilor, a caror valoare cumulata la nivelul unuia sau mai multor contracte este de cel puţin 1.645.500 lei fără TVA. Ofertele sunt aşteptate până în data de 19 martie, iar contractul va fi atribuit în funcţie de cel mai bun raport calitate – preţ, unul dintre lucrurile care vor conta în atribuirea contractului fiind inclusiv vechimea utilajelor pe care le deţin cei înscrişi la licitaţie.

+0 -2

Comentarii

Gelulache

2019-02-13 10:27:09


Bun, s-a desființat, s-a desființat. Dar de ce? Ce nemulțumiri, ce probleme, cine și cum și-a încălcat angajamentele sau nu și le-a îndeplinit în mod corespunzător? Un punct de vedere al părților în litigiu ar fi interesant de citit. Și, doi la mână, ce caută o firmă din Prahova să dezăpezească drumuri în Brașov?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie